15 במאי 2020


מאסטר קלאס עם אורן דוברונסקי/ נועם גינסברג


מפגש מאסטר קלאס מוצלח נוסף התקיים בשבוע שעבר עם מר אורן דוברונסקי, יזם, משקיע ובעל רשת חומוסיות בסיליקון וואלי שבה אוכלים כל ענקי ההייטק.

 

כבר בגיל צעיר אורן התחיל להתעסק עם מחשבים וזאת הייתה התשוקה שלו בתקופה שבה עוד לא היה בזה חן ואנשים עדיין לא החשיבו את זה. הוא המשיך עם התשוקה ובצבא שירת בממר"ם בחיל אוויר. ב-96 הקים את המיזם הראשון שלו, לוח מודעות אינטרנטי שבו עשה את הכול והיה בכל הכובעים אך המיזם הקדים את זמנו והוא נאלץ להיפרד ממנו. כמה שנים לאחר מכן כשהמתין להתחלת לימודי הרפואה החליט להקים מיזם נוסף, "הוטבר" סרגל הכלים הראשון לרשת האינטרנט, הוא רשם פטנט והיה פורץ דרך בתחום. מאז הספיק להקים ולהשקיע בעשרות חברות נוספות ולפתוח חומוסייה שהתחילה מרעיון קטן והתפתחה לרשת חומוסיות שאוכלים בה אלפי אמריקאים שאת חלקם כולנו מכירים.

 

כשנשאל אורן על מה המנוע שלו להיות יזם אמר:

"מבחינתי הרצון להקים סטארטאפ תמיד נבע מהיצירה כלומר הרצון הזה ליצור, או שאתה רוצה ליצור או שאין בך את זה. החיידק הזה ניהיה יותר ויותר גרוע, ברגע שטעמת את הפרי של המכונה שיצרת ופתאום היא עובדת אתה ניהיה מכור, אחרי שאתה רואה שהמכונה שלך מתחילה לעבוד ולתת פרי, לטעום זה לא לראות את הכסף זה לראות את זה עובד לראות פירגון מהמדייה. זה נותן סוג של סיפוק שלדעתי לא ניתן לקבל אותו בשום דרך אחר. בתור שכיר אתה יכול להגיע לגבהים מאוד גבוהים אבל אתה לא יכול להגיע לאותם רמות סיפוק של משהו שיצרת בעצמך."

 

אורן סיפר שכל יום יש לו לפחות רעיון חדש והדרך שלו לדעת עם אילו רעיונות להמשיך הלאה היא לבדוק מה קורה בראי הזמן. לדעתו, הרעיונות הטובים הם אלו שנשארים איתך יותר מכמה ימים ושההתלהבות נשמרת. הוא מציין שאין לו נוסחה ברורה לכך ושהוא נוהג לשוחח על הרעיונות עם אנשים. לדעתו היום ניתן לעשות יחסית הרבה במעט כסף ולכן ממליץ על בניית אב טיפוס כי משקיעים מאוד אוהבים שיש להם על מה להסתכל ולהתייחס. המלצה נוספת היתה להבין איזה צוות אתה צריך שישלים את היכולות שלך. אורן לעיתים מקים חברות מרעיונות שלו עם צוותים של יזמים שמקימים ומנהלים את החברה. לגבי השקעה בחברות אחרות אמר:

"אני אישית מאוד מתחבר לרעיונות. בעיני הרעיון הוא משהו שיש לו משקל סגולי מאוד גבוה בהחלטה, כל היזמים שפגשתי בטוחים שהרעיון שלהם הכי טוב, אבל בסוף זה צריך לנגן אצלי ולגרום לי להרגיש ואוו יש פה רעיון."

 

לסיכום אמר, " אנחנו חיים בתקופה מאוד מיוחדת בגלל המהפכה הדיגיטלית, אני חושב שאין זמן יותר טוב בהיסטוריה ליזום דברים. אנחנו חיים בעידן שיזמות זה משהו שאפילו מעריצים אותו ועוזרים לו, יש כל כך הרבה כלים שפשוט צריך לקפוץ למים ולהעז לעשות דברים. כשקופצים למים לומדים המון מתוך העשייה. תוך כדאי לומדים את המקצוע בעצמכם וזה חלק מהכיף."

 

 

תודה רבה אורן על שיחה מרתקת, העצות והסיפורים מעוררי ההשראה! 🙏