חילופי סטודנטים, אוניברסיטת UConn

 

היי לכולם,
קוראים נועה שגיא ואני לומדת יזמות מנהל עסקים, שנה ג'.
מאז שאני זוכרת את עצמי חילופי סטודנטים תמיד היה החלום שלי, עוד לפני שידעתי איזה תואר אני רוצה ואיפה אני אלמד ידעתי שאטוס ללימודים בחו"ל.
אני כותבת עכשיו חודשיים וחצי לתוך הסמסטר בUConn, מקונטיקט, ארה״ב.
כשנכנסתי לחוויה הזאת לא באמת ידעתי למה לצפות, ואני לא חושבת שגם יכולתי לדמיין כמה שהיא תהיה מיוחדת.
אתחיל בלספר קצת על האוניברסיטה, UConn היא אוניברסיטה ציבורית שיושבת ב Storrs ,CT ומה שמאפיין את המקום הזה הוא שאין בו כלום!
מדובר בעיר באמצע שום מקום שכולה קמפוס, הברים נמצאים בשטח האוניברסיטה וחנויות ומסעדות מקיפות אותה. האוניברסיטה מכילה 32 אלף תלמידים וגודלה 18 km2 (כמעט 3/4 משטחה של הרצליה) מדובר באוניברסיטה פתוחה משמע בלי גדרות בכלל.
בנוסף אחד הדברים הכיפיים בUConn שהם טובים בספורט ובכדורסל במיוחד. כשיש משחקים האווירה מטורפת ומגיעות המעודדות, התזמורת, הפעילויות, הקהל המשוגע וכל מה שאתם רואים בסרטים. (עד כה זכיתי בחולצה וכובע)
ועכשיו אדבר על החוויה הלימודית פה שכל כך שונה מהחוויה בארץ ומלמדת המון.
יש המון קשיים אני לא אשקר, כשהסתכלתי על מערכת השעות לא העליתי בדעתי כמה אני הולכת ללמוד כאן.
העבודות, המבחנים, המאמרים, הפרזנטציות ושיעורי הבית מייצרים שיגרה קשה ואינטנסיבית והכל באנגלית!
אבל מה שכיף בארה"ב שתמיד אפשר למצוא איזון ולנסוע לטייל בסופשים בכל המדינות הקרובות (ניו יורק במרחק שעתיים וחצי ובוסטון במרחק שעה וחצי נסיעה). בחודשיים וחצי הספקתי לטייל בכל כך הרבה חלקים של ארה״ב ולהכיר המון שזה משהו שבאמת מיוחד למדינה הזאת.
מעבר ללימודים ולטיולים יש פה גם את התרבות האמריקאית, כן כן כל מה שאתם מדמיינים קורה כאן. בתי אחוות, מסיבות פרועות וילדים שיכולים ללכת לצבא אבל מבקשים ממך לקנות להם שתייה.
אבל מה שמעניין בתרבות הזאת, היא איך עם כל השיגעון הם כל כך מנומסים ורציניים כשמדובר בלימודים.
דבר שנעים ומשרה ביטחון באזור הזה הוא הקבלה שלהם לישראל וליהודים. הקהילה היהודית פה מאוד חזקה ויש גם אחווה יהודית פופולארית (למרות שאף אחד שם לא יהודי כמעט). אני מרגישה פה בטוחה בזהות שלי ולא חוששת לדבר על ישראל.
אני כן רוצה לדבר על כך שחילופי סטודנטים ספציפית בארה״ב היא חוויה שלא מתאימה לכל אחד, זה מצריך ממך המון. צריך לבוא בראש פתוח, להצליח להתמודד עם לחץ, להתמודד עם קשיים לימודים, יש פה המון הוצאות כלכליות, וצריך ולהתאים את עצמך לתרבות פה (וגם צריך סיבולת לקור).
אני חושבת שהכי חשוב זה לשמור על פרופורציה וחשיבה חיובית כי בדרך הזאת אתם רק תרוויחו מהחילופים!
החוויה פה מכירה לי חברים מידי יום, משפרת לי את האנגלית ומעמידה אותי במצבים חדשים ומאתגרים.
אני למדתי על עצמי המון דברים חדשים שימשיכו איתי עוד שנים קדימה.
אני מודה על ההזדמנות שקיבלתי לעבור את החוויה המטורפת הזאת.
יהיה לי מאוד קשה לעזוב את השיגרה שלי פה, אבל אני יודעת שזה לא הסוף והMBA מחכה לי שם בפתח.