ביקור בחברת MINE

מאת: דנה רונן דלרוזה, סטודנטית שנה א' ליזמות-מנהל עסקים

 

שנה א' בבית הספר אדלסון ליזמות היא ללא ספק מלאה בהזדמנויות ובפעילויות העשרה רבות. חלק מאלו הם ביקורי חברה שמאפשרים לנו כסטודנטים לקבל הצצה אמיתית לשלב אליו אנחנו שואפים להגיע - השתלבות בעולם ההייטק ואף הקמת מיזם ובניית חברה בעצמנו.

 

כל ביקור חברה הוא מלמד ומעשיר בדרך אחרת ומכל אדם שאנחנו זוכים לפגוש אני לומדת המון. ביקור החברה בMine היה המרתק ביותר בעיניי.

 

הגענו למשרדים המהממים של החברה וכבר מהרגע שנכנסנו הייתה באוויר אווירה של עשייה וחדשנות. פגשנו את גל רינגל, שותף מייסד (יחד עם עוד 2 שותפים) ומנכ״ל Mine. גל התחיל בלספר על עצמו, על השירות הצבאי שלו ב-8200, ובעצם על המסלול שהוביל אותו להקמת חברה מטורפת שכיום מובילה בתחומה בעולם. הוא סיפר על עברו כמשקיע בעצמו בחברת הון סיכון, ועל הלימודים שלו באוניברסיטת רייכמן (כן כן הוא אחד משלנו :) ) וגם על בת זוגתו אותה הכיר באוניברסיטה.


החברה הוקמה ב2018 ומאז הקמתה גייסה כ-3 מיליון דולר מקרנות מובילות שונות. Mine היא חברה המסייעת למשתמשים להחזיר לעצמם את השליטה על המידע שלהם ברשת, באמצעות כלי המאפשר להם לגלות ולמחוק את כל העקבות הדיגיטליות שהם משאירים מאחוריהם ברחבי הרשת. גל סיפר לנו כי כ-350 חברות מחזיקות את המידע הפרטי של המשתמש הממוצע, וב80% מהמקרים מדובר בשירותים שבהם נעשה שימוש חד פעמי. בעזרת השירות של Mine אפשר לראות רשימה של כל החברות המחזיקות את המידע שלנו ובאיזה סוג של מידע הן מחזיקות. אפשר גם לראות מתי נרשמנו לשירות של החברה, כמה זמן היא מחזיקה את המידע הזה ואף מהו הסיכון כי החברה תפרץ והמידע שלנו ייחשף.

 

המפגש עם גל היה מלהיב. הוא סיפר לנו על מסלול הקמת החברה, מרגע הרעיון דרך גיוס המשקיעים ועד להקמת החברה עצמה וביסוס מעמדה בשוק. גל ענה על כל השאלות שלנו (וכמובן שהיו הרבה) ובהמשך עשה לנו הדגמה של המוצר האמיתי. האתר של Mine ממש ידידותי למשתמש, הוא פשוט ומהיר. המשתמש מכניס את כתובת את המייל שלו ותוך שניות ספורות האתר מנתח את כל הנתונים ומספק דוח של כלל האתרים המחזיקים מידע של המשתמש אצלם. האתר מאפשר למשתמש לשלוח בקשה לחברות השונות שיסירו את המידע שלו וימחקו אותו מהמערכות שלהם. גל סיפר כי בעקבות הצלחת החברה בעולם, הם החלו לקבל פניות מחברות שונות המבקשות עזרה במחיקת הנתונים של המשתמשים שלהם. למעשה, הוא יצר מוצר העונה על צורך אצל הצרכן (B2C) ויוצר צורך בקרב החברות (B2B). גל סיפר כי בעקבות כך הם החליטו להתחיל לפתח מוצר חדש, במקביל למוצר הקיים בשוק, עבור חברות המעוניינות בסיוע מסוג זה. זה היה מרתק לשמוע ממנו על התהליך שעבר, איך התמודד עם האתגרים השונים, וגם איך קמים מנפילה ולומדים להתאים את הרעיון לצורך הקיים בשוק, ממש כמו שמלמדים אותנו בשיעורי יזמות.

 

כשיצאנו מהביקור נשארתי עם התלהבות מטורפת! לפני כמה שנים גל היה ממש כמונו, סטודנט ברייכמן שחולם לכבוש את העולם ולעשות שינוי אמיתי.


לימודי היזמות הם מרתקים ומעניינים אך בשבילי ההיילייט של בית הספר הוא הזדמנויות מסוג זה. כשבחרתי ללמוד יזמות לא דמיינתי לרגע שאדם שחי את החלום שלנו יפגוש אותנו ויספר לנו מנקודת המבט שלו על עולם היזמות בחיים האמיתיים, איך הופכים רעיון למציאות וייתן לנו טיפים, יישתף בתובנות וייענה על כל השאלות שלנו. לגמרי התגשמות חלום!

 

איזה כיף שיש לנו את הזכות לפגוש ולהכיר אנשים כאלה, ומי יודע, אולי בעוד כמה שנים אחד מאיתנו יעביר ביקור לסטודנטים שנה א' ברייכמן :)

 

תודה ענקית לתות ולכל סגל בית הספר שפותחים בפנינו דלתות בעולם היזמות כל יום מחדש!

 

סטודנטים עומדים מול שלט חברת MINE
סטודנטים יושבים על ספות במשרדי חברת MINE