מאסטר קלאס עם מיכל ברוורמן-בלומנשטיק / מאת: חלא עוואד

 


מיכל ברוורמן היא מנכ"לית קבוצת המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל וסמנכ"לית הטכנולוגיה העולמית לאבטחת שרותי ענן ו־ AI של החברה. מילדותה גדלה על התפיסה שהעובדה שהיא אישה אינה מהווה עבורה מחסום או אתגר על מנת להצליח ולהתקדם בפן האישי והמקצועי. תפיסה זו עזרה לה להתקדם ולהצליח למרות השליטה הגברית במקצועות שבהם בחרה.

 

ברמה האישית, אני מתחברת מאוד לגישה זו ואינני מרגישה שהעובדה שאני אישה מהווה אתגר בקריירה שלי.

 

למיכל, תמיד היה ברור שהיא הולכת לתחום המקצועות הכמותיים ובלימודיה האקדמאים למדה מדעי המחשב. במשך הקריירה שלה היא התעסקה אך ורק בטכנולוגיה ובתחילת דרכה לא הבינה את משמעות הצד העסקי של הטכנולוגיות שהיא מקימה ומייצגת. עם השנים השתנתה תפיסתה והיא הבינה את חשיבות ההבנה העסקית והבנת הלקוח לבניית מוצר מוצלח שחודר ללב הבעיה כדי לפתור אותה בעזרת טכנולוגיה.

 

תובנותיה, חידדו אצלי את חשיבות המסלול האקדמי שהלכתי אליו ובעיקר את הערך המוסף של המרצים שלנו לגבי חשיבות ההבנה והניתוח העסקי. אחד הדברים שתפסו את תשומת ליבי היא הדוגמא שנתן ד"ר יוסי מערבי על המודל אשר משווה בין תרבויות של מדינות ולאומים שונים שמדד עד כמה אנשים בחברה ובארגונים מרגישים שיש מרחק בינם לבין המנהלים שלהם, מדד - power distance. המדד בוחן את חופש הביטוי בין העובדים לסגל ההנהלה. ידוע שבישראל מרחק הכוח הוא הכי נמוך בכל העולם, לעובדים יש חופש ביטוי והם יכולים להביע את דעתם בצורה מוחלטת ועקרונית. מיכל היא דוגמה טובה למנהל בישראל המראה שתפקידו של אדם עובד לא מונע ממנו מאמירת דעתו. היא, בתורה, אף פעם לא חששה לשים את דעתה על השולחן. הסיבה בגללה התחברתי למודל היא כיוון שהבדל בין תרבויות וספציפית בפן העסקי נורא מעניין אותי. בעיני הבנת תרבויות זה מפתח לעולם שלם.

 

מיכל מאמינה שעשייה תרבותית בארגונים היא גורם משמעותי ביותר לה וגם למיקרוסופט. ארגונים שרוצים לשרוד חייבים לשתף פעולה וליזום. בנוסף,”The company is good as much the people it brings to the company”. היא מאמינה שאנשים טובים מבחינה עסקית וטכנולוגית שיודעים לעשות את הדבר הנכון הם האנשים שהיא רוצה לעבוד עמם. זה מתחבר מאוד למה שמלמדים אותנו בבית הספר ליזמות עם האמונה האישית שלי ש- "It's all about the people".

 

לאנשים שהיא מראיינת יש תפקידים שדורשים ניסיון קודם אבל זה לא פוסל שיש תפקידים שהפוטנציאל של אותו עובד חשוב יותר. חשוב לה למצוא בבנאדם סקרנות, מקצועיות ואינטליגנציה ומעבר לזה יכולת למידה, ניצוץ בעיניים ואנרגיות.

 

לדעתי, זו אישה מעוררת השראה ותפיסתה את העולם העסקי מרתקת מאוד.