6.5.20


מאסטר קלאס עם זוהר לבקוביץ'/ נועם גינסברג


אתמול במפגש המאסטר קלאס שלנו היה לנו עונג גדול לארח את מר זוהר לבקוביץ׳ – יזם סדרתי, כריש ומשקיע איכותי יחד עם מר יואב וילנר - יזם סדרתי וסמנכ"ל שיווק ב L1ght וד"ר יוסי מערבי.

 

זוהר סיפר לנו מעט על הילדות בקיבוץ דפנה, על איך כבר בגיל 16 פרץ לחברה בינלאומית גדולה ובמקום שיתבעו אותו, הוא עזר להם לאבטח את האתר שלהם.

 

שוחחנו על L1ght החברה שהקים, שמטרתה להפחית את האלימות ברשת. L1ght פיתחה אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית ולמידת מכונה שסורק באופן תדיר את התכנים הרבים שנמצאים ברחבי הרשת. האלגוריתם מספק פתרון לרשתות חברתיות, אפליקציות תקשורת, פלטפורמות גיימינג ועוד מקומות בהם ילדים מעבירים את הזמן על מנת לזהות ולטפל בבריונות ותוכן פוגעני. זוהר סיפר לנו על ההבנה כי האחראיות היא לא על ההורים או הילדים אלא על הפלטפורמות ומי שבונה את התשתית ולכן היה צריך להמציא שוק חדש.

 

זוהר חלק איתנו את סיפור הרגע הכי מרגש בקריירה שלו קרה לפני כמה חודשים. יומיים לאחר התקנת המערכת במחלקת משטרה בארה"ב, מפקד המחלקה לקח כמה מעובדי החברה לראות איך בזכות המערכת תופסים פדופילים.

 

"אתה רואה איך כל שורת קוד שאתה כותב וכל שיפור לאלוגוריתם שאתה עושה תופס את האנשים הרעים"

 

בהמשך סיפר שאף יום בחיו הוא לא עבד יותר מ-5 שעות ושהתבקש להסביר למה אמר,

"אם יש משהו שלמדתי על ניהול זה מהקומיקס של גרפילד, אני לא צריך לדעת את הדיטלס אני לא מנכ"ל של דיטלס, כי אני לא טוב בזה. כל אחד צריך לדעת במה הוא טוב. אני טוב בויזן, בלגייס כסף ולמכור ולכן אני לא צריך להיות במשרד. על חוף הים יש לי רעיונות הרבה יותר טובים מאשר במשרד."

 

עברנו לדבר על המלצות ליזם המתחיל. זוהר אמר לנו שלדעתו חשוב להבין מה הסיבה לכך שאתה רוצה להקים חברה ומהי המוטיבציה האישית. סיפר מניסיונו על כך שחשוב להגיע למשקיע ולהראות לו שאתה בא ללמוד ממנו, לבוא בענווה. סיפר על איך הוא בוחר להשקיע במיזם ושבדרך כלל אין כלל לוגי אלא בעיקר אמוציות ותחושה לגבי הבן אדם, הכוח של רושם ראשוני ועל משבר הקורונה שבעיניו הוא בעצם הזדמנות.

 

ביקשנו מיואב וזוהר לסכם במשפט,

יואב: "זה קשה להתחיל אבל אחר כך זה ניהיה יותר קל. צריך לשמוע הרבה לא ואחר כך זה מסתדר."

זוהר: "זה מתחיל קשה וזה נשאר קשה. להקיים חברות זה תמיד קשה. אם יש לכם את החיידק היזמי או רצון לשנות את העולם תעשו את זה".

 

תודה רבה זוהר על זה שחלקת איתנו את החוויות והסיפורים האישיים שלך ועל הכנות שמעוררת השראה והערכה גדולה!