27 במאי 2020


מאסטר קלאס עם דייויד בלאט / נועם גינסברג

 

היה לנו כבוד ענק לארח במפגש המאסטר קלאס האחרון שלנו את מר David Blatt, האיש והאגדה בעל מספר זכיות ותארים עצום, יחד עם מנחה המפגשים וחובב הכדורסל ד"ר יוסי מערבי.

דייויד סיפר לנו מעט על ילדותו באזור בוסטון כילד שחווה משברים רבים כבר בגיל צעיר , משברים שלימדו אותו המון וחיזקו אותו. על המשברים הללו אמר,

"בשבילי תמיד הדבר הכי חשוב היה, לא לאפשר לדברים לעצור אותי אלא ההפך לקחת את הדברים האלה להשתמש בהם על מנת להתחזק ולמצוא פתרונות ודרכים להצליח."

 

דיוויד נשאל שאלה מהקהל על הדמות שהשפיעה עליו הכי הרבה וענה,

"ללא ספק פיל ‘סמוקי’ מרייזי שהיה המאמן שלי בתיכון שלימד אותי מה באמת חשוב לא רק בספורט אלא בחיים. היה סוג של מנטור עבורי. אני חושב שלמצוא מנטור שיכול לעזור לך להתפתח ולמצוא את ה- best version of yourself זה מאוד חשוב. הוא גם השפיע עלי כספורטאי כשחקן הוא גם נתן לי את הידע את הבסיסי של איך לעבוד עם אנשים כמאמן, והוא דרש ממני באותו מידה שהוא עודד אותי ותמך בי. אין ספק שהוא האדם שהשפיע עלי הכי הרבה."

 

במהלך המפגש דייויד סיפר לנו על הדרך בה הוא מאמין, מה לדעתו הדברים הכי חשובים בבניית קבוצה, שיתף בהבדלים בין עבודה בארץ לעבודה בשאר העולם, על הרצון להוביל אנשים ולעזור להם להתפתח, על ההנאה מתפקיד השחקן והסיפוק הגדול יותר שחש כאשר הפך כבר למאמן ממקצועי, ועל איך הוא מדרבן את הצוות שלו לנצח.

 

כשנשאל על מאיפה מגיעה המוטיבציה לאחר הפסד אמר,

"לפעמים זה חיבוק לפעמים זה צעקה לפעמים זה דרך שונה לגשת ולפעמים זה לשנות משהו אחר. אתה חייב להיות על הרגליים כל הזמן אתה לא יכול לתת לדברים לעבור ולא להתייחס. צריך לקחת את זה לעטוף את זה ללמוד מזה ולכוון את זה למשהו טוב יותר. אתה תמיד לומד יותר מההפסדים מאשר מהניצחונות. תמיד לוקחים את זה לכיוונים הטובים יותר. לא לפחד מזה. אנשים מפחדים מכישלון, להפך תשתמשו בכישלון כד לעלות למעלה."

 

הוא בחר להוסיף ולספר על החוויה שלו לאמן במספר מדינות שונות,

"היה לי את המזל לאמן ב-6 מדינות שונות. אני הייתי חלק מתרבויות שונות, חייתי עם אנשים שונים והייתי מוכרח להסתדר עם שפות שונות ולמצוא את עצמי בתוך כל זה ולא ללכת לאיבוד, לא להסתתר ולא להיסגר, אלא ההפך לפתוח את עצמי ולמצוא את הדרך להיות חלק מאותן מדינות וזה שירת אותי עד תום. אני גם למדתי והרווחתי מהקשרים האלה עם אנשים וגם יכולתי להשפיע בצורה טובה בעקבות המדינה שממנה אני באתי."

 

בהמשך חלק איתנו שאם היה בעולם תוכן אחר הוא כנראה היה רוצה להיות דיפלומט,

"אני תמיד הרגשתי רצון וצורך לעשות קצת יותר, לעשות משהו מחוץ לספורט ולהשתמש בעקרונות, באידאולוגיה, בתהליכים והפילוסופיה כדי לקרב בין אנשים. להראות שכולנו סה"כ בני אדם ורוצים פחות או יותר את אותם דברים וכל מה שדרוש מאיתנו זה להיפתח ולתקשר אחד עם השני. חשוב תמיד לדבר עם אנשים בגובה העיניים, כשאתה עושה את זה אתה מוריד את הפחדים ואת האי נוחות. ורציתי לקחת את זה לעולמות אחרים גם מחוץ לספורט.

 

לבסוף דייויד בחר לסכם בעצה אישית,

"תמצאו משהו שאתם אוהבים. אם אתם רוצים להיות טובים בזה ושלמים עם עצמכם תמצאו משהו שאתם אוהבים לעשות וככה תמצאו את הדרך להיות טובים ותצליחו, אני בטוח."

 

תודה ענקית דייויד על הפתיחות,השיחה הכל כך כנה ופתוחה בגובה העיניים, מענה על השאלות ועל שעוררת בנו כזאת השראה בזכות האדם המיוחד שאתה.