​19 במאי 2020


מאסטר קלאס עם רפי קרסו/ נועם גינסברג

 

היה לנו כבוד ענק לארח במפגש המאסטר קלאס שלנו את פרופסור רפי קרסו בהנחייתו של ד"ר יוסי מערבי.


פרופ' רפי קרסו הוא רופא מומחה לנוירולוגיה ולטיפול בכאב, ממייסדי רפואת הטיפול בכאב כרוני ובעיכוב תהליכי הזדקנות, מהפעילים הראשונים למען שילוב בין הרפואה הממסדית לרפואה המשלימה בישראל והאדם שעושה לאזרחי ישראל סדר בימים אלו בכל הקשור בנגיף הקורונה.

רפי תחילה סיפר לנו על ילדותו בתל אביב עוד בתקופת הצנע, על עברו כחניך ומדריך במכבי צעיר, על עבודתו כקוסם בזמן הצבא ולימודי הרפואה ועל התעניינותו בהיפנוזה כבר בגיל צעיר.

 

"אמרו פעם אם אתה רוצה לעשות משהו דחוף וחשוב תן אותו לאיש עסוק."

כך אמר לנו קרסו כבר בתחילת השיחה לאחר שפירט בפנינו קמצוץ מתחומי העניין והעיסוקים שלו לאורך החיים וגם בימים אלו בזמן מגפת הקורונה.

הוא סיפר לנו בהרחבה על התמחותו בטיפול בכאב, מהו באמת כאב, במה הוא תלוי ואיך הוא מתבטא, מהי חרדה, סיפר על רפואה סינית, דיקור סיני, הזדקנות, תזונה, מגפות עולמיות ועוד.

וכמובן איך לא, דיבר איתנו על מגפת הקורונה.

 

"זה וירוס שאנחנו לא מכירים. משפחת הקורונה מכילה 4 קבוצות שמתוכן אחת מהן אופיינית לבני אדם. הווירוס הזה הוא וירוס חדש ולכן אנחנו לא מכירים אותו. זאת לא שפעת. אף פעם לא ראינו בשפעת מאות מתים ביום, אף פעם לא ראינו תורים כאלה בחדרי מיון, אנשים שמתים בדרך לחדר מיון או במסדרון, ארונות קבורה בכמויות כאלה ונכון להיום מתים אלפי איש בעולם. זאת לא שפעת רגילה. אנחנו יודעים שהיא פוגעת כמעט בכל האיברים בגוף, ההדבקה מתחילה עוד יומיים לפני שהאדם מתחיל להרגיש סימנים. יש לנו היום לשמחתנו תרופות שמכוונות לנו את הדרך. היום יש כבר יותר מידע, יש תרופות שאנחנו יודעים שהן יעילות יותר, אנחנו יודעים מתי כן להנשים ומי לא להנשים, אנחנו יודעים איך להתייחס לחולים האלה, כמות הידע בשלושת החודשים האחרונים היא כמות שאין לה אח ורע ברפואה. מאות מחקרים ביום מתפרסמים על אבחון, טיפול והתייחסות למחלה, והיפה הוא שהעולם כולו חולק את הידע אחד עם השני."

 

לסיום המליץ קרסו על טיפ לאריכות ימים, המפתח לבריאות הוא תזונה, והדיאטה שהוכחה כטובה ביותר היא הדיאטה הים תיכונית, שמן זית פירות וירקות טריים. לאכול את החומרים בצורה הטבעית שלו דגים טריים ובשר טבעי ולא כאשר מכניסים להם חומרי צבע, טעם וחומרי שימור.

"אתה מה שאתה אוכל."

 

תודה רבה רפי ששיתפת אותנו בידע הרב והניסיון שלך בתחומים השונים ותימצתת עבורנו בצורה מופלאה נושאים מסובכים. השכלנו ונהנו מכל רגע.