24 במאי 2020


מאסטר קלאס עם מיכל קיסוס/ נועם גינסברג

 

השבוע במפגש המאסטר קלאס שלנו שמחנו לארח את מיכל קיסוס הרצוג מנכ"ל (Pepper Banking) בהנחיתו של סגן דיקן בית הספר ד"ר יוסי מערבי.


מיכל סיפרה לנו מעט על ילדותה בקריית ביאליק, על תנועת הנוער, השירות הצבאי כקצינה בטייסת 118 מיד לאחר אסון המסוקים המפורסם בטייסת, תקופה שמיכל מתארת כמעניינת ומלמדת בה הכירה אנשים רבים שהשפיעו על עתידה, סיפרה על ההורים הדוחפים קדימה ועל הסיבה למה בחרה ללמוד משפטים וכלכלה בתואר הראשון.

 

לאחר כמה שנים בעולם המשפטים בחברה גדולה, מיכל נחשפה יותר ויותר לעולם העסקי והחליטה לעשות מעבר לעולם הפיתוח העסקי כשהבינה שזה תחום שיותר מעניין אותה. היא סיפרה לנו על ההחלטה לעשות את השינוי ועל התעוזה לפנות לסמנכ"לית לאומי קארד דאז ולהתעקש לקבל ראיון למרות חוסר הניסיון ואי העמידה בדרישות המשרה ולהראות לה נכונות לעבוד קשה וללמוד. מיותר לציין שמיכל התקבלה למשרה ומאז התגלגלה במשרות שונות בלאומי קארד ובבנק לאומי עד הגעתה לתפקיד CEO בפפר.

 

מיכל סיפרה לנו רבות על השילוב בין קריירה לבין היותה אמא לשני ילדים בתקופת הקורונה וגם בתקופה שלפני, על חשיבות של חדשנות בחברה ומניין היא צריכה לצמוח. על המוצר החדשני בחברה pepper invest, אפליקציית השקעות שבה ניתן להשקיע במניות של חברות גדולות בארה"ב בסכומים קטנים ובה ניתן להשקיע בשברי מניות. האפליקציה מיועדת גם למי שמעולם לא התנסה בהשקעות ועוזרת ללקוח להבין את השוק.

 

כשנשאלה על תקופת הקורונה ועל התמודדות החברה עם המצב הצליחה מיכל לצד החסרונות המוכרים לכולנו למנות לא מעט יתרונות והצלחות כמו קפיצה מטורפת בהשקעות ובפתיחת חשבונות, איתור באגים רבים ואפקטיביות גבוה. היא סיפרה שבמשך השנתיים האחרונות הם ניסו ללא הצלחה לייצר מודל עבודה מהבית ולפתע בזכות המצב הם הצליחו לעשות זאת בהצלחה רבה שהיא מקווה לשמר.

 

כשעברנו לדבר על מגדר ועל איך זה להיות מנהלת אישה בחברה היה למיכל חשוב להגיד שהיא פחות אוהבת להתייחס לשאלות על התניות מגדריות והיא חושבת שהן דווקא מקבעות יותר ועושות את הפעולה ההפוכה. אך בחרה להתייחס לסגנונות ניהול ואמרה,

"יש סגנונות ניהול שנתפסים יותר נשים וסגנונות שנתפסים יותר גבריים, אבל אני חושבת שמנהל אמיתי זה מנהל שיודע לשלב בין הסגנונות האלה ולהפעיל את המתג בצורה יותר טובה בהתאם לסיטואציה. לדוגמא במשבר הנוכחי היה חשוב להפעיל את המתג על סגנון ניהולי נשי יותר שהוא מאופיין בשיתוף, להבין שאני כנראה לא מבין את כל התמונה ואני צריך להסתמך על יועצים, בניהול סיכונים מתון יותר והאצלת סמכויות. מנהל מודרני של היום שרוצה להצליח צריך לשלב הכול מהכול."

 

 

לסיום מיכל נתנה טיפ אישי לסטודנטים שלנו:

"משהו שיכולתי לעשות יותר טוב בתור סטודנטית לתואר ראשון, זה להשקיע בקשרים הבינאישיים, אם אתם כבר באקדמיה אז כן להשתמש ביכולות ובכלים שיש באקדמיה כדי לייצר יותר קשרים גם עם אנשים וגם עם מקומות כי פשוט יש המון כלים לאקדמיה שניתן להשתמש בה וזה מאוד חשוב. נטוורקינג וניסיון זה סופר חשוב ויעזור לכם המון קדימה."

 

תודה ענקית מיכל על שיחה פתוחה, כנה, מרתקת ומעוררת השראה!