2.6.20

מאסטר קלאס עם חיים כצמן/ נועם גינסברג


היה לנו העונג לארח השבוע במפגש המאסטר קלאס שלנו את מר חיים כצמן המייסד והמנכ"ל של אימפריית הנדל"ן Gazit Globe. ד"ר יוסי מערבי, סגן דיקן בית הספר, שיזם את סדרת המפגשים והנחה את המפגש.

 

חיים סיפר לנו מעט על ילדותו בתל אביב על לימודי המשפטים שהובילו אותו לעסוק מספר שנים בעריכת דין בעיקר במיסוי נדל"ן ועל כך שנסחף החוצה לתחום יזמות הנדל"ן מתוך העשייה היומיומית. מאחר והגיע לתחום מעולם המשפטים נשאל האם באיזשהו שלב בקריירה הרגיש שמשהו חסר לו ברמת הידע,

"היה לי מזל שהיו לי שותפים מאוד טובים. היתרון הכי גדול שלי היה שתמיד ידעתי שיש לי חסרון מובהק והוא שאני אולי יזם מוכשר אבל מנהל די גרוע. ניהול די משעמם אותי אני מעריץ אנשים שיכולים לעשות את זה. למזלי אני הכרתי בזה ותמיד היו איתי אנשים שידעו לנהל הרבה יותר טוב ממני. היה לי השכל לדעת את זה והמזל למצוא מנהלים כאלה."

 

חיים המשיך וחלק איתנו כישלונות שהיו לו לאורך השנים ואת המסקנה שלא כדאי לעסוק במשהו שלא מבינים אותו, עצות למי שרוצה להיכנס לתחום הנדל"ן כמו ללכת עם מישהו מהתחום ולראות איך התהליך נראה.

על השאלה כיצד הוא בוחר אנשים לעבוד איתם ועל קידומים בתוך החברה ענה,

"אני מודה שהרבה פעמים זרקתי אנשים למים. אין קורס הכנה למנכ"לים. אצלי בחברה יש הרבה מנהלים שבאו מתחומים אחרים והיום הם מנכ"לים כי זרקתי אותם לשם, עשיתי את זה כי הערכה שלי הייתה שיש להם תחושת מסוגלות וכושר שחיה טוב. ברוב המקרים קלעתי לשמחתי, אבל לעיתים גם טעיתי. אני בוחר מהתרשמות, מהיכולות, מהנכונות לעשייה מהרבה מאוד דברים שהם לאו דווקא המקובלים, אלה שבחרתי אותם לא תמיד חשבו שהם מתאימים. אני גאה בגידול העצמי, אני חושב שמערכת נבחנת והיא יותר טובה אם היא יודעת להצמיח מתוכה, זה גם מייצר תרבות של אם אני אהיה טוב והתאמץ יש לי לאן לגדול."

 

על משבר הקורונה אמר, "משברים זאת לא שאלה של אם זאת רק שאלה של מתי. מנהל חברה שלא מוכן למשבר כל יום, חוטא בתפקידו לדעתי. חברה צריכה להיות מוכנה למשבר כל הזמן כי אחד הדברים שמאפיינים משברים זה שהם לא מצלצלים בפעמון ומודיעים על המשבר."

 

חיים חלק טיפ לאלו ששואלים את עצמם היכן כדאי להתחיל, "אני ממליץ להתחיל ברדיוס של 10 ק"מ מאיפה שאתה גר, כי אתה קורא את העיתון המקומי, אתה יודע מה קורה ואתה מכיר כל פרט וזה מה שאתה צריך כדי לעשות נדל"ן. בסוף תרוויח הכי הרבה בקרבה לבית שלך."

 

את המפגש בחר חיים לסכם ולהגיד, "אני באמת מרגיש שאני בר מזל ברמות מטורפות כי אני באמת עושה את מה שאני אוהב, תמיד נהניתי ותמיד אהבתי את זה. ואם יש לי בשבילכם עצה אחת תעשו את מה שאתם אוהבים לא מה שאתם צריכים. לי זה הצליח לא רע ואני מת על מה שאני עושה."

 

תודה רבה חיים על הפתיחות, השיתוף, המענה לשאלות והטיפים.