סיור בחברת Manyone

 

במסגרת התואר ביזמות, בחרנו לקחת חלק בסיורי החברות וביום חמישי האחרון, הגענו לביקור בחברת Manyone.

חברת Manyone היא חברת עיצוב אסטרטגי עולמית אשר לפני כשנה רכשה את חברת ״פריים״, חברת לעיצוב טכנולוגיות ישראלית משגשגת.

 

הסיור הונחה ע"י מנהל "Manyone TLV" - דיוד קלר - אשר ייסד את חברת ״פריים״ בשלהי 2011, יחד עם שותפיו, עמרי בר זאב ואיתי אמיר, אותם פגש במסגרת תוכנית המתמחים "D-vision" של חברת ״כתר פלסטיק״.

 

לדברי דיוד, החזון שלהם להקמת החברה היה היכולת לתת ליזמים צעירים בתחום הטכנולוגי את ה״פאן״ של המוצר - היזם מגיע עם רעיון ראשוני ויחדיו הם קורמים לו עור וגידים, מהתכנון הטכנולוגי שלו ועד לעיצוב והגימור הסופי. דיוד הדגיש בנוסף את הייחודיות של חברת "Manyone TLV" - המהירות - בעידן של היום, כשלכל רעיון שעולה ליזם אחד, יזם אחר נמצא כבר בשלבי הביצוע ולכן, מהירות ואיכות הביצוע הם שם המשחק.

 

דיוד הסביר שאת ה״סקיצה הראשונית״, או נכון יותר לתאר - המוצר ראשוני, הם שואפים לייצר במהירות האפשרית וזאת כדי לבחון האם הוא אכן שימושי או שהרעיון יפה כרעיון אך אינו פרקטי במציאות.

דיוד שיתף אותנו בתהליכי פיתוח שביצעה החברה, לדוגמא הנתב של בזק או מכונת הסודה העתידנית של ״סודהסטרים״ אשר משתמשת בטכנולוגיה חדשנית - מכונה בעלת יכולת לייצר סודה ללא שימוש בגז אלא בשימוש בקפסולות. Manyone הצליחה לייצר קפסולת סודה ייחודית ללא עטיפה התואמת את החזון האקולוגי והקיימי של חברת ״סודהסטרים״.

פרוייקט ״סודהסטרים״ מתאר באופן מדויק את פעילות Manyone, דהיינו זה לא אך ורק עיצוב, מיתוג והתאמה בהיבטי צבע וצורה, אלא אסטרטגיה עיצובית – מעבר משלב הרעיון ליצירת מציאות - מציאות אשר תצלח את כל שאיפותיו של היזם, מהנראות עד לשימוש יומיומי.

לסיכום, הדבר המשמעותי ביותר שלמדנו מהסיור ב-Manyone הוא אופן החשיבה הייחודי של החברה - כיצד לוקחים רעיון כללי ולא מסתפקים בייצור המוצר כמו שהוא אלא מביאים אותו לרמה גבוה יותר דרך ניסיונות וביצוע.

אנו רוצים להודות לדיוד קלר וחברת Manyone על סיור מרתק, מלמד וחוויתי אשר פתח לנו עולם שלם של תוכן ולאוניברסיטת רייכמן על הארגון וההזדמנות המדהימה.