בלוג- ליאור לויתן

 

ליאור לויתן, מדעי המחשב ויזמות

שנה ב׳ (ג׳ באוקטובר)

 

עבדתי בחברת Sittery. תחילה החברה החלה בתור פלטפורמה לחיבור בין בייביסיטרים למשפחות, אך כעת בהליך פיבוט לטובת פלטפורמת All-In-One בתחום ה Childcare.
את התוכנית ביצעתי 5 שבועות (ראשונים) מהבית, ואת 3 שבועות האחרונים בחו״ל.

 

הבחירה שלי בחברה זו הייתה מסיבה קצת מיוחדת.
במהלך התואר, בקורס ורטיקל ספורט, אני ועוד מספר שותפים התחלנו לעבוד על רעיון המחבר בין רצים - אפליקציה שתעזור לך למצוא את השותף האידיאלי עבורך לריצה.
תחילה, כאשר הסתכלתי על החברות השונות המשתתפות בתוכנית, חיפשתי משהו שקשור לתכנות, דבר שיעזור לי בתחום מדעי המחשב אותו אני לומד.
אך כאשר נתקלתי בחברת סיטרי, הבנתי כי יש לי הזדמנות ללמוד על תהליך ה-Matching מחברה שכבר פועלת, ועובדת על רעיון דומה בתחום אחר.
בזכות העבודה שלי איתם, אני יודע היום איך לבצע חקר שוק בצורה טובה, דבר שבהחלט יעזור לי במיזם שלי.

 

ביצעתי מספר פרויקטים במהלך התקופה שלי עם החברה, החל מבניית סקרים ושאלונים, חיפוש אחר מתחרים, ואפילו בדיקת המוצר של החברה.
אחד הפרויקטים המעניינים היו למצוא משקיעים, בעיקר אנג׳לים מגרמניה, ומציאת דרכי התקשרות איתם. הצלחתי למצוא מספר רק של משקיעים מברלין ומשאר חלקי גרמניה, דבר שיסייע רבות לחברה, וכמובן יסייע גם לי באופן אישי כאשר אצטרך לחפש ולאתר משקיעים בעתיד.

 

כפי שציינתי, אחד הדברים החשובים שרציתי ללמוד מהחוויה, הוא איך לבצע חקר שוק בצורה טובה, מהשלב הראשוני, ועד הסוף. אני חושב שצברתי ידע רב בנושא, ובעיקר בתחום של החיבור בין אנשים - דבר שהיה לי חשוב להצליח לבצע עד סוף התוכנית.

 

החוויה האישית שלי הייתה מדהימה.
זכיתי להכיר הרבה אנשים חדשים מבית הספר ליזמות ומהחברות השונות בברלין, זכיתי לנסוע לחו״ל במיוחד כדי לעבוד וללמוד עוד על עולם היזמות - מהפאן הפרקטי.
וכמובן, זכיתי ליהנות עם החברים בברלין מחוץ לשעות העבודה - בונוס שאין כמוהו בשום קורס אחר.

החוויה הייתה מיוחדת מאוד לגור בחו״ל.
למעשה זו הפעם הראשונה שעשיתי זאת (לא עשיתי את הטיול הגדול של אחרי צבא).


ממש הרגשתי שגרתי במקום אחר, עשיתי קניות בסופרים השונים, ראיתי מקומות יפים (וגם פחות), וזכיתי להינות מחוויה יוצאת דופן. זכיתי להכיר חברים חדשים הן ממדעי המחשב והן ממנהל עסקים - חיבור משמעותי וחשוב מאוד בעיני.

בעיני כל החוויה הייתה משמעותית מאוד, מתחילתה ועד סופה.
החל מהעבודה מהבית - כלי חשוב מאוד בעידן הנוכחי, ועד החוויה והעבודה עצמה בברלין.
אחד הדברים המשמעותיים היה דווקא לבקר במוזיאון היהודי בברלין, וזכיתי לעשות זאת רק בזכות התוכנית. הביקור היה עוצמתי ומעצים במיוחד, חוויה שאני ממליץ לכל סטודנט שיגיע לברלין בעתיד לחוות.

 

אמליץ לסטודנטים שרוצים להתנסות בחוויה מספר דברים:

 

  • לתאם ציפיות עם החברה לפני תחילת העבודה - חשוב מאוד. ידעתי בדיוק לאיזה תפקיד אני נכנס ומה יהיו המשימות השונות שלי במהלך התקופה. כמובן שהכל דינאמי ומשתנה, אך ידעתי בדיוק מה אני צריך לעשות ואם אני מתאים לתפקיד, עוד לפני תחילת העבודה.
  • לוודא שיש כימיה טובה עם החברה שבחרתם - בסוף רוב החוויה תסתכם בזה, חשוב שיהיה לכם כיף לעבוד לטובת החברה, ושיהיה לכם רצון לתרום להם עוד גם בזכות הרעיון שלהם - אבל בעיקר בזכות מי שהם, ומה שהם יעניקו לכם.
  • לחקור את העיר, ולתכנן מראש מקומות שתרצו לבקר בהם - דבר שלא עשיתי לצערי, ופספסתי מספר מקומות שמאוד רציתי להיות בהם.

 

בסך הכל - החוויה הייתה מדהימה!
הלוואי ותוכלו להרחיב את החוויה למספר רב יותר של סטודנטים מהאוניברסיטה, אני חושב שזו חוויה בלתי נשכחת! תודה על ההזדמנות!