עומרי כספי במפגש אינטימי ומעורר השראה עם כיתות המצטיינים של ביה"ס

מאת תמיר סידה

 

לראשונה אי פעם, תוכנית המצטיינים של בית הספר אדלסון  ליזמות ארגנה אירוע שאיחד את כלל חברי תכנית המצטיינים של בית הספר, סטודנטים בשנה הראשונה ועד לבוגרי התוכנית, לסשן ייחודי ומעורר השראה. היה לנו הכבוד לארח את עומרי כספי לראיון שחקר את המעבר שלו מקריירה מפוארת בכדורסל לעולם venture capital. הראיון, שנערך על ידי יסמין לוקץ׳, הציע לנו הצצה נדירה לתוך מניעיו ותפיסותיו של כספי מאחורי המעבר המוצלח להשקעות, במיוחד בתמיכתו בחדשנות ישראלית.

 

מסעו של כספי, ממגרשי הכדורסל ועד לחדר הדירקטורים, הוצג באמצעות שאלות מובחרות שחשפו את עומק מחויבותו לתמיכה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים דרך קרן ההשקעות שלו, ‘Sheva’. האופן הנגיש והרצון לשתף חוויות אישיות הפכו את העולם המורכב של הון הסיכון לנגיש יותר. הוא הדגיש את החשיבות של מאפיינים כמו חזון, נחישות ויכולת התאמה והתמודדות עם אתגרים בקרב יזמים, וקישר ישירות את התכונות הללו לחוויותיו האישיות בNBA וכעת בעסקים.

 

הדיון לא התמקד רק באסטרטגיות עסקיות אלא גם עסק ביוזמותיו החברתיות של כספי, במיוחד במאבקו נגד אנטישמיות. זה הוסיף שכבה של עומק לשיחה, המציגה את גישתו ההוליסטית לעבודתו ולחייו.

 

השאלות התובנתיות של יסמין לוקץ׳ והאירוח של דיקן ביה"ס ד"ר יוסי מערבי יצרו סביבה דינמית שאפשרה לסטודנטים ולסגל לרכוש תובנות יקרות ערך על החיבור בין יזמות, השקעה ואחריות חברתית. זה לא היה רק ראיון;

 

״זו הייתה חוויה מעוררת השראה שעודדה אותנו לרדוף אחרי חלומותינו היזמיים בתשוקה ובמטרה, משקפת את ההתמדה שעומרי כספי הפגין בכל פרק בקריירה שלו״. - -תמיר סידה (סטודנט שנה א׳)