איך בשמונה שעות אפשר ללמד חדשנות?/ גל ברזילי

חווית ניצחון בהאקתון יכולה להיות אדירה, המאמץ האינטנסיבי, הלחץ והציפייה הופכים את החוויה למרגשת במיוחד. כל משתתף בהאקתון שואף להגיע לניצחון ולזכות בפרס המיועד וזו בהחלט המטרה המרכזית לאורך כל היום, אך גם הדרך לשם יכולה להיות ללא ספק הניצחון האמיתי. 

 

 

 

אז איך אירוע של 8 שעות יכול להיות בין השיעורים הכי מלמדים בתואר?

האקתון "חדשנות בארגונים" הוא האקתון המתבצע כל שנה בבית הספר ליזמות בבינתחומי הרצליה. ההאקתון מתבצע כחלק מתוכנית המצטיינים ״פרויקט לאומי לחדשנות״. זוהי תוכנית דגל במרכז הנעשית בשיתוף פעולה עם בנק לאומי הכוללת חווית לימוד תאורטית ומעשית בנושא חדשנות בארגונים, ומשתתפים בה 13 סטודנטים הלומדים בתוכנית היזמות. כחלק מהתוכנית מתקיים האקתון חדשנות אליו מגיעות חברות גדולות מהמשק הישראלי ומציגות בפני הסטודנטים אתגר עסקי, כל צוות מנסה למצוא את הפתרון הטוב ביותר לאתגר ובסופו נבחר פתרון מנצח.


צוות החלומות שלי כלל שניים מחבריי הטובים: יועד אשורי ונועם גינזברג, אלינו הצטרפו רויטל גולדשטיין, נציגת בנק לאומי, ומיכל זיגלמן, מומחית בפיתוח מנהיגות ואסטרטגיה. ביום האירוע הצוות נפגש ואחרי היכרות מהירה יצאנו לדרך. האתגר שלנו נקבע על ידי החטיבה העסקית של בנק לאומי ולאחר הסבר קצר על האתגר התחלנו בתהליך החשיבה.

 

 

 

הצעדים הראשונים שלנו היו לנתח את הבעיה, להבין מאיפה מגיע הצורך האמיתי ומדוע הפתרונות הקונבנציונליים הנוכחיים לא יוצרים את התוצאה הרצויה. שאלות רבות הועלו על מנת להגיע לשורש הבעיה אשר סייעו לנו להבין את הצורך ולמצוא במהרה פתרון המספק את כל הצוות. הכנו פיץ' ראשוני ,עיצבנו לוגו וריכזנו את כל הרעיונות שלנו למצגת סופית.


למרות המועד הקצר והלחץ הפיזי של היום, הפיץ' הראשוני שלנו קיבל פידבק חיובי והצוות התקדם בהצלחה למצגות אחרונות. בשלב זה, אילוצי הזמן החלו להטיל איום ממשי והלחץ התחיל להשפיע. בכמה דקות אחרונות הצלחנו ביחד להשלים את המצגת הסופית ועם מעט הזמן שנותר חשבנו מה יהיו הנקודות העיקריות.


בהתרגשות רבה וגאווה עליתי על הבמה והצגתי את הפתרון, האמנו ברעיון, המילים פשוט זרמו והחוויה הייתה אדירה. לאחר ציפייה רבה התבשרנו שניצחנו במקום הראשון, ההתרגשות הייתה גדולה, נציגי הבנק התרשמו מהרעיון ואף ימשיכו לפתח אותו.

 

 

 


8 שעות עברו כל כך מהר אך במהלכן למדנו המון, אז מה למדתי?

למדתי שעבודת צוות נעשית על ידי תקשורת שוטפת, צוות חזק יכול ליצור עבודה יעילה עם הספק מרשים. למדתי שלעולם אין זמן או נסיבות אידיאליים ליצור משהו גדול וצריך ללמוד להיות גמישים תמיד למציאות משתנה ובנוסף, למדתי שלא משנה מה יש לך להציע בנקודת זמן מסוימת, אם אתה מאמין ברעיון אז באחריותך להציג אותו בביטחון מלא.


קיבלנו כלים פרקטיים וניסיון מעשי תוך 8 שעות בלבד שישמשו אותנו בקריירה המקצועית. למדנו ממנטורים מעולם החדשנות, עבדנו לצד עובדים שעוסקים ביצירת חדשנות באופן יומיומי ופגשנו חברות שמחפשות תמיד אחר רעיונות חדשים.


מעל לכל, התגמול הגדול ביותר היה תחושת המסוגלות העצמית שקיבלנו, תחושה שתלווה אותנו לאורך כל התואר וגם בהמשכו, הידיעה שהצלחת במשהו נותנת הרבה מוטיבציה ודרייב פנימי להמשיך לעשות דברים גדולים וכל פעם לשאוף למטרה החדשה.