סיכום כנס ICON 22

מרץ 2022 | אור בן דורי


ICON.INSIDERS הוקמה עבור יזמים ישראלים לשיפור רשת הנטוורקינג שלהם ולהפגישם עם נקודת המבט של עמק הסיליקון. כחלק מפעילות החברה, ICON קיימה כנס מעורר השראה שנערך באוניברסיטת רייכמן, ומטרתו להעשיר יזמים ישראליים (בעלי סטארט-אפ פעיל אשר גייסו למעלה ממיליון דולר) בתובנות של יזמים, משקיעים ומומחים בתחומם עם ניסיון עשיר בשוק האמריקאי.


במסגרת הניוזלטר של בית הספר אדלסון ליזמות הופצה הזמנה לעשרה סטודנטים להשתתף ולסייע בהפקת הכנס בהתנדבות. ראיתי בכך הזדמנות מדהימה לקחת חלק, הזדמנות לנטוורקינג ולערך מוסף משמעותי עבור יזמים בתחילת דרכם. סייענו בארגון הכנס, ניהולו, בפעילות מדיה ותיעוד הכנס, אך בעיקר ניתנה לנו ההזדמנות להיות חלק. אנצל את הפלטפורמה לציין שמוצעות לעיתים קרובות לא מעט פעילויות- סדנאות, אירועים והמלצות המהוות חיבור בלתי אמצעי וא-פורמלי בין האקדמיה ל"עולם האמיתי", אותה פתיחת דלת שאנחנו כסטודנטים מייחלים לה. מדובר בהזדמנויות חד פעמיות, כמו זו, המונגשות לנו ואמליץ לא לפספס אותן.


הכנס נפתח בשיחה מרתקת עם שני יזמים שעברו דרך ארוכה יחד; אודי אנטבה, יזם סדרתי, ראיין את אריאל כהן, מייסד ומנכ"ל שותף של Trip Actions, על המסע מרעיון לחברת נסיעות ענקית בשווי מיליארדים. אריאל שיתף על דרכו היזמית, על ניהול חברה גלובלית, על אתגריו האישיים ועל אתגרי החברה, כאשר המצפן הוא להיות ה"אמזון של עולם התיירות".


לאחר הפסקת נשנושים ומינגלינג, התכנסנו לשיח סביב שולחנות עגולים יחד עם 22 יזמים, משקיעים ומומחים אשר שיתפו אותנו בתובנותיהם ולקחיהם המקצועיים מניסיונם האישי; כיצד לבצע שיתוף פעולה עם תאגידים בין-לאומיים, הכשלים בעת גיוס כסף בארה"ב וכיצד לעשות זאת נכון, בניית חברת יוניקורן ואופן גיוס ההון על מנת להגיע לשם, צמיחה בעת משבר, הגדלת הצוות מ-100 עובדים לאינסוף, חשיבות המשקיעים האסטרטגיים, יצירת הזדמנויות לטווח רחוק, בניית תהליך מוצר ממוקד משתמש, מרכיבי הליבה למוצרים מצליחים ועוד.


השיח היה מרתק. אשתף מהשיח בשולחנו של אורי אנטבה, אשר שיתף בתובנותיו כיצד ההצעה עבור מכירת החברה שלו ל-Facebook ע"ס 10 מיליון דולר הפכה ל100 מיליון דולר ללא שינוי דבר בחברה עצמה אלא באמצעות משא ומתן איכותי, תוך שמירה על יושרה, לפי 'כללי המשחק'. עוד הוא המליץ כי "ש להכיר לאורך הדרך את כל מי שרלוונטי לקנות את החברה שלך בהמשך, לייצר קשרים ולעדכן אותם בהתקדמות. הדבר יסייע משמעותית בעת המכירה", וכן "תהיו כנים עם עצמכם מDay-one: האם אתם רוצים למכור או לבנות. תשימו את המס' המינימאלי שאיתו תהיו מוכנים לצאת כבר מההתחלה".


ולסיכום היום, ICON כינסו חמישה מייסדי חברות חדי קרן לבמה אחת; עינת גז מנכ"לית Papaya Global, תום ליבנה מנכ"ל Verbit, אסף וונד מנכ"ל Hippo, חן עמית מנכ"ל Tipalti ורועי אליהו מנכ"ל Salt. המנכ"לים קיימו שיחה מרתקת על גיוס כספים, גיוס עובדים, טעויות שעשו בדרך, תרבות ארגונית, הקשר עם הדירקטוריון ועוד. כל אחד מהמנכ"לים המשתתפים נתן את נקודת המבט שלו בנושאים השונים שנדונו ושיתף חוויות אישיות.


יצאתי מהכנס מלאת השראה, עם טיפים ותובנות פרקטיות לדרך; על הטמעת והנהגת התרבות הארגונית, על מערכת היחסים המורכבת עם הבורד וכיצד ניתן למנף אותה, על גיוס כ"א כאשר המנכ"ל לא מגיע מהתחום ועל גישת ה"תן וקח" בניהול משא ומתן. אני סבורה כי אין דרך טובה יותר ללמוד יזמות מאשר מתובנות, לקחים, למידה מטעויות והצלחות של אחרים. הכנס היווה פלטפורמה לשיח א-פורמלי והצצה לתוך העולם שלהם, זאת הייתה זכות אמיתית לקחת בכך חלק.

 

שישה אנשים יושבים על במת האירוע, ומולם יושבים בשורות אורחי הכנס.