ועידת הגיימינג של כלכליסט


מאת: ארי ברזילי

 

לפני כשבוע, קיבלתי את הכבוד הגדול להיבחר על ידי האוניברסיטה ועל ידי בית הספר אדלסון ליזמות להשתתף ב-"ועידת הגיימינג" של כלכליסט. הכנס התקיים בחסות כלכליסט ובשיתוף של הענקיות Google ו-Playtika. בין היתר, הועידה דנה בנושאים אקטואלים המשפיעים על כלל עולם הגיימינג, מהמשתמשים והעובדים האינדיבידואלים, ועד גורמים המשפיעים על החברות הכי גדולות בעולם.


אין ספק שכנס זה, וכנסים מסוג זה ככלל, מהווים אין-ספור הזדמנויות לסטודנטים כמונו, בין אם אנחנו עוד בתחילת הדרך ובין אם לא. במהלך הכנס זכיתי להקשיב להרצאות שהועברו על ידי אנשים מובילים בגיימינג הישראלי והעולמי כגון ארז רחמיל (ה-CTO של Playtika), אורי מרשנד, (מנכ"ל Overwolf), ד"ר ורד פנואלי, (ראש המרכז למשחקים דיגיטליים במכללת שנקר) ועוד.


מעבר להרצאות המעניקות ידע יקר-ערך על התחום, דיברנו גם על השוק הנוכחי והשפעותיו על חברות גדולות ועל יזמים המנסים להיכנס ולהתבלט בשוק. כמו כן, דיברנו על המהפכה הדיגיטלית של "צמד אדם-מכונה" וכיצד ה-workflow, תהליך העבודה, בעולם ההיי-טק ובעולם כולו משתנה. עד כה בעולם הדיגיטלי, תהליך עבודה כלשהו כלל אדם שמשתמש במחשב ככלי בלבד, וזה דרש המון עבודה ידנית (לדוגמא –התאמת מוצר למשתמש, מה שדורש המון מידע, וסינון וניתוח של המידע – מה שעלול לקחת ימים ואף שבועות רבות). זוהי רק דוגמה אחת מבין אין-ספור דוגמאות לתהליך ארוך ומסורבל בעולם היזמי-עסקי. כיום, בעזרת בינה מלאכותית אפשר לקצר את אותו התהליך לדקות בודדות. מכך נגזר שהתווספו ווקטורים נוספים המשפיעים על תהליך העבודה. אם פעם תהליך העבודה התבסס על האדם בלבד, והמכונה הייתה כלי בלבד, כיום המכונה לאט לאט מתחילה להיות שותפה לעבודה ולקבלת ההחלטות ולכן, תהליך העבודה של העתיד יתבסס על שלושה גורמים: האדם, המכונה, והיחס שביניהם.

 


כמו כן, בין ההרצאות התאפשר לי להכיר בכירים ובעלי ניסיון, (וחשוב לציין - לא רק מומחים מעולם הגיימינג, אלא גם תחומים ששכנים לו, כגון עולם ה-Cloud). כמובן שהשתמשתי בהזדמנות זו כדי לעשות נטוורקינג, וכדי להתייעץ עם מומחים מהתחום בנוגע לפרוייקטים שלי וכיצד למקסם את הפוטנציאל שלהם.


אמליץ בחום לכל סטודנט שמעוניין להרחיב את הידע, הניסיון, ואת הקשרים שלו להשתדל להגיע לכנסים אלו. תודה רבה לבית הספר אדלסון ליזמות, ובפרט לדנה ברדה ולדיקן יוסי מערבי, על ההזדמנות המדהימה הזו!