ורטיקל יזמות בעולם האופנה - FashionTech

מאת: יעל כץ, סטודנטית שנה ב' למנהל עסקים ויזמות, יוני 2022

 

אז אני אפתח בקלישאה, אבל האמת שמדובר בסיפור אמיתי (כן, לא כל מה שנשמע כקלישאה הוא כזה). נרשמתי ללימודים בבית הספר ליזמות בגלל הקורס ״יזמות בעולם האופנה״.

 

תמיד ידעתי שארצה לעסוק בתחום הזה, וגם אם תשאלו אותי היום באיזה תחום אני אקים מיזם בעתיד, אני אגיד לכם (וגם כל מי שמכיר אותי) שרוב הסיכויים שהוא יהיה בתחום האופנה.


לפני שנרשמתי ללימודים שמעתי שהקורסים באוניברסיטה ובייחוד בבית ספר ליזמות הם קורסים פרקטיים, מלמדים, מפתחים ומקדמים, אבל לא ידעתי עד כמה.

 

אחד מקורסי הבחירה בשנה ב׳ הוא ורטיקל הFashionTech המועבר על ידי המרצה ענבר כרמל. ענבר כרמל היא סטרטאפיסטית, מנטורית ומומחית בתחום האופנה והטכנולוגיה. ענבר היא מנכ"לית הסטרטאפ Infimé אותו הקימה, המפתח טכנולוגיה וחווית קנייה חדשנית בתחום המדידה הוירטואלית לפרטי הלבשה תחתונה וצמודי גוף.
מטרת הקורס היא פיתוח חשיבה עצמאית, הענקת ידע תיאורטי וכלים מעשיים לניתוח השוק והקמת מיזם. הקורס מלווה בדוגמאות מתוך העולם היזמי והעסקי בתחום האופנה והטכנולוגיה.

 

השנה הקורס התקיים בחסות קרן ההשקעות ״Irani Ventures" שאולי תזהו יותר כקרן ההשקעות של רשת המולטי-ברנדס ״Factory 54״. אז מה זה אומר מתן חסות לקורס באוניברסיטה בעצם? בנוסף להרצאות המנוהלות ע״י המרצה הראשית, זכינו בהרצאות אורח מרתקות עם אנשים מיוחדים ובעלי תפקידים בכירים בקרן, קיבלנו ליווי אישי בתחרות הורטיקלים בסוף הסמסטר (שארחיב עליה בהמשך) וכמובן קיבלנו גם קצת מרצ'נדייז שווים של Factory 54.

 

שולחן באולם הרצאות עם תיקי בד של חברת FACTORY 54

הקורס נפתח בהרצאת אורח מעוררת השראה ומלמדת של מנכ״ל קרן ההשקעות - אמיר רוזן. בהרצאה אמיר חשף בפנינו את מבנה האקו-סיסטם בתחום וסקר את כלל המרכיבים החשובים בתעשייה.

 

במהלך הקורס, הסטודנטים מתחלקים לצוותים של 4 ועובדים על מיזם שמטרתו לפתור בעיה בתחום האופנה והוא מושתת על פתרון טכנולוגי. במקביל לקורס יזמות בעולם האופנה, נלמדים עוד כ-6 ורטיקלים בתחומים שונים וכולם בעלי קונספט זהה. מתחלקים לצוותים, עובדים על מיזם, עוברים הרצאות בתחום וסופגים ידע על העולם. ובגדול? שואפים לזכות בתחרות הסופית. התחרות המדוברת היא תחרות הCross Verticals המתקיימת בסוף כל סמסטר, בה לוקחים חלק 2 הצוותים המובילים מכל ורטיקל- סך הכל כ12 צוותים. התחרות מתנהלת ע״י שופטים מהתעשייה שבוחנים את הצוותים על היתכנות הצלחת המיזם בשוק. המנצחים בתחרות זוכים במימון כספי שיסייע בתחילת הדרך בתהליך הקמת המיזם ובמנטורינג קבוצתי שיסייע בהוצאה לפועל!

 

תלמידים יושבים בשולחנות באולם הרצאה

 

בשיעור האחרון של הסמסטר כל הצוותים הציגו את פרזנטציות המיזמים שלהם (מצגות משקיעים) מול 6 נציגים מIrani Ventures אשר בחרו בקפידה את העולים לגמר.


2 הצוותים מהקורס שעלו לגמר זכו בפגישת ייעוץ אישית לפני התחרות הסופית במטרה לדייק את הרעיון, את המצגת ואת הפיץ׳. הפגישה התקיימה במשרדי החברה הממוקמים בתל אביב והתנהלה עם העובדים הבכירים ביותר בקרן- אמיר רוזן, מיכל קליש ואלון שוורץ.


זכינו בחוויה חד פעמית לביקור במשרדים המעוצבים של קבוצת איראני ובייחוד בהזדמנות מרגשת לפגישה עם המובילים בתחומם בישראל, שהעניקו לנו המון ידע בכל הנוגע למיזמים, השקעות, קמעונאות ואופנה.

 

 

אז על קצה המזלג - קבלו ממני (לא לגמרי ממני) כמה טיפים מפי אמיר רוזן:

  • לא משנה מה המיזם שלכם עושה - תאספו דאטה
  • ספציפית בעולם האופנה - אנשי הצוות לא בהכרח צריכים להיות סטייליסטים/אנשי אופנה
  • נכון עבור כל מיזם שמחפש השקעה - הכימיה בין אנשי הצוות מאוד חשובה ועשויה להשפיע רבות על החלטת המשקיעים!


ואם תרצו ללמוד עוד - תצטרכו להירשם לקורס המעולה הזה.