קייס יזמי - סלינה

 

מאת: עדן אלבלנסי

 

אני עדן, סטודנטית שנה ג' במסלול מנע"ס-יזמות. פרויקט הגמר של התואר שאני לוקחת בו חלק הוא כתיבת "קייס יזמי". מה זה אומר בעצם לכתוב קייס יזמי? הקייס הוא סיפור על חברה שעברה תהליך משמעותי (כישלון, הצלחה, שינוי, אסטרטגיה וכו'). תפקידנו ככותבי הקייס, לבחור את הסיפור שנספר, לחקור עליו ולכתוב אותו תוך מתן כלים ושיעורים בנושאים יזמיים לקוראים.


בחרנו לבנות את הקייס שלנו על חברת "סלינה" (כן, זו עם ההוסטלים המגניבים). אנחנו בוחנים את המהלכים והפעולות של החברה לאורך תקופת הקורונה. מנתחים את ההחלטה המוזרה לצמוח בתחום התיירות בזמן משבר שמשבית את תעשיית התיירות וכמובן את ההצלחה האדירה של החברה לאור הבחירה הזו.


כדי למקסם את הידע שלנו ולהפוך את הקייס לאמיתי ומלמד החלטנו לנסות להגיע לאחד המייסדים של החברה – דניאל רודסבסקי או רפי מוסרי. באופן מפתיע ולאחר שהתגלגלנו מאחד לשני הצלחנו להגיע לדניאל.


דניאל, אחד המייסדים ומכהן כ- Chief Growth Director הסכים בנדיבות רבה להתראיין עבור הקייס. הוא נרתם לתהליך הלמידה שלנו במלוא מובן המילה. הראיון כלל שני מפגשים (אחד מהם אפילו במשרדים המגניבים של סלינה בת"א).


הראיונות עצמם, היו מרתקים. למדנו על החברה מבפנים, על סוד ההצלחה שלה לאורך השנים (רמז: חברות טובה, אנושיות ויצירתיות) ועל בחירות מפתיעות בזמן המשבר שהיו מלאות שכל וקצת מזל.

אנצל את הבמה להודות לאנשים שעזרו לחבר (יוסי מערבי, דיקן בית ספר ליזמות ועדי דייוויס) וכמובן לדניאל שהקדיש מזמנו (היקר) כדי לעזור לנו ללמוד בצורה הטובה ביותר ולהעביר את הידע הלאה.


ואם מעניין אתכם לשמוע את הסיפור המלא, חכו לסיום הפרויקט לכשיתפרסם הקייס בספריית הקייסים של בית הספר (: