פרופ' דפנה שוורץ/ 09.11.2020


האם קיימת זירת מסחר שבה החברות הגדולות מציגות מה הן מחפשות וסטרטאפים מציעים להם פתרונות? מסתבר שכן!

 

ולכך נחשפו הסטודנטים של מסלול יזמות-כלכלה,דטה טק בקורס: "יזמות וחדשנות בארגונים" של פרופ' דפנה שוורץ


איך אפשר כיזם להגיע לחברה גדולה, בארץ ובעולם? האם יש שוק שבו אפשר לראות מה החברות הגדולות מחפשות? - דודי רוקח במפגש מרתק עם תלמידי יזמות-כלכלה, דטה טק, סיפר על פלטפורמה ייחודית שפותחה בישראל לצורך כך שמהווה Market place - פלטפורמה שמחברת בין חברות שמחפשות פתרונות וסטארטאפים מתחילים וותיקים שמציגים פתרונות פוטנציאליים.


דודי רוקח, אל"מ במילואים הוא יועץ בתחומי החדשנות לעולם הבטחון, שותף מנהל בסוסה SOSA HLSTECH ולשעבר רמ"ח אמל"ח יבשה ובכיר בתעשיות הביטחוניות.


סוסא שהוקמה במכוון בדרום תל אביב, היא גורם חשוב בתשתיות לחדשנות פתוחה שהתפתחו בישראל. סוסא מהווה פלטפורמה למפגש בין חברות גדולות מקומיות וגלובליות עם סטרטאפים מקומיים. החברות הגדולות מזהות תחומים שבהם הן מחפשות חדשנויות וטכנולוגיות, וסוסא מהווה מרקט פלייס, זירת מסחר בין החברות הגדולות לבין הסטרטאפים.


בסוסא יצרו מאגר של אלפי סטארטאפים ומתוחזקת רשת קשרים ענפה. הם למעשה מחפשים מגוון של חברות סטרטאפ שיכולות להיות רלבנטיות, לתת מענה ולקדם חדשנות בסוגיות שהעלו החברות הגדולות. בסוסא לא מתווכים נקודתית בין חברה גדולה לחברה קטנה - אלא מחפשים את כל הסטארטאפים הפוטנציאליים הרלבנטיים ויוצרים מפגשים בינם לבין החברה הגדולה, והחברה הגדולה בוחרת את אלה שמתאימים לה יותר. הלקוח שלהם היא החברה הגדולה.


סוסא נותנת שירותים לחברות כגון: HP, סימנס, ממשלת אוסטרליה, עירית ניו-יורק ועוד. בתחום הבטחוני אותו מוביל דודי רוקח בתוך סוסא, הם מעניקים שירותים לחברות ביטחוניות ישראליות כמו גם לגופים בינלאומיים.


לשאלת אחת הסטודנטיות "מדוע שסטרטאפים ירצו לפנות לחברות בשוק הבטחוני?, שכן קיימת בהן בירוקרטיה שקשה לחדור אותה", הסביר דודי שזה בדיוק התפקיד שלהם. הם מוכרים על ידי החברות והגורמים הביטחוניים והם מסייעים לסטרטאפים להתמודד גם עם מכשול הבירוקרטיה במקרים כאלה. דודי השאיר את פרטי הקשר שלו לסטודנטים והציע את הסיוע שלו בכל פניה.

 

ליאור בינר, סטודנט שנה ב' במסלול יזמות-כלכלה שנכח במפגש שיתף אותנו:

"המפגש עם דודי היה מאוד בגובה העיניים מה שבאמת גרם לי להתחבר באופן אישי להרצאה. דודי הראה איך ניתן להשתמש ביזמות וחדשנות במוסדות שנחשבים קצת נוקשים, כמו הצבא. המיקוד של דודי בשוק הפתוח הראה לנו הסטודנטים שהכיוון אליו העולם הולך מתאים לכל אחד, מאנשים יוצאי צבא (כמו דודי עצמו) ועד לסטודנטים שרק עכשיו סיימו את התואר"