מאסטר קלאס עם עינת גז / מאת: נעם הלר

 

עינת גז הינה דמות מעוררת השראה. יזמת סדרתית שכעת עומדת בראש חברת פפאיה גלובל, חברה המפתחת מערכת לניהול גלובלי של עובדים ושכר, אשר ייסדה ב-2016 ולאחרונה הפכה ליוניקורן הראשון הישראלי הראשון בהובלת אישה. עינת עלתה לארץ מצרפת עם משפחתה כשהייתה בת 4, ובגיל צעיר אמה לקתה באירוע מוחי ונשארה בקומה למשך קרוב לשני עשורים. בעקבות אירוע זה, עינת סיפרה כי לא הייתה לה ברירה אלא להתבגר ולהיות עצמאית מגיל צעיר במיוחד, ושהילדות לצד אמה ומשפחתה עיצבה את אישיותה כפי שהיא היום. בנוסף, לאורך ילדותה היא הייתה שחיינית תחרותית, והיה מעניין לראות איך האופי הספורטיבי והתחרותי שלה התבטא לאורך על הקריירה שלה. עינת נכללה ברשימת הנשים המשפיעות של מגזין פורבס, ונראה שעבורה זוהי רק ההתחלה.

 

עינת מנהלת כיום חברה טכנולוגית לכל דבר, אך היא אינה מגיעה מרקע כזה, הן רקע אקדמי והן תעסוקתי. כאשר נשאלה כיצד היא מגשרת על הפער הזה, היא השיבה כי בכל מקרה, ולא משנה מי אתה, תמיד יהיה פער מסוים. למשל, אם הייתה מגיעה מרקע טכנולוגי- ככל הנראה היה קיים אצלה פער בתחום העסקי או השיווקי, וההפך. לכן, הדרך להתגבר על פערים אלו הן בחירת שותפים מתאימים. בתור מישהי עם לא מעט ניסיון עבר (מוצלח או פחות) בבחירת שותפים, היו לה עצות פרקטיות ומעניינות לגבי בחירת השותפים והצוות. ראשית, לטענתה, עלינו לאפיין בעצמנו את היתרונות והחסרונות שלנו, ובכך לזהות היכן קיימים אותם פערים אשר שותפים נכונים יוכלו לגשר עליהם. שנית, עלינו למצוא אנשים שהחסרונות שלנו הם בעצם היתרונות שלהם, וההפך. כך בעצם נוכל להוציא את המיטב מהיכולות של כלל השותפים, וגם למנוע ריבים ואגו מיותר. שלישית, עלינו לוודא שהאנשים שמצאנו יתאימו לעבוד איתנו בצוות, כלומר התאמה אישיותית מעבר למקצועית. שותפים דומים בערכים ושונים בכישורים. אני סבורה כי אקח איתי את העצות האלו לעתיד ואסתייע בהן בבחירת הצוותים שלי בהמשך הקריירה.

 

לצד הקריירה המרשימה שלה, עינת היא אישה, אמא לשלושה ילדים קטנים, ובעלת תחביבים רבים. באשר לניהול הזמן שלה, עינת סיפרה שהיא לא מתביישת להגיד שהיא לא מספיקה הכל. לדעתה, להספיק הכל על 100% זה לא אפשרי, והדרכים שלה להתמודד עם זה הן להיות לעיתים 80%, להשלים עם ויתורים קשים שיש לעשות, ובעיקר לשחרר את רגשות האשמה. התחברתי לכך מאוד, שכן אני לעיתים מרגישה כמוה, ואני עוד רחוקה מלהיות אמא ולעמוד בעומסים כמו שלה. אך כסטודנטית למדעי המחשב שעובדת במשרת סטודנט כבר משנה א׳, פעמים רבות אני מרגישה שכשאני לומדת- יש לי רגשות אשם שאני מפספסת משהו בעבודה, וההפך. זהו לופ אינסופי והדברים שעינת אמרה עזרו לי להתחיל לצאת ממנו. אני בוחרת להספיק ולקחת על עצמי כמה שיותר, אך מבינה שאצטרך להתמודד עם ויתורים קשים וזה בסדר.

 

לסיכום, השיחה איתה הייתה מרתקת במיוחד והכרתי דמות להערצה. אני בטוחה שאקח איתי ממילותיה ולעתיד ואלמד ממנה עוד בהמשך.