ASE Hub workshop:

כל מה שצריך לדעת על כתיבת קורות חיים נכונה – עידית קרני


מאת: מיה יערי, סטודנטית שנה א׳ ליזמות וכלכלה


בפתח תחילת סמסטר ב' החלטתי לקבל החלטה לגשת לכל הפעילויות והסדנאות שבית הספר ליזמות מציע לאחר שלא עשיתי כך בסמסטר הקודם, ואין מאושרת ממני שהסדנה הראשונה בה זכיתי להשתתף היא סדנת כתיבת קורות חיים עם עידית קרני.


כבר מהרגע הראשון שבו ראיתי את עידית , הבנתי שהסדנה הולכת להיות מיוחדת וכמה חשוב לה שנצליח.


עידית התחילה את הסדנה במספר שאלות. שאלה למי מבנינו יש קורות חיים , האם הם באנגלית, עברית או גם וגם, פנתה אל כמה מאיתנו ושאלה עוד מספר שאלות שהיו שאלות מפתח לקראת תחילתה של הסדנה.


עידית הסבירה לנו מהם כללי היסוד לכתיבת קורות חיים טובים ובולטים ביחס לאחרים ובניהם כותרות, תמצית, עיקרון הרצף, פרטי התקשרות רלוונטיים, תוכן בנקודות וכדומה.


עידית התמקדה איתנו רוב הסדנה על התמצית. היא הסבירה לנו כי האדם הראשון שנתקל בקורות החיים שלנו הוא לאו דווקא איש המקצוע שינהל אותנו או איש/ת משאבי אנוש שזו המומחיות שלהם אלא לעיתים עוזר/ת איש/ת או מנהל/ת משרד שהתבקשו לסנן באופן ראשוני ולכן חשוב לפנות בתמצית למכנה משותף רחב יותר ולעשות אותה כמה שיותר מדויקת ומעניינת.


עידית הסבירה כי התמצית מכילה 2-3 שורות שבעצם מספרות מי אני ומה אני מביאה אל השולחן.


היא חילקה את התמצית לשלושה חלקים שבסופו של דבר יהיו פרוסים על גבי שלוש השורות.


הראשונה, מעגנת אותנו בתוך עולמות התוכן, התעשייה או תחום בו אנו מתעסקים.
השנייה, מפרטת מה אני יודעת לעשות בתוך עולמות אלו .
השלישית, מספרת מהן תכונות האופי הבולטות שלי.


כאשר הסבירה על השורה שניה והשלישית , באותה נשימה עידית אמרה לנו שצריך לדעת כן להרים לעצמנו, אבל גם לא 'לעוף' יותר מידי על עצמנו כדי שלא נשים לעצמנו רגליים דבר שמאוד חשוב!


לאחר שעברה איתנו על התמצית ומה היא מכילה, עידית הראתה לנו מספר דוגמאות לתמציות של אנשים גם בשפה העברית וגם בשפה לאנגלית.


לאחר מכן , עידית ביקשה מכל אחד מאיתנו לכתוב על עצמו תמצית.


לאחר מספר דקות עידית פנתה אל מי מאיתנו שרצה לשתף בתמצית שכתב על עצמו וכמובן שהיא עזרה לנו לשנות מה שהיא חשבה לנכון, נתנה הערות בונות ובעיקר העלתה לנו את הביטחון.


לקראת סיום עידית עברה איתנו על התוכן עצמו, על כך שהוא צריך להיות ברור , אחיד מבחינת נראות, קל ונוח לכתיבה וחשיבות על הקפדה על רצף תאריכים, לדוגמא – תחת השכלה נתחיל בלימודים האקדמיים ולחזור אחורה ללימודי תיכון.


היא נתנה לנו הרבה טיפים והראתה לנו מגוון קורות חיים לפני ואחרי שינוי לפי הכללים איתם היא עובדת.


בסוף הסדנה, עידית נשארה איתנו ועזרה פרטני למי שביקש או רצה עזרה , דבר שלא מובן מאליו!


יש בפי רק שבחים ומילים טובות להגיד על עידית! היא יודעת על מה היא מדברת, רואים ומבינים כמה היא מקצועית וכמה חשובה לה ההצלחה שלנו!


אני מודה על הזכות להשתתף בסדנה של עידית ומקווה לראות אותה בקרוב לסדנה נוספת בקמפוס!