Cross vertical competition - PrePair

פז מנשס

 

אני זוכר את הרגע הזה לקראת סוף שנה א' שבו כל סטודנט מתבקש לבחור את הורטיקלים ביזמות בהם יתמחה בשנה הבאה.

 

כולם מבולבלים, שואלים שאלות, מתייעצים עם בוגרים ומרצים.

"תמיד עניין אותי ביולוגיה.. אלך לביוטק?" ," הכי קל לייצר הכנסה פסיבית מיזמות נדל"ן לא?"

לצד הבלבול ומלחמת הבידינג הידועה, מהדהד ברקע נושא אחד שבאותה תקופה נראה רחוק.. The Adelson school of Entrepreneurship cross vertical pitch night competition

כפרויקט סיום קורס בתכנית הלימודים בבית הספר אדלסון ליזמות, הסטודנטים מכל ורטיקל יזמות מתבקשים לחשוב ולייצר רעיון למיזם עסקי, לחקור ולקדם אותו עד שלבי ולדיציה ולבסוף להציגו. מתוך כל ורטיקל, נבחרים 2 המיזמים הטובים ביותר שיעלו להתמודד בגמר הקרוס ורטיקלי של בית הספר ליזמות.

 

הזוכים יזכו בתמיכה כלכלית ומקצועית לטובת קידום המיזם!

במהלך הסמסטר ובמסגרת ורטיקל הביוטק אותו בחרנו, יחד עם הצוות שלי (ניצן דורי, גיא עברי ואורי פלג) עברנו תהליך לימודי ופרקטי בכל הנוגע לחשיבה יצירתית ועסקית. צללנו לתחום שחדש לכולנו, עם מטרה אחד אל מול עיננו - לזכות בגמר.

התהליך לא היה פשוט.

 

החלפנו רעיונות על בסיס יומי - שעות ארוכות של Ideation ובריין סטורמינג לצד מחקר אקדמי מעמיק בעולם הביוטכנולוגיה לבסוף הביאו אותנו לרעיון שידענו שאיתו נרוץ עד הגמר וגם ננצח - PrePair.

בהתבסס על מחקר של מכון וייצמן למדע בנושא מניעת סרטן, גילינו טכנולוגיה המאפשרת למדוד את הסיכון של האדם לחלות בסרטן הריאות לפני שבכלל חלה. לאחר חשיבה מעמיקה, פיתחנו מודל עסקי המכוון לתעשיית הביטוח שיאפשר חיסכון משמעותי במשאבים ויציל חיים של מבוטחים.

מכאן הדרך היית מרגשת, מאתגרת ובעיקר מלמדת:

  • מחקר מעמיק של הטכנולוגיה לצורך הבנת התהליך.
  • יצירת קשרים עם גורמים רלוונטיים - ראש המחקר פרופסור צבי ליבנה וחברת "ידע" - גוף מסחור הפטנטים של מכון וייצמן למדע.
  • כתיבת פיץ' חד ומדויק לצד מצגת שתעביר את המסר.
  • תכנון Milestones וPOC- מול חברות ביטוח.
  • תרגול שוטף מול סגל הקורס - גלעד גומא ויובל שחר.


לאחר תחרות פנימית במסגרת ורטיקל הביוטק, נרגשים ומלאים בגאווה, העפלנו לגמר הקרוס ורטיקלי.

ערב הגמר הונחה בצורה מופלאה למרות המעבר לפלטפורמת הזום לאור מגבלות הקורונה. ד"ר יוסי מערבי עלה לשידור, הציג את השופטים, את הפרסים, את הצוותים והמרצים והגמר יצא לדרך.

10 צוותים, 5 ורטיקלים, 2 זוכים.

 

התחרות היית מאתגרת מאוד, הצוותים המשתתפים מכלל הורטיקלים הביאו עימם רעיונות חדשניים ומרהיבים בשילוב מצגות מדויקות. ההשקעה הרבה של הסטודנטים בפרויקט הייתה ניכרת לחלוטין.

מדהים לראות לאיזו רמת עומק וחשיבה יזמית סטודנטים מגיעים בקורס של סמסטר אחד.

 

לבסוף, לאחר שכל הצוותים הציגו, צוות השופטים יצאו להפסקה בת 20 דקות לדון בתוצאות. במהלך ה20 דקות הללו, חשבתי לעצמי על תחילת התהליך מאותו הרגע בו התבקשתי לבחור את הורטיקל בו אתמחה ועד היום - מיזם המתמודד בגמר. הדרך שעברנו הייתה יוצאת דופן ואני זוכר שחשבתי לעצמי : "גם אם נזכה וגם לא, עצם החוויה והכלים שהפקנו מכל התהליך שווים כל שניה של השקעה. למדנו איך ללמוד תחום חדש, למדנו איך להביא רעיון קונספטואלי למימוש אמתי, התנסינו, נפלנו, צחקנו, והכי חשוב - התפתחנו".

 

ד"ר יוסי מערבי והשופטים חזרו מההפסקה, ובאווירת מתח חדה מאוד הכריזו על הזוכים:

"אז 2 הצוותים שזכו בתחרות היום הם.. PrePair ו Servivo"

ההתרגשות בשיא, הצוות בעננים, העבודה הקשה השתלמה!


אסכם את החוויה כחוויה יוצאת דופן ומיוחדת במינה. ההתנסות בחשיבה יצירת של רעיון, בתחום חדש לחלוטין, והבאתו למימוש והצגה מול קהל זו חוויה מלמדת ובלתי רגילה.

לכל אותם אנשים הטוענים שיזמות זה לא משהו שניתן ללמד בכיתה, אציע לכם בחום להשתתף בתחרות שכזו.


תודה רבה לבית הספר ליזמות על הזדמנות מופלאה, תודה לצוות היקר שלי שבלעדיו לא הייתי חולם על לנצח וכמובן תודה ענקית למרצה שלנו בורטיקל הביוטק - גלעד גומא, על תמיכה מסורה לאורך כל הדרך.