Cross vertical competition - Servivo

 

מאת: עודד ברושי, אור הראל, עידו הולצמן ועמית רביבו


"לא היה לכם רעיון אחר, עם קבוצה אחרת, בקורס אחר, רק שבוע שעבר? איך תלמדו משהו מעוד ביזנס קנבס מודל? עוד פיץ'? אפשר בכלל לקרוא לזה למידה?"

 

להיות סטודנט ליזמות זה לא דבר פשוט. להגדיר למידה של יזמות זה דבר קשה בהרבה. האם מדובר במקצוע ריאלי? אחרי הכל יש צורך מהותי בניתוח נתונים, הבנת הכלכלה, יכולות מתמטיות ותכנותיות. מצד שני, לא ניתן להתעלם מהצד ההומני של המקצוע. יזם טוב נמדד בקשרים שהוא מצליח לפתח, הידע הרחב שלו והיכולת להבין קשיים של אחרים.

 

קיים דיסוננס ענק בין ההכרה שלנו עם המונח 'סטודנט' לבין 'יזמות'. סטודנט הוא אדם שמגיע לכיתה, מקשיב למרצה, עושה שיעור בית, ניגש למבחנים ובסוף התואר מוכן למקצוע אליו יועד במשך שנותיו כסטודנט. יזמים זה אלו מהטלוויזיה, אנשי הרעיונות, אנשים שלא מוותרים, שלא ישנים, שמאמינים בכל ליבם שביכולתם לעשות טוב ולשנות את העולם. להקים מוסד אקדמי שגובר על הדיסוננס זה לא דבר פשוט ואחרי עוד קורס שבו חשבנו על רעיון, עם קבוצה אחרת, בנושא אחר, בנינו ביזנס קנבס מודל והתחרינו בתחרות פיצ'ים, הבנו שאולי המהות של בית ספר ליזמות היא לא למידה של יזמות, אלה חינוך של יזמים.

 

תחרות הקרוס ורטיקל של בית הספר ליזמות.

 

נתחיל מהסוף - לא קל לעשות פיץ' בזום!

 

בפגישת הצוות הראשונה שלנו נאמר "21 מיליארד נסיעות של קורקינטים חשמליים בשנה, 0 ביטוחים!"

הנתון הזה היווה את אחד המניעים החזקים ביותר מבחינתנו כשהתחלנו את SERVIVO - פלטפורמת הביטוח הראשונה לקורקינטים חשמליים.

 

משהו בנתון הזה דיבר אל כולם, הרגשנו שמצאנו בעיה מהותית וחשובה, אחת כזו שמלווה אותך במחשבות לאחר כל פגישה, כזו שבאמת אי אפשר להבין - איך עוד לא עשו עם משהו קודם לכן?

 

מצאנו את עצמנו, סטודנטים שנה ב' ליזמות ומנהל עסקים, יושבים ומעבירים שעות ארוכות בקריאת דוחות של חברות ביטוח ודומיהן - כנראה שאם תעירו מישהו מאיתנו באמצע הלילה ותשאלו אותו מהו החזר הביטוח הממוצע בעבור תאונות אישיות בארצות הברית תקבלו תשובה לא רעה בכלל.

 

בזכות ההזדמנות שנתנה לנו והחופש היצירתי והאופרטיבי שקבלנו, זכינו בשיעור חשוב בעבודת צוות ובהובלה. למדנו להיות ערים לאינסטינקטים שלנו ולדעת מתי משהו פשוט לא מסתדר ומתי הוא דווקא מתיישב נכון. למדנו אף שיעור חשוב באדפטיביות ודינאמיות – שכן צריך לגלות אומץ ולעשות שינויים בשביל לשמור על מומנטום.

 

חשוב לנו להדגיש עד כמה ההזדמנות הזו אינה מובנת מאליה בתוך האקדמיה.

מסלול היזמות באופן כללי וקורסי הורטיקל בפרט, הם מבוססי חופש, עצמאות וחלומות. המילים "כן!" ו"קדימה!" מתנוססות בענק מעל כל תהליך שאנחנו עוברים כאן.

 

תודה.