כנס HREVOLUTION בסימן שינויים מאקרו-כלכליים והשפעתם על עולמות משאבי האנוש


ב2.11 נכחתי בכנס מטעם THE MARKER שסקר נושאים רבים ומעניינים בעולם העסקי סביב עולמות הכוח אדם.

גל השינויים במשק ובארגונים, בארץ ובעולם, בשנתיים האחרונות, הביא מובילים עסקיים להבנה שהמשאב האנושי הוא המשאב היקר ביותר לארגון. היעדרם של מאות אלפי טאלנטים בשוק התעסוקה הישראלי מונע מארגונים להשיג את יעדיהם. על מנת לתפוס עמדת הובלה, חייבות הנהגות הארגונים לשנות תפישות, עמדות והתנהגויות שיהיו פועל יוצא של פעולות ושינויים בארגונים.

 

הכנס עסק באתגרים המרכזיים עימם מתמודדים ארגונים כיום, הוצגו מגמות חדשות בשוק העבודה וכן נקודות מבט שונות משלל חברות גדולות במשק.

בין המשתתפים היו דני גולד, ראש מפא"ת שידבר על המהפכה הרביעית- מגמות, טכנולוגיה והון אנושי, יעל שור שמואלי סמנכ"לית משאבי אנוש של היחידות הטכנולוגית של אמדוקס, עינת גז מייסדת ומנכ"לית פאפאיה גלובל ,ניר זוהר נשיא וסמנכ"ל תפעול של וויקס, עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק, שרון שחר מנהלת החטיבה העסקית של נספרסו ישראל, גלית צוקר סמנכ"לית שיווק סודהסטרים, יפתח יופה סמנכ"ל משאבי אנוש צק פוינט ועוד רבים וטובים.

 

בכנס זה אהבתי במיוחד את דבריה של יעל שור שמואלי, סמנכ"לית משאבי אנוש של היחידות הטכנולוגיות באמדוקס שאמרה כי אחד ממקורות הגיוס הטובים ביותר באמדוקס הם העובדי החברה. ההנהלה מספקת להם מעברי עבודה מרעננים ומציעה להם את המשרות החדשות הפתוחות שנפתחות בחברה. העובדים בחברה גם מסייעים בגיוס אנשים בעלי פרופיל דומה, שזה מה שחברה כמהה אליו ומחפשת.

 

לדבריה, היו בחברה כמובן גם עובדים שעזבו למרות גישה זו אך בתוך החברה שבדקו את מקור העזיבה גילו כי המכנה המשותף לרוב עובדים אלו היה שהם לא עשו מעבר מעניין או למדו תחום חדש במהלך השנה וחצי שקדמה לעזיבה. מכאן שבחברה דוגלים בגישה זו וגמישים מאוד לגבי הרקע של העובדים. לעובדים במחלקות השונות מוצעים תפקידים שונים ומעניינים. מצד אחד מאפשרים לעובדים להתפתח ולהגיע לתפקידים חדשים ומהצד השני החברה מגדלת עובדים מסורים, מחוברים לארגון ובעלי מוטיבציה רבה. יעל שור שמואלי סיכמה ואמרה כי צריך לגייס אנשים בעלי פוטנציאל ויכולות מעבר לתפקידים אחרים ולא כאלו בעלי יכולות ספציפיות שיכולות גם כך להילמד עם הזמן. צריך להשקיע בגיוס העובד בשימת דגש על יכולות־על כמו תכלול -חיבור נקודות ועמידות.

 

לסיכום, אין ספק כי הכנס רק חיזק אצלי את המשפט שאני כל כך מאמינה בו-

ITS ALL ABOUT THE PEOPLE.

כמו שהמרצה שלנו בקורס "מסע הלקוח" אמרה , אם רוצים להתחבר בחברה לדמות הכי משמעותית, צריך להתחבר לדמות משאבי האנוש. האנשים בחברה מרכיבים את החברה, יוצרים את התרבות הארגונית ובסוף גם אחראים לשורת הרווח. יצאתי מכנס זה עם הרבה תובנות ותמיד כיף ומעניין לשמוע אנשים כל כך משמעותיים ומנוסים במשק הישראלי.

 

ספיר ארן, סטודנטית שנה ב', מנהל עסקים ויזמות