פגישות עם טובי אנשי העסקים בארה"ב, נטוורקינג ומעל הכל - הזכות לייצג את המדינה בתקופה רגישה ולבצע הסברה בינלאומית מול הסטודנטים המובילים בארה"ב ובעולם

 

לפני הכל נציג בפניכם את International Conference Business Today - מדובר באירוע שנתי שמאורגן ע"י אוניברסיטת פרינסטון המפגיש סטודנטים לתואר ראשון מרחבי העולם עם בכירים בתחומים עסקיים ומנהיגותיים שונים. מטרת הכנס היא ליצור דיאלוג משמעותי בין סטודנטים ומנהיגים, ולספק להם פלטפורמה להחלפת רעיונות, ללמידה אחד על האחר וחקירת הנוף העסקי הנוכחי. הכנס כלל דוברים מובילים, דיוני פאנל, הזדמנויות ליצירת קשרים ואפילו תחרות מימון ראשוני (שבה לא השתתפנו אבל הסכמנו בינינו שהמיזמים המובילים של סטודנטים ברייכמן היו יכולים לנצח שם 😊). השנה, נושא הכנס היה Beyond The ,Horizon והשתתפו בו מעל ל150 סטודנטים ממגוון רחב של מדינות ובעיקר סטודנטים אמריקאים מהIvy-League.

במסגרת הכנס, זכינו לשמוע מדמויות מובילות ברמה הגלובלית ומתעשיות רבות ומגוונות - מאנרגיה ירוקה ואימפקט ועד נדל"ן ופיננסים ומה שביניהם. בין המרצים היה אפשר למצוא את סטיב פורבס ופבריס גרינדה שהוכרז ע"י מגזין פורבס למשקיע אנג'ל מספר 1 בעולם. הכנס התקיים במתכונת של הרצאות לכלל המשתתפים, ושיחות בקבוצות קטנות שאיפשרו שיח יותר מעמיק עם המרצים האורחים.

הסיבה המרכזית ששנינו התרגשנו לקראת הכנס הייתה מכיוון שהמסגרת היוותה הזדמנות ייחודית לבצע הסברה מקיפה לסטודנטים המובילים בארה"ב וגם ממדינות נוספות בעולם כמו אנגליה, הודו ואוקראינה. שמחנו להכיר ולייצר קשרים עם מיטב הסטודנטים מהאוניברסיטאות הטובות בעולם, כגוןPrinceton, Harvard, Stanford, Duke, NYU ועוד. סיפרנו להם על כך שאנחנו Startup Nation, ועל תעשיית ההייטק החדשנית והמובילה בישראל. שיתפנו גם אודות תכני התואר ביזמות, נושא שעניין והרשים רבים מהסטודנטים. את ההסברה עצמה בחרנו לעשות מול אלו שהיו פתוחים לקיים שיח אמיתי ומכבד. רבים מהסטודנטים שהשתתפו בכנס מעולם לא פגשו ישראלים, ולתחושתנו לשיחות שלנו איתם היה אימפקט חיובי, ולכל הפחות גרם להם לחשוב על המצב באופן ביקורתי. בימים אלו של תעמולה אנטישמית ופייק ניוז, השיחות היו משמעותיות למאמצי ההסברה של ישראל.

 

לקראת הכנס ביצענו הכנה בנושא ההסברה ביחד עם ד"ר יוסי מערבי וכן התאמנו על הדרך שבה יש להנגיש את העובדות בצורה המדויקת ביותר וכן כיצד לענות לשאלות השונות, כולל הקשות שביניהן. אחת החששות שלנו הייתה שהסטודנטים לא יהיו מוכנים להקשיב, אבל אנחנו חושבים שההכנה המוקדמת עזרה לנו גם לבצע את ההסברה בצורה נכונה יותר, למשוך אלינו תשומת לב חיובית (לצד מבטים שיכולים להתפרש כפחות נעימים) ובמקביל אף להנות מהכנס עצמו.

בין ההרצאות ובערבים ניסינו להתאוורר ולראות את העיר, אך לצד זאת הלב תמיד נישאר עם ישראל והחטופים, במיוחד שברחבי העיר ראינו אינספור מודעות של חטופים שחלקן הגדול קרועות או מושחתות עם מילים אנטישמיות כאלו ואחרות.

 

לסיכום, זו הייתה חוויה מאוד מעניינת ומלמדת והנציגות שלנו בארה"ב בתקופה רגישה כזו רק העצימה את החוויה והמשמעות שלה. היה לנו כבוד גדול לייצג את מדינת ישראל ואת אוניברסיטת רייכמן, ואת ביה״ס אדלסון ליזמות בפרט. תודה ראשונה לתורם שבזכותו המשלחת הזו יצאה לפועל ותודה מיוחדת לסגל האקדמי ובפרט לד"ר יוסי מערבי, דנה ברדה ושרון זהבי על האמון בנו, התמיכה המתמדת, ועל הזדמנויות משמעותיות כגון זו!