כנס Business Today



Business Today הינו ארגון ללא מטרת רווח שהוקם בשנת 1968 ע״י סטיב פורבס.
מטרת ארגון זה הינה לחבר בין מנהיגים בולטים מהעולם העסקי ובין מיטב הסטודנטים בכל רחבי העולם על מנת לפתח את מנהיגי העתיד.
לאור כך, במהלך 48 השנים האחרונות הם מארגנים כנס שנתי בין לאומי בניו יורק אליו מגיעים סטודנטים ממדינות שונות.

בתחילת נובמבר, אנו, רותם מניב ונמרוד גולדשטיין, סטודנטים בשנה השנייה במסלול הדו-חוגי למדעי המחשב ויזמות, זכינו לקחת חלק בכנס הבינלאומי ה-48 ולייצג בו את אוניברסיטת רייכמן.
נושא הכנס היה ״Community through Business״ והשתתפו בו כ-100 סטודנטים ממגוון רחב של מדינות כגון: סרי לנקה, מקסיקו, הודו, אוגנדה, בריטניה, רומניה, ויאטנם, אוקראינה, רואנדה ועוד רבות נוספות. לאורך הכנס היו מגוון רחב של פאנלים ודוברים, אך בחרנו להתמקד בשלושה אירועים מרכזיים לאורך הכנס ובמסר המרכזי שלקחנו מכל אחד מהם:

1. שיחה עם מנכ״ל מיצובישי - ביום הראשון של הכנס נבחרנו להשתתף בסמינר מיוחד, היחיד אשר התקיים מחוץ לאולמות הכנס, במשרדי מיצובישי. הסמינר הועבר על ידי מנכ״ל התאגיד הבינלאומי של מיצובישי ג׳ייסון סטיבנס. במהלך סמינר זה שמענו על הפעילות של מיצובישי ועל האתגרים אשר מתמודדת עימם, בדגש על תפקידו של המנכ״ל בתהליכים. בנוסף, הועבר לנו סיור ברחבי המשרדים תוך הסברת הרציונאל מאחורי שיטת הבנייה אשר משפיע ישירות על התרבות הארגונית.
המסר המרכזי שלקחנו מסיור זה היה החשיבות של ESG (סביבה, חברה וממשל) בקבלת ההחלטות במיצובישי. תחום זה בא לידי ביטוי בכל החלטה שהחברה מקבלת ותורם לכך שהחברה תהיה הרבה יותר ״ידידותית״ לסביבה ותעמוד במגבלות של הסכם פריז מ2015.

2. סמינרי מנהלים - לאורך כל ימי הכנס, פעמיים ביום חולקנו לקבוצות קטנות של כ-10 סטודנטים ומנהל בכיר מהתעשייה האמריקאית. בכל סמינר, נפגשנו עם מנהלים מתחומים שונים כגון פיננסים, ייעוץ, מדיה, נדל״ן ועוד. החלק המיוחד והבולט בסמינרים הללו היה אווירת הפתיחות והאינטימיות שנוצרה. המנכ״לים דיברו איתנו בגובה העיניים והסטודנטים הרגישו בנוח לשאול שאלות בחופשיות. המסר המרכזי שלקחנו מהסמינרים הינו שכמובן שיש חשיבות להתמקצעות בתחומים ספציפיים, אך חשוב הרבה יותר אופן הניהול והעקרונות שמנחים אותנו. המכנה המשותף לרוב המנהלים שדיברו איתנו, היה עקרונות הניהול שלהם - ניהול של אנשים ולא של משימות בשילוב עם חשיבה מוכוונת חזון וארוכת טווח.

3. נטוורקינג - מעבר לתכנים המרתקים שהועברו, אחד הנכסים המשמעותיים ביותר שלקחנו מהכנס הינו קשרים חבריים ומקצועיים עם סטודנטים מובילים מרחבי העולם. היה דגש גדול על נטוורקינג בכנס ואף הוקדשה שעה שלמה בלו״ז להסתובבות באולם הכנס וביצוע ״ספיד דייטינג״ עם סטודנטים לטובת שבירת קרח והיכרות ראשונית. המסר המרכזי שלקחנו מזה הינו שהבסיס ליחס מקצועי מוצלח הוא יחס בין אישי חזק. העובדה שגם הסתובבנו ביחד במהלך היום ובערבים תרמה לכך שאנחנו ממשיכים לשמור על קשר עם חלקם עד היום, ונעזרים האחד בשני באופן הדדי ותדיר.

לסיכום, זכינו לקחת חלק בחוויה יוצאת דופן אשר תרמה לנו המון ברמה האישית והמקצועית. אנו מרגישים ברי מזל על הזכות לייצג את אוניברסיטת רייכמן ואת מדינת ישראל בכנס כל כך משמעותי בפני נציגים מהאוניברסיטאות הטובות ביותר ברחבי העולם ובטוחים שהדברים שלמדנו והקשרים שייצרנו לאורך הכנס עוד ישמשו אותנו רבות במהלך השנים הקרובות בתחילת דרכנו בעולם היזמות.