​יומן מסע לפרינסטון/ נדר אל-נס

יום שבת 23.11

בשעה 4:00 רועי חיכה לי מחוץ לבית עם המונית בדרך לשדה התעופה, היינו בהתרגשות שיא ובקושי הרגשנו את העייפות. בדרך לשדה ראינו שקבלנו מייל מסופיה, אשת הקשר שלנו מהכנס, במייל סופיה עדכנה אותנו שנוצרה אפליקציה ייעודית לכנס ושכל הפרטים האישיים שלנו מוזנים בה וכל מה שנותר לנו לעשות היא להוריד אותה לנייד. כבר בתור לצ'ק אין הורדנו את האפליקציה ואכן הופתענו לגלות שמלבד הפרטים האישיים שלנו גם עודכן הלוז היומי של הכנס עבור כל אחד מאתנו באופן אישי. אני מאוד התרשמתי מהאפליקציה, ואכן עד סוף הכנס היא שימשה אותי רבות. בין אם להתעדכן על הלוז, לקרוא על המרצים וכמובן לצור קשר עם הסטודנטים האחרים.

כעבור מספר שעות טיסה נחתנו בניו יורק ( עם קונקשיין קצר בפריז). הגענו לGrand hyatt hotel המלון בו הכנס נערך, ומכיוון שהגענו ערב לפני תחילת הכנס, המארגנים דאגו לנו ללילה נוסף במלון על חשבונם, על מנת שנבוא בשיאנו ליום הראשון של הכנס. אחרי התארגנות קצרה במלון, פגשנו את שגיא לארוחת ערב, היינו מורעבים ועייפים וכל מה שרצינו זה ראמן חם וטוב. אחרי הארוחה נשפכנו למיטות, כמובן שכולנו קמנו יקיצה טבעית בחמש בבוקר בזכות הג'ט לג.

יום ראשון 24.11

כפי שכבר ציינתי, ביום הראשון של הכנס התעוררתי בחמש בבוקר וניצלתי את שעות הבוקר המוקדמות לשיעורי בית ומעט חזרה על החומר. כשהגיעה השעה של הכנס ירדתי למטה לעמדת הצ'ק אין, שם קיבלתי תיק מסמכים של הכנס ותג שם עם ברקוד- אחד הדברים החכמים שראיתי, באמצעות התג הזה נכנסו לכל הרצאה לאחר שסרקנו אותו בכניסה ולמעשה היווה אישור נוכחות, כמו כן יכולתי לסרוק את תגי השם של חברי לכנס ומיד קיבלתי קישור ללינקדאין שלהם. מאוד אהבתי את הרעיון החדשני שבעניי מייתר לחלוטין את כרטיסי הביקור. אחרי מספר צילומים ושיחות הכרות עם מספר סטודנטים נכנסו לאולם הכנסים שם קיבלו את פנינו מארגני הכנס. כאן המקום לציין שהמארגנים, בניגוד למה שדמיינתי, היו סטודנטים מפרינסטון שארגנו את כל הכנס לבדם. אחרי שנכנסו לאולם אכלנו ארוחת צהריים ומיד אחריה עלתה רייצ'ל סטוקס, מנהלת בכירה באמריקן אקספרס. אף על פי שרוב הריאיון עמה התרכז בתחום הבנקאות, תחום שפחות מעניין אותי באופן אישי היה מאוד מעניין לשמוע על ניסיונה בתחום ובעיקר על הפיבוטים הנחוצים בעולם המשתנה לצד הטכנולוגיה. עם תום הריאיון חולקנו לקבוצות קטנות והלכנו ל"סמינר בכירים" כלומר נפגשנו בקבוצות קטנות עם בכירים מהתעשייה בה הראנו עניין (בטפסים שנשלחו מספר חודשים קודם לכן) אני נפגשתי עם פט וואנג, מנכלית חברת HealthFirst חברה ללא מטרות רווח המתעסקת בביטוח בריאות. לצערי למרות שהנושא היה מרתק הרגשתי כי חסר לי מידע רב בתחום כדי להתחבר לנושא, כמו למשל הבנה יותר מעמיקה על רפורמת ObamaCare וכו' אך יחד עם זאת מאוד נהניתי מהסמינר בייחוד מהעבודה שהוא נערך בפאנל קטן ואינטימי שאפשר לשאול שאלות ולנהל שיח. לאחר הסמינר היה לנו מעט זמן לבצע נטוורקינג. בערב יצאנו למסעדה איטלקית שנסגרה במיוחד בשביל הכנס, מלבד הארוחה הטעימה הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את הסטודנטים בכנס בצורה יותר מעמיקה ובאווירה יותר משוחררת. אחרי מספר כוסות יין (ניצלנו היטב את הבר החופשי) הג'ט לג הכריע אותי ונפלתי שדודה למיטה.

יום שני 25.11

גם ביום שני השכמתי קום וניצלתי את הזמן ללמידה קצרה, בסביבות השעה שמונה הגיעה השותפה שלי לחדר, גרייס, סטודנטית למדעי המחשב וכלכלה ב-MIT, בחורה סופר נחמדה ומאוד אינטיליגנטית. בשעה 9:00 התכנסנו באולם הכנסים כדי לשמוע ראיון עם ברברה ביירן דירקטוריון בכירה ב- CBS . לפי דעתי הריאיון עמה היה המוצלח ביותר בכנס. היא נתנה הרבה טיפים איך להתקדם בעולם משתנה וכיצד לזהות מתי הזמן הנכון לעשות פיבוט, היא דיברה על הקריירה שלה ועל נקודות מפנה שבזכותן הגיעה להישגים מרשימים. השיחה הייתה מעוררת השראה ומאוד מעניינת. בסיום הריאיון התחלקנו שוב לקבוצות קטנות והלכנו לסבב שני של "סמינר בכירים" הפעם נפגשתי עם סט' לדרמן מייסד חברת Tonix Pharmacueticals . במהלך השיחה עמו, סת' סיפר לנו על הקריירה שלו ועל המגמות המשתנות ופריצות הדרך בעולם הפרמקולוגיה. אף על פי שתחום הhealth tech קרוב אלי במיוחד הרגשתי שאני רחוקה שנות אור מתחום הפרמקולוגיה, תחום חשוב אך מלא בבירוקרטיה ורגולציות. ניהלנו שיחה פורה בנושא טכנולוגיה בתחום. מבחינתי הדבר המשמעותי ביותר שלקחתי משיחה זו הוא הכרות עם בחורה בשם חנין, סטודנטית לביוטכנולוגיה מירדן, אשר סיפרה על מספר טכנולוגיות בתחום שלא הכרתי וסקרנו אותי מאוד.

בסיום השיחה עם סת', התכנסנו כולם באולם הכנס והועבר פאנל של נשים בתעשייה שעסק בעיקר בעצמה נשית. הנשים שהשתתפו בפאנל, דבי צ'רצאלה- CFO של מגזין Hearst, איטה אקופודום- שותפה ב -Greenbread ופגי קוניג -מנהלת בכירה ב ARBY, היו מעוררות השראה, כל אחת בתחומה שיתפה מניסיונה האישי ונתנה טיפים כיצד ניתן לפתח קריירה משגשגת ובו בזמן להתגבר על הקשיים (שהולכים ונעלמים לשמחתי) של להיות אישה בעולם שרובו גברים. בסיום הפאנל אכלנו ארוחת צהריים שעם סיומה התחלקנו לקבוצות לפי תחומי העניין שבחרנו לפני תחילת הכנס, וכל אחד הלך לבקר בחברה ושמע הרצאה מפי בכיר בחברות השונות. אני לדוגמה הלכתי לשמוע הרצאה ב JP Morgan , עומר ורועי היו בקרן השקעות ואילו שגיא היה ב Wall street journal .

בסיום הסשן חזרנו למלון ומשם הלכנו כולם ביחד לבניין רוקפלר ועלינו לקומה האחרונה להשקיף על העיר אשר הייתה מוארת בקישוטי חג וגורדי שחקים מוארים. משם כל אחד הלך לדרכו, אנחנו הלכנו להתפנק במסעדת סטייקים טובה ואחריה הלכנו לישון.

יום שלישי 26.11

בשעה 8:45 כולנו ישבנו באולם הכנסים אחרי צ'ק האוט. היום נפתח בהצגת ארבעה מיזמים של סטודנטים אשר נרשמו לכנס על מנת לזכות במענק על סך 15,000$ של חברת moody’s. המיזם שאני הכי אהבתי היה H2OK (שגם זכה) המאפשר אבחון מהיר האם מים מזוהמים או טובים לשתייה באמצעות טכנולוגית עיבוד תמונה. המוצר כבר עובד והפיצ' היה מדהים. הצגת המיזמים הייתה אחד החלקים האהובים עלי בכל הכנס. ראשית כי היה מאוד מעניין לראות איזה בעיות מטרידות סטודנטים שבאים מרקעים שונים. לדוגמה אחד הסטרטאפים שהציג עסק בהתרעה בזמן אמת על עימותים והפגנות אלימות באזורי מלחמה כמו לוב וונצואלה. שנית למדתי רבות מאופן ביצוע הפיצ' של כל אחד מהמיזמים. כיצד מצגת צריכה להראות, האופן בו הם מספרים על "הכאב" שבגינו המוצר שלהם כל כך נחוץ וכמובן בדרך הצגת המוצר כפתרון האידאלי. כל זאת באנגלית רהוטה וכריזמטיות סוחפת.

לאחר מכן נערך פאנל עם פטר יו – מנהל בכיר ב Cartesian Group ו טום ווילסון ראש מחלקת שיווק ב Bayer בתחום ה digitalize, מאוד נהניתי מהפאנל מפני שהנושא מאוד מדבר אלי, היה מעניין לשמוע איך השווקים השונים נערכים למהפכה הטכנולוגית וכיצד הם מנצלים אותה לטובתם. המוטיב המרכזי לכל אורך הכנס בכל הקשור לחדשנות ומהפכות טכנולוגיות היה ההתמקדות במאגרי הדטה הגדלים ואילו משמעויות ניתן לגזור מהם. לאחר הפאנל שמענו 4 הרצאות רצופות של 45 דק כל אחת. הראשון היה ג'ון וויס מנהל בכיר ב Wells Fargo, הדבר המרכזי שאני לוקחת מדבריו הוא לא לפחד מהשינוי, לצפות לו להתכונן אליו ולנצל אותו לטובתי. אחריו דיבר ג'יימס בל COO, של חברת Alliance אשר דיבר על גלובליזציה וכמה חשוב לחוות ולהתערבב בכמה שיותר תרבויות ולהיחשף לדעות השונות משלי. מאוד אהבתי את ההרצאה הזו, היא חידדה אצלי מספר תובנות לגבי לימודים ומגורים בחו"ל. המרצה השלישי היה בהחלט שונה מכל המרצים שהיו לנו עד כה. מדובר על שחקן כדורסל בוגר פרינסטון, אומרים שהוא השחקן הכי טוב שיש לארה"ב ב 3X3 חייבת להודות שאין לי מושג מה זה אומר. קארים מדוקס, דיבר על כמה החיים לא צפויים ואפשר לתכנן תכניות עד לפנסיה אבל בסופו של דבר החיים קורים וצריך לדעת איך להסתגל למצבים ואיך לנצל מכל חוויה את המיטב. ההרצאה האחרונה בסשן וגם לכנס כולו הייתה של מריו גבלי אשר דיבר על השקעות בעסקים בז'אנרים שונים. גבלי, הקים חברת השקעות על שמו בשנת 1977 ומאז גדל להיות רשת של למעלה מ 500 אנלאליסטים ממדינות שונות. ההרצאה הייתה מרתקת, ניכר כי גבלי אדם מאוד מיוחד ומעניין.

בסוף ההרצאות ישבנו כולם לארוחת צהריים אחרונה שבמהלכה החלפנו פרטי התקשרות בין כל חברי הכנס ונפרדנו לשלום.

לסיכום, ההשתתפות בכנס הייתה החוויה העוצמתית ביותר שחוויתי בתור סטודנטית, מלבד התכנים העשירים, המפגש עם בכירים בתעשייה והארגון המופתי, החוויה הייתה עבורי כה משמעותית בעקבות ההכרות עם סטודנטים מסביב לעולם אשר באים מתרבויות שונות, חושבים אחרת ולומדים תארים מגוונים, קבוצה הטרוגנית זו של סטודנטים חשפה אותי לעולם שבחוץ ואפשרה לי ללמוד על הדברים בצורה שונה ולהסתכל על הדברים מנקודת מבט חדשה.

זו הייתה חוויה מדהימה שלמדתי ממנה רבות במספר רבדים שונים ואני כל כך שמחה על הזכות שניתנה לי לקחת חלק בה.