הזכייה שהובילה לסיור יזמות וחדשנות בברלין

 

מאת: בן ימיני

 

זכייה במוקם הראשון לקידום מכירות אונליין של נעליים הובילה את הקבוצה הזוכה ל-4 ימים של יזמות וחדשנות בברלין

 

באפריל האחרון התקיים האקתון שסטוביץ׳ לחדשנות בארגונים, במסגרת פעילות בית הספר ליזמות.
במסגרת ההאקתון, כ-200 סטודנטים התחלקו לכ-50 קבוצות שהתמודדו עם 5 אתגרים שונים, כאשר מטרתה של כל קבוצה הייתה לייצר את המיזם המתאים בעבור האתגר הרלוונטי שקיבלה.
קבוצתי ואני נדרשנו למצוא דרך להניע בני נוער וצעירים (דור ה- Z) לרכוש בחנות אונליין בתחום ההנעלה.
לשמחתנו, זכינו במקום הראשון באמצעות רעיון ששילב רעיונית את אפליקציית ״טינדר״ עם תהליך הקנייה.
בעקבות זאת, הוטסנו בספטמבר האחרון לברלין, למשלחת לימודית מטעם אוניברסיטת רייכמן.

 

ביקור בחברת ״MindSpace״


התחלנו את הבוקר הראשון בברלין בפגישה עם נציגת חברת ״MindSpace״ שמאפשרת עבודה במסגרת קהילה של שוכרי חללי עבודה משותפים, הוקמה ע״י יזמים ישראלים בת"א ומאז התרחבה גם לאירופה ולארה״ב.
במהלך הביקור, למדנו על זירת הסטארטאפ והיזמות האירופית, ההבדלים בין מה שקורה בברלין לבין ערים מתועשות יותר במערב ובדרום גרמניה, השינוי התפיסתי של לא מעט עסקים טכנולוגיים שהביאה הקורונה והתוכניות לצמיחה העתידית.

 

ביקור בחברת ״Bayer״


חצי שעה ברכבת התחתית מ-Mind Space ואנחנו כבר במתחם העצום של ענקית הפארמה העולמית ״Bayer״, המוערכת בכ- 54 מיליארד דולר, ואחראית בין היתר להמצאת האספירין ותרופות נוספות. כאן באנו לראות מקרוב איך ענקית תעשיה וטכנולוגיה מנסה להישאר מחוברת לחידושים ולרוח היזמית. נפגשנו עם ד״ר חסוס דלה והולה, ראש מחלקת החדשנות הדיגיטלית, אשר בעברו עסק במחקר והיה חלק מצוות הניהול של המחקר והפיתוח בחברה.


חסוס ערך לנו סיור ב-CoLaborator של החברה -הוא מתחם עבודה משותף שהוקם ע״י החברה ומספק בין היתר ציוד מעבדה ומידע מחקרי לסטארט-אפים צעירים בתחום הביוטק. המודל: אם הפיתוחים שצומחים בקולבורטור מבשילים – באייר יהיו הראשונים לאמץ אותם. שוחחנו עם מנהל הקולבורטור ועם חסוס על פעילות החברות הנמצאות במרחב, על הצלחתן ושיתופי הפעולה המוצלחים שעשו עם חברת ״Bayer״.


קיבלנו את הרושם כי בראי חברת ״Bayer״ הצלחת החברות תוביל לחדשנות בענף ותתרום לאנושות כולה.המשכנו את הביקור בשיחה אישית עם חסוס על עולם היזמות ככלל ועל האופן שבו יזמים צעירים מצליחים להוביל לחדשנות בארגונים בפרט. השיחה לקחה חלק במשרדו של חסוס, שבנוי בצורת בר רחוב בקומת הקרקע, עם בירה מקומית. סיימנו את הביקור ביצירת ״NFT״ לבית הספר אדלסון ליזמות!

 

 

ביקור בקרן ההשקעות של חברת ״Porsche Ventures״


את היום השני התחלנו במשרדי ״Porsche Ventures״.
״Porsche Ventures״ היא זרוע ההשקעות של פורש, המתמקדת במיזמים הנמצאים בשלב מוקדם יחסית ועוסקים בתחום הרכב. נפגשנו עם שני מנהלי השקעות בכירים בקרן – רלף ודניס, מהם קיבלנו סקירה על פעילות קרן ההשקעות מאז הקמתה, לרבות תוכניותיה להשקעות עתידיות ואופי המיזמים הפוטנציאליים.
לאחר מכן, הציגו בפנינו את עולם ההשקעות במיזמים בראי המשקיעים, ובתוך כך, פירטו לנו על התהליכים, סוגי האנשים ודברים רבים נוספים אותם משקיעים מחפשים לראות במיזמים.
קיבלנו עצות רבות באשר לכל תהליך חיפוש ההשקעה של סטארט-אפ צעיר, בין אם זה בדברים הגדולים כמו חיפוש משקיע מתאים או בדברים הקטנים כמו לפנות את הכוס ממנה שתית בפגישה או להקפיד על תדמית ראויה ברשתות החברתיות.
רלף ודניס סיפרו לנו גם שפורש ונצ׳טרס פתחו לאחרונה סניף בתל אביב והם יחפשו מתמחים בקרוב, אז... תישארו מעודכנים!

 

 

ביקור באינקובטור של אוניברסיטת "HWR" בשיתוף חברת ״Simmens״


המשכנו את היום השני בביקור באוניברסיטת ״HWR״ (ביה"ס הגבוה לכלכלה ומשפט), שם נפגשנו עם פרופסור סוון ריפסס שמרכז את לימודי היזמות באוניברסיטה, ואחד המובילים בנושא באירופה. ב-HWR מפעילים מודל ייחודי לקידום יזמות ושילוב בין האקדמיה לתעשייה – האינקובטור בשיתוף חברת ״Simmens״.
האינקובטור מאפשר למיזמים המתפתחים בתוך האוניברסיטה ומחוצה לה חלל עבודה משותף ותשתית משמעותית בהתאם לאופי המיזם. במהלך הסיור באינקובטור התרשמנו מרמת ההשקעה במבנה ובאופי הפעילות של המקום, שכלל חדרי ישיבות, מעבדות ואווירה צעירה, והתרשמנו לא פחות ללמוד על התמיכה וההשקעה הכספית של ממשלת גרמניה במיזמים צעירים – במיוחד בברלין.

 

 

סיור מודרך בברלין


את הערב האחרון בברלין העברנו בסיור מודרך בצד המזרחי של העיר.
הסיור כלל נקודות אייקוניות כמו ״East Side Gallery״ ושכונת "Mitte".
כמובן, סיימנו את הסיור בבר שכונתי עם בירה מקומית וסיכמנו יחד את הטיול.

 

 

סיכום


לסיכום, זכינו בחוויה לימודית מעצימה, מעבר לכל ציפיותינו ולא מובנת מאליה כלל! הכרנו אנשים מרתקים, נהננו מהעיר והרחבנו אופקים. וכן, גם מצאנו זמן ליהנות אחד עם השני ומברלין.
תודה ענקית לבית הספר אדלסון ליזמות, לחברת שסטוביץ ולאופיר ושרון המדהימים!