ASE hub workshop \ Get ready for your next job interview: Nati Danor

 

מאת: יותם הרפה, סטודנט שנה א' ליזמות ומנהל עסקים

 

"מה השאלה הכי מוזרה ששאלו אתכם בראיון עבודה?" – כך נפתחה הסדנא, כשלאט לאט צפו שאלות שונות, כל אחת יותר מוזרה מהקודמת, שאנשים נשאלו בראיונות עבודה בעברם, כמו, "אם היית פרי איזה פרי היית?".

 

בשלב הזה אני הייתי מאד מבולבל, בתור מי שלא נשאל אף שאלה מוזרה בראיון עבודה, ומסתבך גם עם שאלות כמו "ספר לי עצמך". למזלי, כדי להסביר לנו בדיוק למה מעסיקים שואלים שאלות כאלה, ויותר חשוב, איך אנחנו אמורים לענות עליהן, הגיעה מומחית משני הצדדים של שולחן הראיונות, נטי דנור, שלאחר הסבה ממשפט פלילי להייטק, עבדה ברשימה מרשימה של משרות בתחום, התראיינה לעוד הרבה, ואף הקימה את חברת workit. חברה המתמחה בגיוס והשמה של עובדים בתחום.

 

הגישה של נטי לראיונות עבודה, היא גישה של יזמית: איזון בין רגש ושכל, להיות הכי אותנטי מצד אחד, ולהגיע כמה שיותר מוכן מראש מצד שני. במהלך הסדנא, נטי פתחה לנו את הדלת לראשם של המראיינים. היא פירקה בשבילנו את ראיון העבודה לתבנית בסיסית, והראתה לנו את האתגרים שיכולים לעמוד בכל שלב של הראיון, מול איזה אתגרים אפשר לצפות להתמודד בכל שלב, סוגי השאלות בראיונות וכיצד ניתן להתכונן אליהם מראש ולהתמודד איתם ברגע האמת.

 

כדי להמחיש את התיאוריה, הסדנא הסתיימה בסימולציות של ראיונות עבודה מול נטי. מתנדבים עלו לבמה הקטנה בחזית הכיתה ונשאלו שאלות מראיונות עבודה טיפוסיים. בסיום הראיון, כל מתנדב קיבל משוב על הביצועים שלו. הסימולציות הבהירו, שגם השאלות שנראות קלות בתיאוריה, התשובות להן בקלות יכולות להתפתל ולהסתבך. לכן הנה רק מעט מהטיפים של נטי דנור, כיצד להתכונן לראיון עבודה לכל מי שפספס:

  • שלב ראשון, Small talk – שוברים את הקרח. כבר כאן, מומלץ להכין שיעורי בית. ניתן לברר מי הולך לראיין אותך, ולמצוא מכרים משותפים, משפחה, שירות צבאי או כל דבר שיעזור לשבור את הקרח ולהתחיל את הראיון ברגל ימין.
  • שלב שני, להציג את עצמך – זו יכולה להשמע משימה קלה, אך התשובה בקלות יכולה להסתבך ולהתפזר, ולכן מומלץ להכין את התשובה מראש ואף להתאמן עליה מול חברים לפני הראיון!
  • שלב שלישי, פינג-פונג – שאלות הלוך ושוב בינך לבין המראיין. בשלב זה אף אחד לא יגיד לכם שאמור להיות פינג פונג, אלא פשוט ישאלו אתכם שאלות. כדי לעשות את השלב הזה מוצלח, תשאלו שאלות בחזרה. תהפכו את הראיון לשיחה, וככל שתהיה מעניינת יותר כך יותר טוב.


לבסוף, סיכום – בסוף הראיון, יישאלו אתכם אם יש לכם שאלות. אל תצאו מהחדר בלי לשאול שאלות! שאלות על התפקיד, על השכר, וכל מה שמעניין אתכם לדעת, תמיד תשאלו שאלות לפני שאתם יוצאים מהחדר.


תודה רבה לנטי דנור, שלימדה אותנו כיצד להתכונן לא רק לראיונות עבודה, אלא בכלל, לכל משימה, ועשתה זאת עם המון חן. ותודה גם לצוות ASE hub, על ההזדמנות להקשיב.