ביקור חברה בקרן ההון סיכון Aleph

 

מאת: ספיר ארן, סטודנטית שנה ב' ליזמות-מנהל עסקים

 

ביום רביעי האחרון ה-11/05/22, ביקרנו סטודנטים משנה א' ומשנה ב' בקרן ההון Aleph .


קרן Aleph היא קרן הון סיכון בשלב מוקדם המתמקדת בליווי יזמים ישראלים לבניית חברות גדולות ומשמעותיות ומותגים גלובליים בעלי השפעה. Aleph נוסדה ב-2013. בין שותפיה נמנים: מיכאל אייזנברג, עדן שוחט, יעל אלעד, אהרון רוזנסון ותומר דיארי. כיום, הקרן מנהלת 850 מיליון דולר.


את פנינו קיבלה יעל אלעד, שותפה בקרן. המפגש היה מפגש אינטימי שאפשר מקום לשאול שאלות ולהעלות סוגיות שמעניינות אותנו, הסטודנטים.


במהלך המפגש יעל סיפרה לנו אודות ALEPH, המבנה הארגוני של הקרן, מדוע הוקמה, באילו קטגוריות היא מתמקדת ובאיזה שלבי סטרטאפ היא בוחרת להשקיע. יעל סיפרה לנו על הסיפור האישי שלה, ועל יזמים שהם פוגשים בדרך. בנוסף, שמענו למה כל כך חשוב הצוות ומה בעצם נחשבת "הצלחה" וסיכון עבור קרן בהיותה משקיעה בחברה צעירה.


היה מדהים לראות על הקיר השמאלי את כל השמות של החברות הגדולות שהקרן השקיעה בהן בתחילת הדרך. המחשבה שאותם יזמים הגיעו לקרן עם רעיון ומצגת וכיום כל אחת מהן פורצת דרך, כל אחד בתחום שלה הוא מדהים ומעורר השראה. Honeybook, Lemonade, Ampathy, Joytunes, melio) וכו'...)
בביקור, נוכחתי לדעת כי הקרן עצמה שונה מקרנות אחרות בכך שהיא בעצם מבוססת טכנולוגיה. האידיאולוגיה של מייסד הקרן, עדן שוחט הייתה כי הקרן היא תלווה מיזמים כקרן ש"מדברת" טכנולוגיה. הרי שכמעט כל החברות שקרנות משקיעות בהן מבוססות טכנולוגיה אך איך זה שהן עדיין מתנהלות באופן "מיושן"?
ולכן, כלל המערכות, האמצעים וההתנהלות באלף מבוססות קידמה וכן, מורכבת מאנשי מקצוע שמבינים טכנולוגיה. לקרן יש מערכת פנימית מבוססת AI שיודעת לאתר את המיזמים ולאפיין באילו שלבים הם נמצאים, מי מגייס עובדים ומי לא, מי גייס כסף לאחרונה ומתי נכון לפנות באופן אקטיבי לאותם מיזמים.


התרשמתי מהביקור וזכיתי לראות מקרוב קרן ידועה לשלבי המיזם המוקדמים. נוכחתי לשמוע ממקור ראשון על העבודה המעניינת שקרנות עושות עד שלב איתור המיזם שהם רוצים להשקיע וליווי החברה לאחר ההשקעה עצמה. היה מדהים לשמוע כי בעלי התפקידים שעובדים בקרן הם טאלנטים, אנשים נדירים שאותם ההנהלה איתרה בפינצטה (כדוגמת עובדת בכירה שהגיעה לאחר 12 שנים בהן הייתה כתבת ב-BBC). יעל ציינה בשיחה את היכולות של בעלי התפקידים בקרן ואת הייחודיות שהם מביאים איתם. נראה שאי אפשר לנהל ארגון מצליח שכזה בלי האנשים הנכונים. קרן Aleph היא עוד הוכחה לכך.


למדתי המון והרגשתי שיצאתי עם נקודות למחשבה ועם השראה!


ללא ספק אני חושבת שביקורי החברה הם יהלום בבית הספר ליזמות! אני מאמינה שמי שלא מגיע לשמוע ממקור ראשון אודות מייסדים, מנהלים וחברות מוצלחות- מפסיד.