The way to a winning zoom performanc - Adi Barill| IDCHUB


מאת: אורי פרשר

 

זכינו בהרצאה מרתקת ומעוררת השראה על הופעה בפלטפורמת Zoom, נושא רלוונטי וחשוב בתקופה משונה ומתאגרת שכזו יחד עם עדי באריל, יועצת שיווק ותקשורת בעלת משרד adibarill communications אשר מתמחים ביחסי ציבור, יעוץ תקשורת ואסטרטגיה.

 

מה החשיבות של הניראות שלנו בZoom?

כמו בימים מתוקנים של פגישות פיזיות, הרושם הראשוני נקבע בטווח של 10 שניות עד 4 דקות מהרגע שנפגשנו עם בן אדם חדש - מתחלק לפי: 55% לשפת הגוף, 38% לקול שלנו ורק 7% לתוכן שאנחנו מעבירים.

 

כאשר מתייחסים לתנועות הידיים שלנו, מנעד הקול - האם אנחנו לחוצים ומדברים מהר או מדברים בנעימות ובקצב מונטוני ולכן יש השפעה גדולה מאוד לא רק על התוכן שאנחנו נעביר.

 

יש לנו אתגרים רבים כאשר אנחנו בשיחות וידיאו, כאשר יש צורך לחיבור אישי ועניין מרחוק והעברת מסרים בצורה שונה כאשר הפוקוס העיקרי הוא על הפלג גוף העליון שלנו והפנים עצמם. אנחנו מתקשים להעביר את מצבי הרוח, תחושות, רגשות שלנו ולכן יש פה עבודה, יש צורך להסתכל בעדשת המצלמה על מנת להראות לאדם בצד השני של המסך לתת תחושה אישית והסתכלות עליו.

 

תופעות לוואי של עידן הZoom : zoom fatigue, שעמום, עצבנות, מגבלות קליטה תוכן, בדידות, ניכור, חוסר יעילות והרשימה ממשיכה. אך אנחנו יכולים לשפר את עמדתנו בעזרת הקווים המנחים הבאים:

 

  1. מצלמה לרוחב.
  2. אינטרנט קווי על מנת שלא יהיו הפרעות בחיבור האינטרנט.
  3. גובה ומיקום המצלמה חשובים ליצירת קשר עין.
  4. רקע FRAME נקי - לנסות להסתדר עם האילוצים הקיימים, ללא אלמנטים ואביזרים שיכולים להפריע או להעביר את הקשב של האנשים אל זה ולא אליכם. חשוב ללבוש צבעי ביגוד שונים מהרקע מאחוריכם על מנת שלא תיבלעו ברקע.
  5. תאורה נכונה ומחמיאה.

 

עדי ציינה את ההזדמנויות הרבות לשימוש במערכת כמו הצגת סקרים/לוח לבן/שיתוף מסך/חלוקה לחדרים ועוד, הדגש הוא החומר האנושי ולהסתכל בעיניים לאנשים מעבר לעדשת המצלמה, תוך עניין, יצירתיות ורתימת הקשב.

תודה רבה עדי על הרצאה מעניינת, רלוונטית ויישומית.