ורטיקל קנאביס ותחרות הקרוס ורטיקל

מאת: עידן אלוני

 

בתחילת הסמסטר הסטודנטים חולקו לקורסי הורטיקלים השונים אותם בחרו ללא יותר מידי ידע מקדים למעט התייעצות עם בוגרים משנים קודמות.
לא חשבנו כי הקורס הזה, יהווה משמעות גדולה כל כך עבורינו, כשנגיע לסופו.

 

כסטודנטים בקורס הורטיקל של הקאנביס-טק, נחשפנו לעולם תוכן עשיר אך ממוקד, בתעשיית הקנאביס, החל מההיסטוריה של הקנאביס ועד הקדמה הטכנולוגית של הקנאביס בתעשייה כיום.

התבקשנו לתכנן מוצר חדשני בתחום הקנאביס להצגה בפני משקיעים כמיזם סופי בסוף הסמסטר. מי היה מאמין שבסמסטר משולב מלחמה, ניקח את עצמנו כל כך רחוק עם היוולדו של מוצר מנצח?

 

התהליך: כל סטודנט חשב על רעיון והכין פרזנטציה קצרה של חמש דקות בנושא, בניסיון לשכנע את המרצים ואת הסטודנטים האחרים לבחור במוצר שלו - פה כישורינו נמדדו כאינדיבידואלים.

לאחר מכן, התחלקנו לקבוצות וכל קבוצה בחרה מתוך הרעיונות של הסטודנטים הנוכחים בה, את הרעיון שאיתו היא רוצה להמשיך כמיזם משותף - פה נמדדנו כקולקטיב.

 

אנחנו בחרנו ב"בובה-נאביס" - כדורי טפיוקה משולבים עם קנאביס המותאמים לצריכה עם כל משקה/מאכל לבחירתך!

נדרשנו לתכנן פרזנטציה לגבי המוצר על כל היבטיו - מה הוא המוצר? מי קהל היעד? מה הביזנס מודל? מה הן התחזיות הכלכליות? וכו' וכו'...

 

הצעד הבא היה לגבש את כל הפרמטרים האלה לפרזנטציה אחת, אותה נציג בתחרות פנים הורטיקל, מול משקיעים אמיתיים מתעשיית הקנאביס!! מטורף!!

למזלינו, קיבלנו מנטור מדהים לתהליך כל כך חשוב, המרצה שלנו עומר.


הוא הלך איתנו יד ביד ולימד אותנו קשת רחבה של היבטים שחובה לדעת כאשר ניגשים למשקיעים, מהחשיבות של התמדה, קבלת ביקורת בונה ואג'יליות, עד למיקסום כלי העזר בפרזנטציה, עמידה מול קהל ותכנון תשובות לשאלות מראש.


היופי בגישה של עומר,  שהוא דרש מאיתנו להבין כל שלב פרקטית, ועזר לנו ליישם בשטח.
לא בשביל הציון , אלא על מנת שנוכל להבין את נפלאות הפרזנטציה ככלי לחיים עצמם. 

כל זה יחד עם מוצר מנצח ויכולות יישום שלנו, הצלחנו לזכות בתחרות תוך-הורטיקל וניתנה לנו ההזדמנות להתחרות באירוע גמר "הקרוס ורטיקל" - תחרות פיצ'ים למשקיעים בין כל שאר קורסי הורטיקל (ורטיקלים כמו פינטק, אד-טק, גרין-טק וכו'). ומשם כמובן, הכל היסטוריה.

 

מהסיבובים הראשונים ועד אירוע הגמר התחרות סבבה באנרגיות תחרותיות של חדשנות. ובכל שלב נדרשנו להביא לבמה את המקסימום שלנו כקבוצה, תוך למידה אקטיבית והתאמה לשינויים מגוונים כאשר בליבנו מניע אחד: בובה-נאביס הינה השקעה מצוינת, והיא לא רק מיזם.
בובה -נאביס הינה עדות למוצר שהגיע מעבודה ומאמץ קבוצתי, מנטורינג מדהים (של עומר) ואדפטיביות שהם בסיס ליבה של יזמות.

 

אנחנו רוצים להודות למרצים שלנו, עומר ויונתן על השאיפה למצויינות ועל הליווי המסור לאורך כל הדרך. לדיקן שלנו ד"ר יוסי מערבי שבלעדיו לא הייתה לנו הזכות להוכיח את עצמנו ולהגיע לגדולה.

באופן גורף אנחנו רוצים להודות לשאר הסטודנטים על הרוח התחרותית , העידוד והכבוד להתחרות מולם במעמד מכובד זה. יש לנו רוח יזמית ורצון להצליח ועם זה אנחנו נכבוש את העולם!

 

נ.ב.(נקודת בונוס): כחלק מהורטיקל בקנאביס-טק זכינו לקחת חלק בסיור מאחד המפעלי ייצור הקנאביס הגדולים בארץ של חברת קרונוס! תודה מיוחדת לחברת קרונוס על האירוח!