הדרך של Omegous בוורטיקל ביו טק

מאת דניאל ארד, סטודנט שנה ב'

 

כחלק מלימודי שנה שנייה ביזמות נפלה בחלקנו הזכות להשתתף בוורטיקל ביו טק בהנחיית גלעד גומא אשר הציב רמה גבוהה מאוד ודרש שנתייחס לפרויקט ברצינות ומקצועיות אדירה. כך למעשה, לאור העבודה הקשה ודחיפתו של גלעד, הגענו להקמת המיזם שלנו – Omegous.


במהלך הסמסטר למדנו על ביולוגיה וניתן לנו בסיס רחב ומגוון, על מנת לפתח את הסקרנות שלנו. הגיעו מרצים אורחים מהשורה הראשונה, ביניהם משקיעי הון סיכון ובעלי סטארט אפ ללא רקע ביולוגי, ממש כמונו בכדי לחזק את תחושת המסוגלות, שבמקרה שלנו לחלוטין צלח.


תוך כדי הלימודים בקורס, נפתחתי לעולם יזמי חדש שסיקרן אותי מאוד והיה שונה מדרך העבודה שלימדו אותי עד כה בתואר. לרוב, באתגרים היזמיים ובהאקטונים מתחלקים לקבוצות ומבקשים שנמצא את התשובות בקבוצה, בחשיבה היזמית. אך כאן למדתי גישה אחרת, שהתשובות נמצאות בחוץ, לדבר עם אנשים מהתחום ולהשתתף בכנסים שונים וכך להבין את הצורך בשטח. גלעד דאג לחבר אותנו, תלמידי הקורס, עם מומחים, לשמוע מהם, להבין את הכאב שלהם ולקבל מהם הכוונה על הרעיון ודרך יישומו. לכך יש חלק גדול בהרכבת הפאזל ולבסוף הגענו לפתרון, שאנו מאמינים שישנה את התעשייה ללא היכר.


החברה שלנו, Omegous, נוצרה עקב צורך ממשי בתעשיית המזון האלטרנטיבי בתחום הימי. כיום, החברות שעוסקות בתחום מתקשות לייצר תחליף דומה לדג מבחינת הערכים התזונתיים ומחירו עקב מחירי העתק שהדבר דורש, בפרט רכיבי האומגה 3. לשם ההמחשה, בייצור קילו דג סלמון מתורבת החברות היום נאלצות לשלם 1.8$ רק עבור רכיב האומגה 3 בכדי להגיע לאותו מינון של אומגה 3 כמו בדג סלמון המקורי, מה שמייקר משמעותית את עלות המוצר, ומונע ממנו להיות נגיש לאוכלוסייה במחיר, ולהוות "תחליף אמיתי" בערכים התזונתיים שבו ובמחירו. בנוסף לכך השינוע של רכיב האומגה 3 שחייב להיות בהקפאה, גם הוא מוסיף עלות כלכלית וסביבתית למוצר עצמו.


Omegous שואפת לשנות את תעשיית האומגה 3 כרכיב עבור החברות האלטרנטיביות. אנו מפתחים בעזרת שמרים שומניים שתהליך פרמנטציה מדויקת את הרכיב וכך נוכל להוריד משמעותית את מחירו בשוק. המודל העסקי שלנו בנוי על השכרת הטכנולוגיה שלנו לחברות האלטרנטיביות, וחלוקת החסכונות כך שהחברות דגים האלטרנטיביות יוכלו לייצר לעצמן את האומגה 3 שדרושה להן אין האוס, ללא צורך במשלוחים. כך, הן יוזילו משמעותית את מחיר האומגה 3 כבר מהיום הראשון איתנו. הדרך עוד ארוכה אבל אנחנו לחלוטין נמשיך לשחות בה.

 

 


ההשתתפות בתחרות הוורטיקליים הייתה עבורנו חוויה מלמדת שבה יצא לנו להציג בפני פאנל שופטים בכיר ולקבל משוב מקצועי ואנחנו שמחים על כך שהאוניברסיטה מאפשרת ויוצרת עבורנו הזדמנויות חדשות להשתפשף בדרכינו היזמית. תודה לחברי הצוות שתמכו ודחפו את Omegous רועי ריבלין ואנואר עודה ותודה מיוחדת לגלעד גומא שפתח לנו אופקים יזמיים חדשים.