ביקור בחברת-E44: השראה לפעולה בנושא שינויי אקלים

 

מאת הסטודנטית: עילית עוזר

 

בתור סטודנטית באוניברסיטת רייכמן, זכיתי לאחרונה להשתתף כחלק מתוכנית סיור בחברות שכללה ביקור בקרן הון סיכון E44, מרכז כוח בתחום התמיכה הסביבתית והחדשנות. לא מדובר רק בסיור שגרתי; זו הייתה חוויה משמעותית שפתחה את עיניי למציאות הקשה של שינויי האקלים, תוך הצגת המאמצים המרשימים בהובלתם של א.נשים כמו עדי וגמן.

 

המסירות של E44 להתמודדות עם משבר האקלים ניכרה באופן מיידי. נחשפנו לנתונים מדאיגים המראים עלייה חדה באירועי מזג אוויר קיצוניים, מקפיצה של 12 בלבד בשנת 2018 ל-44 בשנת 2023. המציאות הקשה הזו החדירה לתודעה, והדגישה את הצורך הדחוף בפעולה. בתוך מצב זה, עדי וגמן, מייסדת E44, התבלטה כאישה יוצאת דופן ומילאה את כולנו בהשראה. המחויבות הבלתי מעורערת והעשייה הנלהבת שלה, החיו מחדש תחושת נחישות בי ובקרב חבריי ללימודים.

 

הרוח הקבוצתית והמסירות של E44 הרשימו אותי באמת. כל מאמציהם, הכוללים מחקר פורץ דרך לצד יוזמות קהילתיות, שיקפו את המשימה המשותפת להילחם בנזקי הסביבה. חווית עבודת הצוות והתעוזה של הצוות חיזקה את אמונתי אשר באמצעות שיתוף פעולה וחשיבה חדשנית, ניתן להשיג שינוי משמעותי.

 

תודה רבה ל-E44 על האירוח הנפלא והדיון המרתק. בהשראת המסירות של עדי וגמן והדוגמה שנקבעה על ידי כל הצוות, אני, יחד עם סטודנטים רבים אחרים, מחויבים לתרום לבניית עמידות סביבתית. הדרך לפנינו ללא ספק קשה, אך עם מוסדות כמו E44 שמובילים את הדרך, יש לי ביטחון רב שבכוחות משותפים נוכל לסלול את הדרך לעתיד בר-קיימא.