![פרופ' ניראון חשאי](/media/wnunmnrk/hashai-niron.jpg?width=80&format=webp)
![](/media/a0fhkxwd/tag-business-administration.png?width=21&format=webp)
ראש התוכנית
![שרון קליימן](/media/pvglobth/sharonklajman.jpg?width=80&format=webp)
![](/media/a0fhkxwd/tag-business-administration.png?width=21&format=webp)
מנהלת התוכנית
![ארז עזרא](/media/orfd3zwh/program-head-3.jpg?width=80&format=webp)
![](/media/a0fhkxwd/tag-business-administration.png?width=21&format=webp)
ראש תחום ייעוץ אסטרטגי ו- Scale-up
מאפייני התוכנית
- התוכנית במסלול אסטרטגיה ופיתוח עסקי מיועדת לסטודנטים ממגוון תחומים בעלי יכולת אנליטית ובין-אישית גבוהה.
- הלימודים משלבים התנסות מעשית באמצעות השתלבות של סטודנטים כחלק מצוות ייעוץ העובד על פרויקט אמיתי הממומן ע"י לקוח אמיתי – חברה ישראלית או גלובאלית, ומתמקד בפתרון בעיות אסטרטגיות קריטיות או באתגרי צמיחה (Scale-up).
- הלימודים במסלול כוללים מגוון של קורסים ייחודיים כגון: ניתוח בעיות עסקיות, משחק עסקים גלובאלי, אסטרטגיה עסקית בעולם דיגיטלי, ניתוח דו"חות כספיים ועוד...
- סגל מרצים מוביל בתחומו בעולם.
- נטוורקינג בינלאומי נרחב ויצירת קשר הדוק עם מיטב הבוגרים של בתי-הספר המובילים לעסקים בעולם.
- מתכונת הלימודים: Part time, מותאמת לבעלי קריירה.
- ימי הלימודים: חמישי 22:00-16:00, שישי 08:00 – 14:00.
(יתכנו לימודים גם בימים נוספים בימות השבוע עקב חגים, קורסים מרוכזים וכד') - בחינות מתקיימות בתקופה שבין מיני הסמסטרים (בהפסקות בינהם) בימי שישי בבוקר או בכל אחד מימות השבוע בשעות אחה"צ.
כדאי לדעת
- הלימודים הינם לימודים לתואר שני במנהל עסקים המשלבים בין קורסי ליבה במנהל עסקים עם קורסי חובה ובחירה ייחודיים בתחום אסטרטגייה ופיתוח עסקי.
- בנוסף לליבת תכנית הלימודים, סטודנטים במסלול לומדים מתודולוגיות יחידות במינן של ניתוח ותכנון שפותחו על-ידי חברות בינלאומיות לייעוץ ניהולי.
- ישנה אפשרות לעבודה עם צוותים בינלאומיים יחד עם אוניברסיטאות מובילות בחו"ל שתכלול נסיעה ממומנת לאוניברסיטה המקבילה במסגרת הפרויקט הסופי.
מה תלמדו?
-
-
התפלגות הדגימה: חוק המספרים הגדולים, משפט הגבול המרכזי עבור ממוצע מדגם ופרופורציית מדגם ובפרט הקירוב הנורמלי להתפלגות הבינומית. אמידה: רווחי סמך עבור פרופורציה והפרש פרופורציות, עבור תוחלת והפרש תוחלות כאשר המדגמים גדולים וקטנים וכאשר סטיית התקן ידועה (התפלגות נורמלית) ולא ידועה (התפלגות t), מדגמים מזווגים. בדיקת השערות: הרציונל הכללי, מבחנים חד-צדדיים ודו-צדדיים, טעויות מסוג ראשון ושני, רמת מובהקות ועוצמת מבחן, בדיקת השערות במודלים הנורמלים, בדיקת השערות ברגרסיה לינארית פשוטה, ניתוח שונות חד-כיווני.
-
השאלה המרכזית בה עוסק הקורס היא כיצד ניתן להרוויח יותר מחברות אחרות לאורך זמן (או לחליפין כיצד ניתן לבנות יתרון תחרותי בר-קיימא). הקורס מתמקד בניהול אסטרטגיות של עסקים בסביבות משתנות, תחרותיות ואי ודאיות, מנקודת ראותה של הצמרת הניהולית של החברה. הוא עוסק באסטרטגיה של היחידה העסקית, ובכלל זה באפיון סביבות רלבנטיות, ניתוח מגמות, ניתוח ענפי ובירור המשמעויות האסטרטגיות שלהם. הוא מציג את שרשרת הערך של העסק, עוסק ביכולות ובמשאבים של הפירמה, בפיתוחם, בדינמיקה שלהם ובתרומתם ליצירת יתרון אסטרטגי. בנוסף נוגע הקורס גם באסטרטגיות היסוד של יחידות עסקיות ובאסטרטגיות הצמיחה שלהן.
-
מנהלי חברות מתעמתים עם אתגרים עסקיים על בסיס יומיומי ולכן נדרשים לכישורי פתירת בעיות כדי להתמודד עם אתגרים אלו.
כדי לעשות זאת בצורה יעילה, הם נעזרים בתהליכים מובנים ומבוססים: החל מהגדרת הבעיה, ניתוחה, ועד תוכנית עבודה ליישום הפתרון.
נלמד את 7 השלבים של מקינזי לתהליך פתירת בעיות ונעקוב אחרי כל שלב בתהליך תוך התבססות על דוגמאות מהחיים האמיתיים.
הכיתה תחולק לקבוצות עבודה כשכל קבוצה תתרגל כל שלב על בעיה עסקית אמיתית. -
הסטודנטים יישמו את הכלים שנלמדו במהלך הלימודים וישתתפו בפרויקט תכנון אסטרטגי וייעוץ עסקי לחברות מובילות. במסגרת הפרויקט הסטודנטים יתחלקו לצוותים שיונחו ע"י יועצים בכירים בחברות אסטרטגיה גלובאליות. הצוותים יעבדו מול ההנהלות הבכירות ויתקפו בעיה עסקית אמיתית מהותית לחברה משלב התנון והמחקר ועד המלצות ליישום.
-
הקורס תוכנן לסייע בתחומים הבאים: לפתח היקשים אסטרטגיים על כיווני הצמיחה העיקריים של חברות. לרכוש ידע על מושגים, כלים אנליטיים, וידע אסטרטגי לניתוח האסטרטגיות של חברות מורכבות וההתפתחות שלהן. להכיר ולאמוד את התבניות והדפוסים של התפתחות עסקית, את הסיבות לאימוץ אסטרטגיות אלו, ההשפעות הניהוליות שלהן, פוטנציאל ההצלחה שלהן ופוטנציאל הבעיות שהן יכולות להיגרר אליהן. לרכוש את הכישורים להתמודדות עם הדילמות השונות בהתרחבות חברה לפעילות בינלאומית. להבין את השיקולים על אילו פעילויות ועסקים ישמרו בתוך החברה ואלו צריכות להיעשות ע"י גורמים חיצוניים.
-
הקורס יתמקד בבעיות של מוצרים חדשים וניהול תהליכי פיתוח עם דגש על פיתוח היכולת להגות רעיונות יצירתיים. בניגוד לאמונה הרווחת כי יצירתיות היא עולם תוכן שקשה לחקור או לפתח, ההשקפה (הנתמכת במחקרים עדכניים) ותפיסת החינוך של הקורס גורסת כי חשיבה יצירתית איננה שונה בתהליכיה הקוגניטיביים מחשיבה מקצועית במיטבה. השוני העיקרי טמון באופן הגדרת בעיה שונה, הממקד את החיפוש בתחומים העשירים יותר באפשרויות לפתרון יצירתי. ניתן "להתאמן" בחשיבה יצירתית כדי להגיע ליום בו נדרש איתור של אותו רעיון מקורי, וכדי "ללכוד" הזדמנות שנקרית לפעמים בדרכו של מנהל.
-
בעולם העסקי של ימינו, מנהלים מוקפים תמידית בדאטה. במקרים רבים, ההצפה הזו של מידע מכריעה. כדי לקבל ערך עסקי גדול יותר ממקורות המידע של החברה, מנהלים צריכים להבין את היכולות של ה Data Science ולדעת איך הם יכולים לשלב אותם באסטרטגיה העסקית שלהם. מטרת הקורס היא לטפל בפער שמנהלים רבים חווים בהתמודדות עם המידע, וההבנה שהשימוש בטכנולוגיית הדאטה יכולות להעשיר מוצרים ושירותים ולהביא לפתירת בעיות עסקיות.
-
טרת הקורס היא להקנות לסטודנטים הכרה והבנה של החשבונאות והדוחות החשבונאיים מזוית ראיה של קורא הדוחות. בקורס הראשון נעסוק בעיקר בהצגת הדוחות הפיננסיים (מאזן, רווח והפסד, שינויים בהון עצמי, ותזרים המזומנים) ובהכרות עם השפה החשבונאית. בנוסף, נדון בניתוח והבנה של מדיניות הכרה בהכנסות, והטיפול בעלויות מלאי. בחלק השני של הקורס נדון בחשבונאות לרכוש קבוע, השקעות, התחייבויות, הון עצמי ועוד. באופן כללי, במהלך הקורס תרכשו כלים בסיסיים אשר יאפשרו לכם להבין ולנתח את המידע בדוחות הכספיים. זהו קורס כפול הנפרס על 2 מיני סמסטרים.
-
מטרת הקורס היא להקנות למשתתפים ידע הבנתי ואנליטי במגוון רחב של נושאים פיננסיים. הידע שיירכש מהווה כלי לפתרון בעיות פיננסיות מגוונות, החל מבעיות יום-יום כגון תכנון הלוואה ומשכנתא, כדאיות רכישה בתשלומים וכו', ועד בעיות עסקיות בסיסיות כגון השוואת פרויקטים להשקעה, תמחור ניירות ערך (אגרות חוב), בניית תחזית תזרים מזומנים ועוד. נסקור מונחים שונים כגון "ריבית" (על סוגיה), "תזרימי מזומנים", "אינפלציה", "שיעור תשואה פנימי", "ערך נוכחי נקי", ועוד.
-
הקורס סוקר את תחום השיווק מנקודת מבט ניהולית. במהלך הקורס תוצג "השפה השיווקית" באמצעות סקירה של מושגי היסוד והתפיסות הבסיסיות בתחום השיווק. מושגים ותפיסות אלו מהווים בסיס אפשרי להרחבות וניתוחים בקורסים מתקדמים יותר בתחום. המעבר על המושגים יעשה תוך שימת דגש על מסגרת קבלת החלטות ניהולית, ובפרט קבלת החלטות הקשורות ליצירת "תוכנית שיווק."
-
חדשנות במודלים עסקיים (BMI) נמצאת במרכזה של יצירת ערך לחברה וארגונים רבים – חברות ותיקות, ארגונים חברתיים, סטראט-אפים ואפילו ארגונים ללא מטרות רווח, חייבים חלק גדול מהצמיחה וההצלחה שלהם לעקרונות והקווים המנחים של מודלים עסקיים.
קורס זה נלמד בגישה יישומית להבנה, עיצוב והטמעה של מודלים עסקיים. הוא כולל ניתוח מודלים עסקיים של תאגידים ופיתוח BMI לחברות חדשניות. בסיום הקורס הסטודנטים יוכלו לנתח ולהסביר את הקשר בין מודלים עסקיים ויצירת ערך לחברה, לתאר, להשוות ולבקר מודלים עסקיים שונים, ולפתח BMI לחברות מגוונות. -
תרגול מעשי באירוע משברי חמור ומיידי המתפתח בתאגיד בשוק עתיר חשיפה תקשורתית ובמדיה דיגיטלית. הקורס כולל חלק תיאורטי, בו ינותחו אירועי משבר תאגידי חמורים אמיתיים לצד ניתוח דרכי התמודדות ההנהלות ובעלי התפקידים השונים באותם תאגידים. בחלק המעשי תתקיים סדנא בת יומיים שתכלול מפגשים עם מנטורים שיציגו נתונים ממשבר משמעותי מהארגון העסקי בו הם עובדים / עבדו כמנהלים בכירים. הסטודנטים יחולקו לצוותים המדמים הנהלת תאגיד וישחקו בתפקידי ניהול בכירים. הם יצטרכו לגבש אסטרטגיה לטיפול במשבר שהוצג להם, להציגה בפני המנטורים ובהמשך גם בפני נציגים מן התקשורת הכתובה והדיגיטלית בהדמיה של "מסיבת עיתונאים". הנוכחות בסדנא היא חובה.
-
הקורס מתמקד באחד הנושאים הניהוליים החשוב ביותר – ניהול לקוחות. בעקבות שינויים טכנולוגיים המאפשרים לעקוב ולהבין את התנהגות הלקוחות טוב מתמיד, ישנם שינויים מסיביים באופן בו החברה יוצרת רווחים מלקוחותיה. השקפה זו הופכת להיות חיונית לא רק לחברה מבוססת אלא גם לחברות סטארט-אפ. הנושאים שילמדו בקורס כוללים הערכת רווחיות של לקוחות ויישומה ככלי ניהולי, רכישה, שימור ופיתוח של לקוחות והמשמעות העסקית של השפעות חברתיות בין לקוחות. הקורס הינו ניהולי בגישתו הבסיסית ואינו מתמקד במתודולוגיה, אבל מטרתו גם לדון במודלים ושיטות ניתוח בתחום, כחלק מהאופציות העומדות בפני המנהל.
-
איך ליצור סטארט-אפ מצליח? איך לנהל צוות מצליח שיצור חברה מעולה? המטרה העיקרית של הקורס היא להתנסות בהחלטות הבסיסיות שאיתן מתמודד יזם. זה כולל בחירות ניהוליות וטכנולוגיות, עיצוב מוצר ותהליכים, השקעות במחקר ופיתוח, ניתוח שוק, מיצוב, קביעת מועד השקת המוצר, מימון, פיתוח צוות וניהול תפעולי. קורס "משחק עסקים גלובלי" מעניק לכל סטודנט הזדמנות ייחודית להשתמש בבסיס הידע שהוא צבר במהלך הלימודים לתואר השני ע"י השתתפות בסימולציה שבה הוא הופך לחבר צוות ההנהלה הבכירה וניתנת לו ההזדמנות לנהל חברה בינלאומית. הסימולציה מאפשרת לסטודנטים להתנסות בתהליך היזמות עם דגש על זיהוי אסטרטגיה עסקית מתאימה. בנוסף, הקורס מספק חוויה לימודית שמדמה את תהליך הקמת חברת הייטק.
-
הקורס מספק כלים תיאורטיים ופרקטיים לניתוח מידע פיננסי הכלול בדוחות הכספיים של הפירמה לצורך קבלת החלטת השקעה בפירמה. הקורס יתמקד בהערכת שווי מניות תוך שימוש במודלים להערכת שווי המבוססים על ההון העצמי ועל רווחיות הפירמה. במהלך הקורס נציג בהרחבה מודלים להערכת שווי, בעיקר את מודל הרווח העודף ומודל הגידול ברווח העודף. נלמד את החשיבות בהפרדת הפעילות התפעולית מהפעילות המימונית וכיצד לנסח מחדש את המאזן ודוח רווח והפסד בהתאם להפרדה הנ"ל. על בסיס הדוחות המנוסחים מחדש נלמד כיצד לנתח את רווחיות הפירמה ונדון במודלים להערכת שווי על בסיס הפעילות התפעולית. בנוסף, נדון בחיזוי דוחות כספיים עתידיים, ובהערכת סיכון לפשיטת רגל.
-
-
-
קורס זה הינו למעשה סדנא (workshop) של למידה והתנסות בעולם המשא ומתן, או יותר נכון "למידה תוך כדי התנסות". למידה זו נכונה גם לאנשים שמכירים את עולם המשא ומתן מניסיונם הקודם העסקי, וגם לכאלו שעושים צעדים ראשונים בעולם מרתק זה. מכאן שלמעשה ניתן לחלק את הסדנא לשני חלקים – חצי ראשון יותר פשוט ובסיסי, שבו נלמד את הבסיס המינימאלי הנדרש להבנת המושגים התיאורטיים של עולם המשא ומתן. חצי שני מערב יותר את הניסיון האישי-עסקי שלכם, עם סימולציות עסקיות של משא ומתן, בשילוב הבנה תיאורטית רלוונטית. הסדנא מורכבת ממשחקי תפקידים בקבלת החלטות אינטראקטיביות וסימולציה של פתרון בעיות במשא ומתן עסקי. בין הנושאים העיקריים שיעלו במהלך הקורס יהיו: מיקוח דיסטריביוטיבי, משא ומתן אינטגרטיבי, שימוש בצד שלישי, דילמות חברתיות עסקיות, תורת המשחקים כחלק מו"מ (כולל שימוש במידע), מידע רגשי ומידע כמותי חיצוני.
-
מגיפות ואסונות טבע יוצרים אתגרים רבים לחברות, שווקים פיננסים ומנהלים. קורס זה מעניק הבנה עמוקה יותר על איך עסק גלובלי יכול להתנהל במצב של אי ודאות כלכלית, כשאירועים דרמטיים כאלו מתעוררים. נושאי הקורס: מנהיגות בזמנים של אי וודאות, תגובת השווקים הפיננסים למגפת הקורונה, קבלת החלטות בזמנים של לחץ ואי וודאות, השפעת מגפת הקורונה על הגלובליזציה והצמיחה הכלכלית, שימוש בכלים התנהגותיים כלכליים להניע את הציבור, לשטח את העקומה, לנהל אנשים בשעת משבר, לשווק מוצרים חדשים, להיות יצירתיים באופן שיטתי בשעת משבר וליצור יתרון תחרותי במהלך משבר. הקורס מועבר בזום.
-
במהלך הקורס ייחשפו המשתתפים למודל ניהול תהליך מו"מ, כבסיס ליישוב סכסוכים ולמודל ניהול תהליכי התערבות במשאים ומתנים שכשלו. מודלים אלו, ישמשו את המשתתפים בתכנון וניהול קונפליקטים ו/או מו"מים קשים העומדים בפניהם. בנוסף, ייבחנו הסיבות לכשל במו"מ ובניהול קונפליקט ויוצעו כלים מעשיים להתמודדות עם הכשלים הללו. בהמשך, יבחנו המשתתפים את רצף ה – R.D.A- חלופות משלימות ליישוב סכסוכים מחוץ לכותלי ביהמ"ש, על ידי התערבויות של צדדים שלישיים. בחינת רצף R.D.A תאפשר איתור והתאמה בין קונפליקט נתון לבין התהליך הנבחר ליישובו. הקורס יכלול התנסות בתהליכים, על מנת שכל משתתף/ת, יוכל לדגום ולבחון את החיבור בין הפן התיאורטי, לבין זה המעשי, בכל הנוגע לתכנון, יישום ומעקב אחר תהליכים של יישוב סכסוכים.
-
התוכנית הייחודית לתוכניות ה – MBA באוניברסיטת רייכמן, מעניקה לכם כלים לפיתוח אישי כמנהלים וכבני אדם, היכרות ופיתוח של נקודות החוזקה והחולשה שלכם ושיפור מיומנויות כמו היכולת לעבוד בצוות ולרתום אנשים למשימות. התוכנית בעלת מבנה מודולרי לאורך השנה וכוללת הרצאות וסדנאות בקבוצות קטנות המאפשרות מפגשי נטוורקינג עם סטודנטים מתוכניות אחרות ושיתוף עם עמיתים ואנשי מקצוע בדילמות מקצועיות הניצבות לפניכם.
-
כמעט בכל המקרים, סיפור הינו הדרך האפקטיביות ביותר להעביר מידע ולהשפיע. ההכרה בכך צוברת תאוצה בעולם האקדמי והעסקי. עם זאת, רבים עדיין אינם משתמשים בכלי זה (ומעדיפים להשתמש במצגות עמוסות משפטים, טענות, עובדות ונתונים. בקורס זה נבין את מקור האפקטיביות של סיפורים בעסקים, נרד לשורשי הסיפור (מבנה, דמות הגיבור ומאפייני המספר), וניישם, הלכה למעשה, את הידע הזה כדי לשפר את יכולות הניהול, השיווק, היזמות וקידום הקריירה האישית.
-
הקורס מיועד לפתח הבנה מעמיקה של הדרישות, הנושאים, והשיטות המעורבים בקביעת אסטרטגיה שיווקית למוצר/שירות בסביבה תחרותית. בכדי להקנות לסטודנט ניסיון "מעשי" נשתמש בסימולציה המאפשרת לסטודנטים להתמודד עם מצב שיווקי מורכב המעמיד אתגרים למנהל כמעט בכל רמה שנתקלים בה בעולם העסקים האמיתי. הסטודנט, בשיתוף עם שאר חברי הקבוצה, יהיו אחראים לנהל חברה המתחרה עם חברות אחרות המנוהלות ע"י קבוצות אחרות מהכיתה. בסיום הקורס כל קבוצה תציג בפני הכיתה את התובנות שהסיקה לגבי שהתרחש בתעשייה שלה במהלך התחרות.
-
הקורס עוסק ביישומי דאטה סיינס בשיווק, שימוש בבינה מלאכותית ואלגוריתמים של machine learning לפתרון בעיות עסקיות ושיווקיות, יישום מודלים באמצעות KNIME.
מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים ידע, הבנה והתנסות במתודולוגיות וכלים מעולם הבינה המלאכותית ו learning machine- הרלוונטיים לעולמות השיווק והעסקים. במסגרת הקורס הסטודנטים ילמדו על מגוון של שימושים ותובנות שאפשר להפיק מדאטה, יתנסו בשימוש באלגוריתמים של Learning Machine וילמדו לקרוא ולהבין תפוקות של אלגוריתמים שימושיים. במהלך השיעור תתבצע עבודה מעשית באמצעות KNIME – תוכנת קוד פתוח חינמי הכוללת כלי אנליזה, learning machine וויזואליזציה, הארוזים בממשק גרפי שאינו דורש ידע בתכנות.
-
הדבר היציב היחידי בעידן הדיגיטלי של ימינו הוא השינוי. המשמעות של הסתגלות מוצלחת לשינויים יוצרת את ההבדל בין חברה כושלת לחברה משגשגת. טרנספורמציה דיגיטלית מאפשרת לחברה להפוך לארגון דיגיטלי – ארגון שמשתמש בטכנולוגיה כדי להתפתח באופן תמידי בכל ההיבטים העסקיים שלו (מה הוא מציע, איך הוא מתקשר עם הלקוחות ואיך הוא פועל). במונחים פשוטים יותר, טרנספורמציה דיגיטלית מאפשרת עתיד מובטח לעסק.
הקורס מספק את כל הידע התיאורטי והמעשי הדרוש בנושא תוך התמקדות על 3 ערכים מרכזיים: התנהגות אנושית היא היסוד הכלכלי של כל עסק, שינוי עדכני הוא הדבר היציב היחידי בעידן הדיגיטלי של ימינו, עדיפות לגישה מעשית הדוגלת בעשייה ושחרור על פני ציפייה לשלמות.
-
קורס זה מהווה בסיס לנושאים העיקריים בתחום הפינטק: תשלומים ,(Payments) בנקאות דיגיטלית (Banking Digital) , השקעות בעולם הפינטק ,(WealthTech) ביטוח בעולם הפינטק ,(InsurTech) סייבר , (Cybercrime and Cybersecurity) בלוקצ'יין ונכסים דיגיטליים .(Blockchain and Digital Assets).
במסגרת הקורס אנו נבצע סקירה של החידושים הטכנולוגיים והשפעתם על כל אחד מהתחומים. הקורס עוסק בראש ובראשונה בבעיות העסקיות והכלכליות שהפינטק מנסה לפתור. אמנם הקורס לעיתים נכנס לעומקה של הטכנולוגיה בבסיס החדשנות, העמקה זו היא אך ורק בכדי לאפשר לסטודנט להבין את הבעיה הכלכלית והפתרון. מבחינה זו, זווית הראיה של הקורס היא של מנכ"ל, משקיע, או מנהל קרן הון סיכון ולא של המוביל הטכנולוגי בחברה.
-
שיווק דיגיטלי הינו ציר משמעותי בצמיחה של חברות קטנות ותאגידים כאחד, והשפעותיו ניכרות ברוב הפונקציות בארגון הקורס כולל סקירה של ערוצי השיווק הדיגיטלי השונים על שלל הטכנולוגיות והמתודולוגיות הנפוצות, התייחסות למחקרים בתחום, וכן ניסיון פרקטי במספר כלים הנמצאים בשימוש רחב בתעשייה, תוך מתן דוגמאות מן השוק הישראלי והבינלאומי, וניתוח דו"חות אמיתיים ממגוון חברות.
-
*ההתמחות אינה מצויינת על גבי תעודת התואר, אלא בספח נלווה.
** תוכנית הלימודים כפופה לשינויים