![ד"ר רון לזר](/media/djwjbtgg/dr-ron-lazar.jpg?width=80&format=webp)
![](/media/a0fhkxwd/tag-business-administration.png?width=21&format=webp)
ראש תוכנית MBA ניהול בעידן דיגיטלי
מאפייני התוכנית
- התוכנית מיועדת לבעלי ניסיון ניהולי, השואפים להתקדם לתפקידי ניהול בכירים.
- הסטודנטים בתוכנית יעסקו בניתוח בעיות ניהוליות, ביישום מתודות ותהליכים, בקבלת החלטות ובניתוח מקרי בוחן עדכניים.
- התוכנית מאפשרת לבחור קורסים ממגוון תחומי ידע: ניהול חדשנות במציאות משתנה, ניהול אסטרטגיה, ניהול פיננסי מתקדם וניהול לקוחות.
- מתכונת הלימודים: Part time, מותאמת לבעלי קריירה.
- ימי הלימודים: חמישי 22:00-16:00, שישי 14:00-08:00
- בחינות מתקיימות בתקופה שבין מיני הסמסטרים (בהפסקות בינהם) בימי שישי בבוקר או בכל אחד מימות השבוע בשעות אחה"צ.
כדאי לדעת
- במהלך השנה הראשונה ילמדו הסטודנטים בתוכנית קורסי ליבה בתחומי המימון, שיווק, חשבונאות, אסטרטגיה משאבי אנוש ועוד. בשנה השניה יהיה ניתן לבחור ממגוון קורסים מתקדמים.
- התנסות מעשית באמצעות פרויקטים, ניתוחי אירועים, ביקורים בחברות ומפגשים עם אנשי שיווק וניהול מובילים.
- למעוניינים בהעמקת הידע בתחום המימון ניתן לבחור קורסים מתכנית הלימודים בכלכלה פיננסית.
- אפשרות לנסיעת לימודים לניו יורק, בה יבקרו הסטודנטים בסטארט-אפים, בחברות מובילות, באקסלרטורים ובמרכזי חדשנות וייפגשו עם יזמים ישראלים.
מה תלמדו?
-
-
תוכנית אריסון לפיתוח מנהיגות הינה ייחודית לאוניברסיטת רייכמן ומעניקה לסטודנטים בתוכנית ה- MBA כלים לפיתוח אישי כמנהלים וכבני אדם, היכרות ופיתוח של נקודות החוזקה והחולשה שלכם ושיפור מיומנויות כמו היכולת לעבוד בצוות ולרתום אנשים למשימות. התוכנית בעלת מבנה מודולרי לאורך השנה וכוללת הרצאות וסדנאות בקבוצות קטנות המאפשרות מפגשי נטוורקינג עם סטודנטים מתוכניות אחרות ושיתוף עם עמיתים ואנשי מקצוע בדילמות מקצועיות הניצבות לפניכם.
-
מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים הכרה והבנה של החשבונאות והדוחות החשבונאיים מזוית ראיה של קורא הדוחות. בקורס הראשון נעסוק בעיקר בהצגת הדוחות הפיננסיים (מאזן, רווח והפסד, שינויים בהון עצמי, ותזרים המזומנים) ובהכרות עם השפה החשבונאית. בנוסף, נדון בניתוח והבנה של מדיניות הכרה בהכנסות, והטיפול בעלויות מלאי. בחלק השני של הקורס נדון בחשבונאות לרכוש קבוע, השקעות, התחייבויות, הון עצמי ועוד. באופן כללי, במהלך הקורס תרכשו כלים בסיסיים אשר יאפשרו לכם להבין ולנתח את המידע בדוחות הכספיים.
-
מטרת הקורס היא להקנות למשתתפים ידע הבנתי ואנליטי במגוון רחב של נושאים פיננסיים. הידע שיירכש מהווה כלי לפתרון בעיות פיננסיות מגוונות, החל מבעיות יום-יום כגון תכנון הלוואה ומשכנתא, כדאיות רכישה בתשלומים וכו', ועד בעיות עסקיות בסיסיות כגון השוואת פרויקטים להשקעה, תמחור ניירות ערך (אגרות חוב), בניית תחזית תזרים מזומנים ועוד. נסקור מונחים שונים כגון "ריבית" (על סוגיה), "תזרימי מזומנים", "אינפלציה", "שיעור תשואה פנימי", "ערך נוכחי נקי", ועוד.
-
הקורס סוקר את תחום השיווק מנקודת מבט ניהולית. במהלך הקורס תוצג "השפה השיווקית" באמצעות סקירה של מושגי היסוד והתפיסות הבסיסיות בתחום השיווק. מושגים ותפיסות אלו מהווים בסיס אפשרי להרחבות וניתוחים בקורסים מתקדמים יותר בתחום. המעבר על המושגים יעשה תוך שימת דגש על מסגרת קבלת החלטות ניהולית, ובפרט קבלת החלטות הקשורות ליצירת "תוכנית שיווק."
-
התפלגות הדגימה: חוק המספרים הגדולים, משפט הגבול המרכזי עבור ממוצע מדגם ופרופורציית מדגם ובפרט הקירוב הנורמלי להתפלגות הבינומית. אמידה: רווחי סמך עבור פרופורציה והפרש פרופורציות, עבור תוחלת והפרש תוחלות כאשר המדגמים גדולים וקטנים וכאשר סטיית התקן ידועה (התפלגות נורמלית) ולא ידועה (התפלגות t), מדגמים מזווגים. בדיקת השערות: הרציונל הכללי, מבחנים חד-צדדיים ודו-צדדיים, טעויות מסוג ראשון ושני, רמת מובהקות ועוצמת מבחן, בדיקת השערות במודלים הנורמלים, בדיקת השערות ברגרסיה לינארית פשוטה, ניתוח שונות חד-כיווני.
-
השאלה המרכזית בה עוסק הקורס היא כיצד ניתן להרוויח יותר מחברות אחרות לאורך זמן (או לחליפין כיצד ניתן לבנות יתרון תחרותי בר-קיימא). הקורס מתמקד בניהול אסטרטגיות של עסקים בסביבות משתנות, תחרותיות ואי ודאיות, מנקודת ראותה של הצמרת הניהולית של החברה. הוא עוסק באסטרטגיה של היחידה העסקית, ובכלל זה באפיון סביבות רלבנטיות, ניתוח מגמות, ניתוח ענפי ובירור המשמעויות האסטרטגיות שלהם. הוא מציג את שרשרת הערך של העסק, עוסק ביכולות ובמשאבים של הפירמה, בפיתוחם, בדינמיקה שלהם ובתרומתם ליצירת יתרון אסטרטגי. בנוסף נוגע הקורס באסטרטגיות היסוד של יחידות עסקיות ובאסטרטגיות הצמיחה שלהן.
-
מטרת הקורס להקנות הכרות עם עקרונות ומושגי יסוד בסביבה המשפטית-עסקית תוך דגש על הכרות עם דיני החוזים ודיני החברות לרבות דיני ניירות ערך. בתחום דיני החוזים, נדון בשאלת הגדרתו, מהותו ותכליתו של החוזה. לאחר סקירה כללית זו נדון בסוגיות חוזיות שונות בהתאם למבנה הכרונולוגי של ההליך החוזי. כך, נדון ראשית בשאלות הנוגעות בהליך כריתתו של החוזה, חובת תום הלב בשלב המשא ומתן לקראת כריתתו של החוזה, האפשרות לביטולו של החוזה בשל פגם בכריתתו וצורתו של החוזה. לאחר מכן נפנה לסוגיות הנוגעות לתוכנו של החוזה וביניהן דיני הפירוש וההשלמה, דיני תום הלב בביצוע החוזה, חוזה על-תנאי, חוזה פסול, חוזים אחידים, סדר קיום החיובים וחוזה לטובת צד שלישי. לסיום, נדון בתוצאות המשפטיות של הפרת החוזה. בתחום דיני התאגידים, נעסוק בהכרות עם החברה בע"מ כתאגיד עסקי (תוך השוואת החברה לסוגי תאגידים אחרים) ובכלל זה עם חברות שניירות הערך שלהן נסחרים בבורסה לניירות ערך. בין היתר יעסוק חלק זה בהכרות ראשונית עם הקונפליקטים המרכזיים ומושגי יסוד בדיני תאגידים כגון: עקרון האישיות המשפטית הנפרדת של החברה, תורת האורגנים, אחריות מוגבלת, הרמת מסך, יצירת החברה, רשם החברות, דיני יזמים, מסמכי ההתאגדות ודוקטרינת אולטרה וירס/מניעת פעולה חורגת. בהמשך, נדון במוסדות החברה, זכויות הצבעה וכללי הכרעה, בעיית הנציג ודרכים לפתרונה, חובות נושאי משרה ובעלי מניות, האיסור על קיפוח המיעוט, הגנה על הנושים ותביעה נגזרת וייצוגית. במסגרת חלק זה ישולב דיון בשאלת תכליתה (ואחריותה החברתית המתעוררת) של החברה העסקית, שאלה המקרינה על סוגיות יסודיות בדיני החברות.
-
הדבר היציב היחידי בעידן הדיגיטלי של ימינו הוא השינוי. המשמעות של הסתגלות מוצלחת לשינויים יוצרת את ההבדל בין חברה כושלת לחברה משגשגת. טרנספורמציה דיגיטלית מאפשרת לחברה להפוך לארגון דיגיטלי – ארגון שמשתמש בטכנולוגיה כדי להתפתח באופן תמידי בכל ההיבטים העסקיים שלו (מה הוא מציע, איך הוא מתקשר עם הלקוחות ואיך הוא פועל). במונחים פשוטים יותר, טרנספורמציה דיגיטלית מאפשרת עתיד מובטח לעסק. הקורס מספק את כל הידע התיאורטי והמעשי הדרוש בנושא תוך התמקדות על 3 ערכים מרכזיים: התנהגות אנושית היא היסוד הכלכלי של כל עסק,
שינוי עדכני הוא הדבר היציב היחידי בעידן הדיגיטלי של ימינו, עדיפות לגישה מעשית הדוגלת בעשייה ושחרור על פני ציפייה לשלמות. -
הקורס יתמקד בבעיות של מוצרים חדשים וניהול תהליכי פיתוח עם דגש על פיתוח היכולת להגות רעיונות יצירתיים. בניגוד לאמונה הרווחת כי יצירתיות היא עולם תוכן שקשה לחקור או לפתח, ההשקפה (הנתמכת במחקרים עדכניים) ותפיסת החינוך של הקורס גורסת כי חשיבה יצירתית איננה שונה בתהליכיה הקוגניטיביים מחשיבה מקצועית במיטבה. השוני העיקרי טמון באופן הגדרת בעיה שונה, הממקד את החיפוש בתחומים העשירים יותר באפשרויות לפתרון יצירתי. ניתן "להתאמן" בחשיבה יצירתית כדי להגיע ליום בו נדרש איתור של אותו רעיון מקורי, וכדי "ללכוד" הזדמנות שנקרית לפעמים בדרכו של מנהל.
-
שיווק דיגיטלי הינו ציר משמעותי בצמיחה של חברות קטנות ותאגידים כאחד, והשפעותיו ניכרות ברוב הפונקציות בארגון הקורס כולל סקירה של ערוצי השיווק הדיגיטלי השונים על שלל הטכנולוגיות והמתודולוגיות הנפוצות, התייחסות למחקרים בתחום, וכן ניסיון פרקטי במספר כלים הנמצאים בשימוש רחב בתעשייה, תוך מתן דוגמאות מן השוק הישראלי והבינלאומי, וניתוח דו"חות אמיתיים ממגוון חברות.
-
עם התפתחותן של טכנולוגיות ופלטפורמות חדשות המאפשרות יכולות הגעה ללקוחות כמו גם אפשרויות טירגוט ואופטימיזציה תוך כדי תנועה, השתנה, וממשיך להשתנות, התחום החשוב של ניהול לקוחות בימינו. המנהלים המסורתיים של תחום זה (הכולל גיוס ושימור לקוחות), הורגלו לדבר אל לקוחות, לא עם לקוחות. העידן הדיגיטלי מאפשר לחברות לייצר מערכות יחסים עם צרכנים ולקוחות פוטנציאליים. מערכת יחסים מבוססות דאטה היא תנאי הכרחי לקיומו של ניהול לקוחות יעיל, גם בשלב הגיוס וגם בשכבת שימור הלקוחו. קורס מעשי זה, מכין את הסטודנטים לייצר תכנית עבודה ישימה, אותה הם יוכלו להטמיע בארגון בו הם עובדים.
-
בעולם העסקי של ימינו, מנהלים מוקפים תמידית בדאטה. במקרים רבים, ההצפה הזו של מידע מכריעה. כדי לקבל ערך עסקי גדול יותר ממקורות המידע של החברה, מנהלים צריכים להבין את היכולות של ה- Data Science ולדעת איך הם יכולים לשלב אותם באסטרטגיה העסקית שלהם. מטרת הקורס היא לטפל בפער שמנהלים רבים חווים בהתמודדות עם המידע, וההבנה שהשימוש בטכנולוגיית הדאטה יכולות להעשיר מוצרים ושירותים ולהביא לפתירת בעיות עסקיות.
-
חדשנות במודלים עסקיים (BMI) נמצאת במרכזה של יצירת ערך לחברה וארגונים רבים – חברות ותיקות, ארגונים חברתיים, סטראט-אפים ואפילו ארגונים ללא מטרות רווח, חייבים חלק גדול מהצמיחה וההצלחה שלהם לעקרונות והקווים המנחים של מודלים עסקיים.
קורס זה נלמד בגישה יישומית להבנה, עיצוב והטמעה של מודלים עסקיים. הוא כולל ניתוח מודלים עסקיים של תאגידים ופיתוח BMI לחברות חדשניות. בסיום הקורס הסטודנטים יוכלו לנתח ולהסביר את הקשר בין מודלים עסקיים ויצירת ערך לחברה, לתאר, להשוות ולבקר מודלים עסקיים שונים, ולפתח BMI לחברות מגוונות. -
במאה ה- 21, חדשנות באה לידי ביטוי יותר ויותר דרך פרויקטים. עם העלייה ברמת המורכבות והתחכום של חדשנות, הפרויקטים עצמם הופכים למורכבים מאוד וקשים לתכנון וניהול בצורה מיטבית.
החלק הראשון של הקורס יעסוק בשאלה למה אנחנו עושים פרויקטים, מהי כדאיות בפרויקט ומה הופך פרויקט להצלחה או כשלון. הסטודנטים יכירו את הבסיס שמטרתו להביא פרויקט להצלחה ולכדאיות עסקית. הסטודנטים ינתחו ויתכננו פרויקט יזום (בקבוצות) ויציגו את הניתוח שלהם בכיתה. החלק השני של הקורס יתמקד בניהול פרויקטים יעיל. בהתאם לרמת החדשנות המעורבת, פרויקטים יכולים להיות מוגדרים בשלוש מורכבויות: "מורכבות מערכת", מורכבות דחיפות" ו-מורכבות אנושית". הקורס יאפשר לנתח את שלושת המורכבויות של הפרויקט ויעניק כלים לניהול פרויקט בהתאם למורכבויות הספציפיות שלו. הסטודנטים ינתחו ויציגו בכיתה אסטרטגיה לניהול פרויקט מורכב לפי רמות המורכבויות שבו. -
הסטודנטים בקורס ילמדו כיצד לנתח את נק' הפתיחה של החברה שלהם (חיצונית ופנימית) וכיצד ליצור אסטרטגיה ותוכנית פעולה ע"י שימוש בכלים ומתודות של חדשנות, שהם חלק מהעבודה היומיומית בחברות סטארט-אפ מצליחות. בנוסף ישמעו על מקרים של שימוש מוצלח וכושל באסטרטגיות דיגיטליות בחברות קיימות. בחלקו השני של הקורס, שיהיה יותר מעשי, ילמדו הסטודנטים בעזרת כלים פרקטיים ועצות של מומחים בתעשייה איך לזהות ולתעדף הזדמנויות ולפתח אחת מהן לעסק דיגיטלי אמיתי שמיישר קו עם האסטרטגיה של החברה.
-
"פינטק מוגדר כחדשנות במגזר הפיננסי שמערבת מודלים עסקיים מבוססי טכנולוגיה המאפשרת חסכון במתווכים, מבצעת מהפך באייך שחברות קיימות מייצרות מוצרים ושירותים, מאפשרת פרטיות, פותרת אתגרים רגולטורים וחוקיים, פותחות אפשרויות יזמיות וזורעת הזדמנויות לצמיחה שוויונית” (דיויד ירמק, 2018).
קורס זה מהווה בסיס לנושאים העיקריים בתחום הפינטק: תשלומים, בנקאות דיגיטלית, השקעות בעולם הפינטק, ביטוח בעולם הפינטק, סייבר, בלקוצ'יין ונכסים דיגיטליים.
במסגרת הקורס נבצע סקירה של החידושים הטכנולוגיים והשפעתם על כל אחד מהתחומים. הקורס עוסק בראש ובראשונה בבעיות העסקיות והכלכליות שהפינטק מנסה לפתור. הקורס לעיתים נכנס לעומקה של הטכנולוגיה בבסיס החדשנות. העמקה זו היא כדי לאפשר לסטודנט להבין את הבעיה הכלכלית והפתרון. מבחינה זו, זווית הראיה של הקורס היא של מנכ"ל, משקיע, או מנהל קרן הון סיכון ולא של המוביל הטכנולוגי בחברה.
-
-
-
הקורס מספק כלים תיאורטיים ופרקטיים לניתוח מידע פיננסי הכלול בדוחות הכספיים של הפירמה לצורך קבלת החלטת השקעה בפירמה. הקורס יתמקד בהערכת שווי מניות תוך שימוש במודלים להערכת שווי המבוססים על ההון העצמי ועל רווחיות הפירמה. במהלך הקורס נציג בהרחבה מודלים להערכת שווי, בעיקר את מודל הרווח העודף ומודל הגידול ברווח העודף. נלמד את החשיבות בהפרדת הפעילות התפעולית מהפעילות המימונית וכיצד לנסח מחדש את המאזן ודוח רווח והפסד בהתאם להפרדה הנ"ל. על בסיס הדוחות המנוסחים מחדש נלמד כיצד לנתח את רווחיות הפירמה ונדון במודלים להערכת שווי על בסיס הפעילות התפעולית. בנוסף, נדון בחיזוי דוחות כספיים עתידיים, ובהערכת סיכון לפשיטת רגל.
-
קיימת הסכמה בין מומחים ואנשי אקדמיה בתחום המנהל שכיום, כאשר המידע זמין ומשתנה, יש פחות צורך בהענקת ידע מאשר בהקניית כישורים וכלים לחשיבה ביקורתית. ברוח זו, תוכניות ה-MBA בבתי הספר המובילים למנהל עסקים, הכניסו לתוכנית הלימודים קורס חובה ייחודי וחדשני שעוסק בחינוך לחשיבה ביקורתית. מטרת הקורס להקנות כישורים וכלים לחשיבה ביקורתית ויכולת להעריך, לנתח ולפרש מידע, נתונים ואירועים.
-
קורס זה הינו למעשה סדנא (workshop) של למידה והתנסות בעולם המשא ומתן, או יותר נכון "למידה תוך כדי התנסות". למידה זו נכונה גם לאנשים שמכירים את עולם המשא ומתן מניסיונם הקודם העסקי, וגם לכאלו שעושים צעדים ראשונים בעולם מרתק זה. מכאן שלמעשה ניתן לחלק את הסדנא לשני חלקים – חצי ראשון יותר פשוט ובסיסי, שבו נלמד את הבסיס המינימאלי הנדרש להבנת המושגים התיאורטיים של עולם המשא ומתן. חצי שני מערב יותר את הניסיון האישי-עסקי שלכם, עם סימולציות עסקיות של משא ומתן, בשילוב הבנה תיאורטית רלוונטית. הסדנא מורכבת ממשחקי תפקידים בקבלת החלטות אינטראקטיביות וסימולציה של פתרון בעיות במשא ומתן עסקי. בין הנושאים העיקריים שיעלו במהלך הקורס יהיו: מיקוח דיסטריביוטיבי, משא ומתן אינטגרטיבי, שימוש בצד שלישי, דילמות חברתיות עסקיות, תורת המשחקים כחלק מו"מ (כולל שימוש במידע), מידע רגשי ומידע כמותי חיצוני.
-
מגיפות ואסונות טבע יוצרים אתגרים רבים לחברות, שווקים פיננסים ומנהלים. קורס זה מעניק הבנה עמוקה יותר על איך עסק גלובלי יכול להתנהל במצב של אי ודאות כלכלית, כשאירועים דרמטיים כאלו מתעוררים. נושאי הקורס: מנהיגות בזמנים של אי וודאות, תגובת השווקים הפיננסים למגפת הקורונה, קבלת החלטות בזמנים של לחץ ואי וודאות, השפעת מגפת הקורונה על הגלובליזציה והצמיחה הכלכלית, שימוש בכלים התנהגותיים כלכליים להניע את הציבור, לשטח את העקומה, לנהל אנשים בשעת משבר, לשווק מוצרים חדשים, להיות יצירתיים באופן שיטתי בשעת משבר וליצור יתרון תחרותי במהלך משבר. הקורס מועבר בזום.
-
במהלך הקורס ייחשפו המשתתפים למודל ניהול תהליך מו"מ, כבסיס ליישוב סכסוכים ולמודל ניהול תהליכי התערבות במשאים ומתנים שכשלו. מודלים אלו, ישמשו את המשתתפים בתכנון וניהול קונפליקטים ו/או מו"מים קשים העומדים בפניהם. בנוסף, ייבחנו הסיבות לכשל במו"מ ובניהול קונפליקט ויוצעו כלים מעשיים להתמודדות עם הכשלים הללו. בהמשך, יבחנו המשתתפים את רצף ה – R.D.A- חלופות משלימות ליישוב סכסוכים מחוץ לכותלי ביהמ"ש, על ידי התערבויות של צדדים שלישיים. בחינת רצף R.D.A תאפשר איתור והתאמה בין קונפליקט נתון לבין התהליך הנבחר ליישובו. הקורס יכלול התנסות בתהליכים, על מנת שכל משתתף/ת, יוכל לדגום ולבחון את החיבור בין הפן התיאורטי, לבין זה המעשי, בכל הנוגע לתכנון, יישום ומעקב אחר תהליכים של יישוב סכסוכים.
-
איך ליצור סטארט-אפ מצליח? איך לנהל צוות מצליח שיצור חברה מעולה? המטרה העיקרית של הקורס היא להתנסות בהחלטות הבסיסיות שאיתן מתמודד יזם. זה כולל בחירות ניהוליות וטכנולוגיות, עיצוב מוצר ותהליכים, השקעות במחקר ופיתוח, ניתוח שוק, מיצוב, קביעת מועד השקת המוצר, מימון, פיתוח צוות וניהול תפעולי. קורס "משחק עסקים גלובלי" מעניק לכל סטודנט הזדמנות ייחודית להשתמש בבסיס הידע שהוא צבר במהלך הלימודים לתואר השני ע"י השתתפות בסימולציה שבה הוא הופך לחבר צוות ההנהלה הבכירה וניתנת לו ההזדמנות לנהל חברה בינלאומית. הסימולציה מאפשרת לסטודנטים להתנסות בתהליך היזמות עם דגש על זיהוי אסטרטגיה עסקית מתאימה. בנוסף, הקורס מספק חוויה לימודית שמדמה את תהליך הקמת חברת הייטק.
-
הקורס מיועד לפתח הבנה מעמיקה של הדרישות, הנושאים, והשיטות המעורבים בקביעת אסטרטגיה שיווקית למוצר/שירות בסביבה תחרותית. בכדי להקנות לסטודנט ניסיון "מעשי" נשתמש בסימולציה המאפשרת לסטודנטים להתמודד עם מצב שיווקי מורכב המעמיד אתגרים למנהל כמעט בכל רמה שנתקלים בה בעולם העסקים האמיתי. הסטודנט, בשיתוף עם שאר חברי הקבוצה, יהיו אחראים לנהל חברה המתחרה עם חברות אחרות המנוהלות ע"י קבוצות אחרות מהכיתה. בסיום הקורס כל קבוצה תציג בפני הכיתה את התובנות שהסיקה לגבי שהתרחש בתעשייה שלה במהלך התחרות.
-
הקורס עוסק ביישומי דאטה סיינס בשיווק, שימוש בבינה מלאכותית ואלגוריתמים של machine learning לפתרון בעיות עסקיות ושיווקיות, יישום מודלים באמצעות .KNIME
מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים ידע, הבנה והתנסות במתודולוגיות וכלים מעולם הבינה המלאכותית ו learning machine- הרלוונטיים לעולמות השיווק והעסקים. במסגרת הקורס הסטודנטים ילמדו על מגוון של שימושים ותובנות שאפשר להפיק מדאטה, יתנסו בשימוש באלגוריתמים של Learning Machine וילמדו לקרוא ולהבין תפוקות של אלגוריתמים שימושיים. במהלך השיעור תתבצע עבודה מעשית באמצעות KNIME – תוכנת קוד פתוח חינמי הכוללת כלי אנליזה, learning machine וויזואליזציה, הארוזים בממשק גרפי שאינו דורש ידע בתכנות.
-
*תוכנית הלימודים מתעדכנת משנה לשנה, בכפוף להחלטת ועדת ההוראה של בית ספר אריסון למנהל עסקים.
*ההתמחות אינה מצויינת על גבי תעודת התואר, אלא בספח נלווה.