"המהפכה הטכנולוגית מחייבת שינוי מהותי גם באקדמיה. השינוי שמיישמת אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה), ובמרכזה המרכז לחדשנות, ימצב אותו כמוסד מוביל במחקר ובהוראה, יתרום תרומה משמעותית לאקדמיה הישראלית ויביא בשורה חדשנית להתמודדות עם אתגרי המאה ה-21."



"כשייסדנו את המרכז הבינתחומי (לימים אוניברסיטת רייכמן) אמרנו שאין זה נכון להתמחות ולצבור ידע בתחום אחד בלבד. מתחילת הדרך הצגנו גישה חינוכית בינתחומית - חינוך המתבסס על הוראה יסודית ומקיפה של לפחות שני תחומים במדעי החברה. הגישה הזאת אומצה באקדמיה הישראלית כולה, וכיום כבר ברור שבשלה העת למהפכה הבאה בחינוך הבינתחומי. המהפכה המואצת שמתחוללת בעולם בתחומי המדע והטכנולוגיה מחייבת מסגרות אקדמיות מעודכנות וחדשניות, שיכשירו את הסטודנטים שלנו להתמודד עם המציאות המשתנה. בהתאם לכך מיישמת אוניברסיטת רייכמן את גישת "הבינתחומיות החדשה" - הטמעה של טכנולוגיות מתקדמות, מדעי המחשב ומדע הנתונים, בשילוב עם מדעי המוח ותקשורת מתקדמת, אל תוך מדעי החברה. כחלק מגישה זו אנו מבססים את ליבת האוניברסיטה שלנו על מרכז מחקר טכנולוגי ומדעי בינתחומי, שמפגיש חוקרים ומומחים מתחומי ידע שונים תחת קורת גג אחת, ומהווה כר פורה ליצירתיות ייחודית. עבודתם המשותפת של החוקרים תענה על הצורך לעצב מחדש את מדעי החברה, ותעודד יזמות וחדשנות בקרב הסטודנטים למציאת מענה לצרכים קיימים או צפויים בחברה ובתעשייה."

 

  • פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר דירקטוריון אוניברסיטת רייכמן

מבנה המרכז לחדשנות


  • המרכז לחדשנות יוזם מחקר משולב בכדי לתת מענה לאתגרים חברתיים וכלכליים.
  • המרכז עובד בשיתוף עם התעשייה ועם שותפים בממשלה ובסקטור הציבורי במיזמים יישומיים.
  • המרכז מעניק יעוץ והכוונה טכנולוגית לסטארט-אפים הסטודנטיאליים החדשניים והמבטיחים ביותר.
  • חוקרי המרכז מציגים טכנולוגיות חדשות במטרה לקדם מחקר, ידע יישומי ותוכניות מוסמך בינתחומיות חדשות בבתי הספר השונים.
  • המרכז לחדשנות יקום במבנה ייעודי עם המעבדות הרב-תחומיות העדכניות ביותר.
  • מעבדות אלה יעבדו באינטראקציה ביניהן במחקר משולב וברוח הבינתחומיות החדשה.

חיבור בין האקדמיה לתעשייה


המציאות מלמדת כי התעשייה היא הראשונה לזהות אתגרים טכנולוגיים, והאקדמיה היא היעילה ביותר במציאת פתרונות לאתגרים האלה. מציאות זו מחייבת שיתוף פעולה הדוק בין התעשייה למרכז לחדשנות.
אוניברסיטת רייכמן תמנף ותרחיב את קשריו הענפים עם התעשייה ותייסד מסגרות של חונכות והתמחות עבור הסטודנטים. הסטודנטים יעבדו על פרויקטים יישומיים עם סטודנטים המתמחים בתחומים אחרים ועם שותפים מהתעשייה.
אחד המרכיבים החשובים במרכז לחדשנות יהיה האינקובטור לסטארט-אפים וגופים של אוניברסיטת רייכמן. האינקובטור יטפח סטארט-אפים המתמחים באינטראקציית אדם-מחשב (HCI), אינטליגנציה מלאכותית וחידושים מבוססי ביג-דאטה, ואפליקציות בתחומים שונים לרבות טכנולוגיה פיננסית (Fintech), ניהול אסונות, לוחמה בטרור, רכבים אוטונומיים ו-Machine Learning.

מדע מבוסס נתונים ולמידה חישובית

אינטליגנציה מלאכותית ויישומי מדעי המחשב

אינטראקציית אדם-מחשב (כולל מציאות רבודה ומדומה)

חקר המוח וביולוגיה חישובית

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם