ד"ר יונת צובנר

בית ספר אריסון למנהל עסקים

שיווק

תחומי הוראה ומחקר

  • יונת צוובנר היא חברת סגל במחלקה לשיווק בבית הספר אריסון למנהל עסקים, באוניברסיטת רייכמן.
    לפני שהצטרפה למחלקה לשיווק, השלימה יונת את לימודי הפוסט-דוקטורט בבית הספר וורטון למנהל עסקים, באוניברסיטת פנסילבניה.
    המחקר של ד"ר צוובנר בוחן השפעות חברתיות, תחושת אוטונומיה של צרכנים, התנהגות סביתית ופרו-סוציאלית, ואת הקשר בין שמות ופנים. באפיק אחד של המחקר שלה, היא בוחנת כיצד הצרכנים מעדיפים לא לקבל החלטות בזמן שמתבוננים בהם, וכיצד התבוננות כזו מאיימת על תחושת האוטונומיה ועל הרצון החופשי שלהם. בנוסף, היא בוחנת כיצד האפשרות להצדיק החלטה פרו-חברתית, משפיעה על החלטה זו. באפיק נוסף של מחקריה היא חוקרת כיצד תג חברתי, השם הפרטי שלנו, הוא בעל השפעה כה חזקה, כך שהוא משפיע על האופן בו אנו נראים. המחקר שלה פורסמה בכתבי עת מובילים כגון
    Journal of Personality and Social Psychology , Journal of Consumer Research, ו- Journal of Marketing Research.
    מחקרה של יונת זכה במספר פרסים, כולל שלב הגמר בפרס SESP best dissertation award לשנת 2017, וזכה לתשומת לב תקשורתית מסיבית, כולל Wall Street Journalו-Harvard Business Review.
    ד"ר יונת צוובנר מלמדת ניהול השיווק והתנהגות הצרכנים. היא סיימה את עבודת הדוקטורט שלה בשיווק באוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה ותואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב.
  • Kim Nicole, Yonat Zwebner, Alixandra Barasch, and Rom Y. Schrift, (2023), "You Must Have a Preference: The Impact of No Preference Communication on Joint Decision Making". Journal of Marketing Research, 60(1), 52–71

    Zwebner Yonat, and Rom Y. Schrift (2020), "On My Own: The Aversion to Being Observed During the Preference-Construction Stage”, Journal of Consumer Research, 47(4), 475-499
    Selected media interviews and mentions: The Wall Street Journal, Behavioraleconomics.com

    Wertenbroch, K., Schrift, R. Y., Alba, J. W., Barasch, A., Bhattacharjee, A., Giesler, M., ... & Zwebner, Y. (2020). Autonomy in consumer choice. Marketing Letters, 31(4), 429-439

    Zwebner Yonat., Sellier, A. L., Rosenfeld, N., Goldenberg, J., & Mayo, R. (2017). We look like our names: The manifestation of name stereotypes in facial appearance. Journal of Personality and Social Psychology, 112(4), 527
    Selected media: The Wall Street Journal, Forbes, The Daily Telegraph, The Times of London, The New York Times, Fox News

    Zwebner Yonat, Lee Leonard, and Goldenberg Jacob (2014), “The Temperature Premium: Warmer Temperatures Increase Product Valuations,” Journal of Consumer Psychology, 24(2) 251-259
    Selected media interviews and mentions: HBR Newsletter, Salon, Pacific Standard 
    This paper was chosen to be the “StatWatch” item in the May 2014 issue of Harvard Business Review


    Working papers and Manuscripts under review

     
    Zwebner Yonat, Miller Moses, Grobgeld Noa, Goldenberg Jacob, and Ruth Mayo, “Can Names Change Our Facial Appearance?,” Invitation for Resubmission to PNAS

    Segal, Shoshana, Zwebner Yonat, and Barasch Alixandra. "I’M Not Too Generous: the Implications of a Novel Moderator of the Better-Than-Average Effect." Manuscript in Preparation

    Goor Dafna and Zwebner Yonat, "Effortlessly green: when and why effort impacts environmentally friendly consumption." Working paper

    Jochen Hartmann, Verena Schönmüller, Yonat Zwebner, Jacob Goldenberg, and Oded Netzer: “We Look Like What We Like: Predicting Brand Followership from Profile Pictures”. Manuscript in Preparation

    Zwebner Yonat and Rom Y. Schrift, “The Objectivity Illusion of Ranking Procedures: How and Why Ranking Alleviates Decision Difficulty", Manuscript in Preparation

    Zwebner Yonat, Robert Mislavsky, and Deborah Small, “Justified Selfishness: Explaining Donation Decisions Reduces Donations.” Manuscript in Preparation

    Zwebner Yonat, Schrift Rom, Shoshana Segal, and Shalena Srna, "The Downside of Doing Good”: People are less forgiving of nonprofits than for-profits after transgressing". Manuscript in Preparation

    Zwebner Yonat, Jacob Goldenberg, and Ruth Mayo, “Would You Trust Me? The Social Impact of Face-Name Congruency,” Data collection in progress