פרופ' ברק ליבאי

בית ספר אריסון למנהל עסקים Ph.D., The University of North Carolina at Chapel Hill

שיווק

תחומי הוראה ומחקר

  • ברק ליבאי הוא פרופסור מן המנין וראש קבוצת השיווק בבית ספר אריסון למינהל עסקים באוניברסיטת רייכמן. הוא היה חבר סגל בתחום השיווק בפקולטה להנדסת תעשיה וניהול בטכניון, בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב ופרופ' אורח ב MIT Sloan School of Management.

    רבים ממחקריו, אשר התפרסמו בכתבי העת המובילים בעולם בתחום השיווק, עוסקים בהערכת השפעת תקשורת בין צרכנים על הרווחיות של מוצרים ומותגים, גורמים המשפיעים על רווחיות הפירמה בהתפתחות שווקים למוצרים ומותגים חדשים, והערכת שווי של לקוחות ומוצרים. עבודותיו בנושאים אלה זכו בשנים האחרונות במספר פרסי מחקר בינלאומיים מה American Marketing Association, Marketing Science Institute , ESOMAR וגופים נוספים, והוא חבר מערכת של כתבי עת אקדמיים מובילים בתחום השיווק לאחרונה זכה בפרס חוקר מצטיין של המרכז הבינתחומי. מחקרים חדשים בהם הוא עוסק עוסקים בנושאים הנוגעים לרווחיות מוצרים ולקוחות בשווקים דיגיטליים, אפליקציות סלולריות ורשתות מוצרים באינטרנט, האפקטיביות של שיווק באמצעות מובילי דיעה, והשפעות חיקויים על הרווחיות של מותגים, והשפעת רווחיות לקוחות על קבלת החלטות אופטימלית בעולמות של סטררטאפים וקרנות הון סיכון.

    פרופ' ליבאי מלמד בתכניות MBA ובתכניות מנהלים מובילות בארץ ובעולם, נושאי ניהול השיווק, אסטרטגיית ניהול לקוחות, שיווק בתקשורת חברתית וניהול מותגים, ואף זכה בפרס המרצה המצטיין באוניברסיטת תל אביב ובמרכז הבינתחומי. הוא גם מייעץ לחברות מובילות בתחומי ידע שונים בשיווק, ובין השאר עזר לגופים כגון ESPN ו Conde Nast להעריך את השווי המלא של הפרסום בהן. הוא היה חבר מועצת המנהלים של השופרסל ושל המועצה האקדמית המייעצת של הWord of Mouth Marketing Association .

  • Appel, Gil, Barak Libai, Eitan Muller, and Ron Shachar (2020). "On the Monetization of Mobile Apps."  International Journal of Research in Marketing,


    Biyalagorsky, Eyal, Eitan Gerstner and Barak Libai (2001), "Customer Referral Management: Optimal Reward Programs," Marketing Science, 20(1), 82-95.


    Jacob Goldenberg, Barak Libai and Eitan Muller (2001), “Talk of the Network: A Complex System Look at the Underlying Process of Word-of-Mouth,” Marketing Letters 12(3), 209-221.


    Jacob Goldenberg, Barak Libai and Eitan Muller (2002). “Riding the Saddle: How Cross Market Communication Can Create a Major Slump in Sales,” Journal of Marketing, 66(2), 1-17.


    John E. Hogan, Katherine N. Lemon and Barak Libai (2003). “What is the True Value of a Lost Customer”, Journal of Service Research, 5 (3), 196-208 . 


    Barak Libai Eitan Muller and Renana Peres (2009), “The Diffusion of Services,” Journal of Marketing Research  , 46 (1), 163-175


    Barak Libai Eitan Muller and Renana Peres (2009), “The Effect of Within-Brand and Cross-Brand Communication on Competitive Growth,” Journal of Marketing, 73 (1), 19-34


     Jacob Goldenberg Barak Libai and Eitan Muller (2010), “The Chilling Effect of Network Externalities,”, International Journal of Research in Marketing, 27(1), 4-15


        Irit Nitzan and Barak Libai (2011), "Social Effects on Customer Retention," Journal of Marketing, 75(6), 24-38


       Libai, Barak; Eitan Muller; and Renana Peres (2013), "Decomposing the Value of Word of Mouth Seeding Programs: Acceleration Vs. Expansion," Journal of Marketing Research, April, pp. 161-176.


       Ostreicher-Singer, Gal, Barak Libai, Liron Sivan, Eyal Carmi and Ohad Yassin (2013), “The Network Value of Products” , Journal of Marketing, 77(3), pp.1-14.


    Haenlein , Michael and Barak Libai (2013), “Targeting Revenue Leaders for New Products”,   Journal of Marketing, 77(3), pp. 65-80


    Haenlein , Michael and Barak Libai (2017), “Seeding, Referral and Recommendation:Creating Profitable Word-of-Mouth Programs,” California Management Review, 59(2), pp.68-91


    Appel, Gil Barak Libai & Eitan Muller (2018), "On the Monetary Impact of Fashion Design Piracy,"  International Journal of Research in Marketing.


    Dost, Florian, Ulrike Phieler, Michael Haenlein and Barak Libai (2019) “Seeding as Part of the Marketing Mix: Word-of-Mouth Program Interactions for Fast Moving Consumer Goods,”  Journal of Marketing.