פרופ' דניאל חמיאל

בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה Ph.D., האוניברסיטה העברית בירושלים

  • פרופ' דני חמיאל הוא פסיכולוג קליני ורפואי בכיר שמתמקד היום בטיפול קוגניטיבי התנהגותי אינטגרטיבי (CBT).
    סיים את התמחותו כפסיכולוג קליני במרפאה לבריאות הנפש ע"ש בריל (רמת חן) של שרותי בריאות כללית ואוניברסיטת ת"א ב-1991 ועשה את הדוקטורט באוניברסיטה העברית בנושא של מודל אישיותי בכתבי הרב קוק.
    ב-1992 נסע לארה"ב להשתלם בטיפולי CBT, היפנוזה ובביופידבק אצל מיטב המומחים שם ועם חזרתו ועד היום מנהל את יחידת הCBT והביופידבק במרכז לבריאות הנפש ע"ש בריל.
    מ-2004 מנהל גם את היחידה לחוסן חינוך במרכז חוסן ע"ש כהן האריס, העמותה לילדים בסיכון. ב-1998 נבחר ליו"ר האגודה הישראלית לביופידבק ומשנת 2000 חבר צוות ההוראה של האגודה האירופית לפסיכופיזיולוגיה יישומית וביופידבק.
    מלמד CBT במשולב עם פסיכופיזיולוגיה יישומית בהשתלמויות בארץ ובעולם. המחקרים אותם פרסם ובכלל תחום עיסוקיו הקליניים, משלבים תחומים שונים: פילוסופיה יהודית, בודהיזם תאוריות הומניסטיות, תאוריות יחסי האובייקט ופסיכופיזיולוגיה כמרכיבים בתאוריות של הגל השלישי של CBT.
    תחום מרכזי היום בעיסוקו הוא בניית פרוטוקול טיפולי קוגניטיבי התנהגותי אחיד ופשוט להפרעות שונות על פי גישות אלו. הוא מוביל היום ביישום ובמחקר של כיוון פסיכותרפויטי מהפכני low Intensity CBT Interventions (LICBT-I) שעיקרו הענקת עזרה פסיכולוגית להמונים באמצעות אנשים שאינם במקורם אנשי בריאות הנפש ל בעזרת טיפולים מניעתיים, טיפולים דרך האינטרנט, ובהתערבויות טיפוליות שונות על ידי מתווכים טיפולים כמו: מורים, רופאים, אחיות, עו"סיות, פיזיותרפיסטים, דיאטניות ועוד.
    דני חמיאל הוא המנהל המקצועי והמוביל של תכנית "חוסן חינוך" – יצירת חוסן אצל ילדים מגיל הגן ועד לתיכון, שהוטמעה כבר על ידי קרוב למיליון תלמידים והוכרה על ידי משרד החינוך כתוכנית מניעתית לאומית.
    במחקר פורץ דרך נחקרה התוכנית בשיתוף עם פרופ' נתנאל לאור ופרופ' לאו וולמר וניתן היה להוכיח בפעם הראשונה את היעילות של תכנית מניעה שנעשית במסה גדולה על ידי גורמים מתווכים. באותו כיוון של המהפכה הטיפולית וכדי להגיע לאנשים רבים ככל האפשר דני חמיאל מוביל את המחקר והיישום בארץ של פרוטוקולים CBT דרך האינטרנט בהם טיפול בחרדת בחינות ובאספקטים הפסיכולוגים של סכרת נעורים אצל מתבגרים.

  • Rosenberg, A., Hamiel, D. Reducing Test Anxiety and Related Symptoms Using a Biofeedback Respiratory Practice Device: A Randomized Control Trial. Appl Psychophysiol Biofeedback (2021). https://doi.org/10.1007/s10484-020-09494-9


    Pinhas-Hamiel O, Hamiel D. Cognitive Behavioral Therapy and Mindfulness-Based Cognitive Therapy in Children and Adolescents with Type 2 Diabetes. Curr Diab Rep. 2020 Sep 22;20(10):55. doi: 10.1007/s11892-020-01345-5. PMID: 32964377.



    Hamiel D, Dealing with Korona – Third wave CBT perspective. “Sichot” - Israel Journal of Psychotherapy 2020, April , p.29-30. (Hebrew).


    Schlesinger Y, Hamiel D, Rousseau S, Perlman S, Gilboa Y, Achiron R, Frenkel TI. Preventing risk for posttraumatic stress following childbirth: Visual biofeedback during childbirth increases maternal connectedness to her newborn thereby preventing risk for posttraumatic stress following childbirth. Psychol Trauma. 2020 Feb 27. doi: 10.1037/tra0000558. Epub ahead of print. PMID: 32105133.



    Wolmer L, Erez C, Hamiel D, Yazgan Y, Dedeoğlu C (2019) LifeEvents and Recovery from Trauma: A Three-Year Follow-Up after PostDisaster Teacher-Mediated Intervention. Ann Psychiatry Ment Health 7(1): 1139.


    Peper, E., Harvey, R., & Hamiel, D. (2019). Transforming thoughts with postural awareness to increase therapeutic and teaching efficacy. NeuroRegulation, 6(3), 153-169.  doi:10.15540/nr.6.3.1533-1  


      L. Wolmer, L. D. Hamiel, Pardo-Aviv, N. Laor. Preschool children facing mass trauma: Disasters, war and terrorism. Journal of Mental Health & Clinical Psychology, 2018, 1-5. 


     Gilboa Y, Frenkel TI, Schlesinger Y, Rousseau S, Hamiel D, Achiron R, Perlman S. Visual biofeedback using transperineal ultrasound in second stage of labor. Ultrasound Obstet Gynecol. 2018 Jul;52(1):91-96. doi: 10.1002/uog.18962. Epub 2018 May 29. PMID: 29155474.



    L. Wolmer*, D. Hamiel*, L. Pardo-Aviv, N. Laor. (* equal contribution) Addressing the needs of preschool children in the context of disasters and terrorism: Assessment and interventions. Current Psychiatry Reports, 2017, 19:40. doi:10.1007/s11920-017-0792-8. IF: 3.238 



    D. Hamiel*, L. Wolmer*, L. Pardo-Aviv, N. Laor. (*equal contribution) Addressing the needs of preschool children in the context of disasters and terrorism: Clinical pictures, mediating and moderating factors. Current Psychiatry Reports, 2017, 19:38. doi:10.1007/s11920-017-0793-7. IF: 3.238   


    L. Wolmer*, D. Hamiel*, N. Margalit, T. Versano-Eisman, Y. Findler, N. Laor, M. Slone. Enhancing children's resilience in schools to confront trauma: The impact on the teachers Israel Journal of Psychiatry and Related Science.  2016 Vol: 53, 2: 25-32. (*equal contribution)  


      L. Wolmer, D. Hamiel, T. Versano-Eisman, M. Slone, N. Margalit, N. Laor. Preschool Israeli children exposed to rocket attacks: Assessment, risk and resilience. Journal of Traumatic Stress, 2015, 28:441-447


    A Personality Model Derived from the Writing of Rabbi A.I. Kook. 
    M.A. Thesis, 1987,Department of Psychology, Bar Ilan University, Israel.


    A Personality Model Derived from the Writing of Rabbi A.I. Kook.
    Doctoral dissertation 1993, The Hebrew University, Jerusalem, Israel.


    Chapters in Books


    Daniel Hamiel, Stress and Trauma, in Pirker-Binder I Ed. Biofeedback in der praxis (German). pp 107-119, Springer Wein, New York 2006.


    Danie Hamiel ,General Anxiety Disorder and Social Phobia in children and adolescents. Nilly Mor and Yup Mair (Eds.). Teaching Cognitive Behavioral Therapy (in Hebrew). Tel-aviv: Dunon Press 2011.


    Daniel Hamiel and Arnon Rolnick, Biofeedback and Cognitive Behavioral Interventions Reciprocal Contributions, Schwartz MS and Andrasik F (Eds.), Biofeedback A Practitioner's Guide (4th ed.) NY: Guilford Press, 2013 (in press).


    N. Laor, L. Wolmer, S. Spirman, D. Hamiel, Z. Wiener. Child-Oriented Perspective on Community Resilience. In Pat-Horenczyk R., Brom, D., Vogel, J. & Chemtob, C.M. Helping children cope with trauma: Individual, family and community perspectives. London: Routledge, 2013.


    Original Articles


    Daniel Hamiel, Narcissism and love, or two "I" and two "Loves" in M. Buber, Freud & Object Relations Theory. “Sichot” - Israel Journal of Psychotherapy 7 (1), p.31-38, 1992.


    Daniel Hamiel, Logotherapy, a new direction. “Sichot”, Israel Journal of Psychotherapy 1 (3), p. 46-51, 1994.


    Daniel Hamiel,  Stress management and peak performances in the class setting. Group work stress management with biofeedback for children. Biofeedback (26), 4, p.21-22, 1998.


    Daniel  Hamiel , A. Yofe, D. Roe, Trichotillomania - The Aspect of Mania. Israeli Journal of Psychiatry: (36),3, P. 192-199, 1999.


    O. Pinhas-Hamiel, Debra Standiford, D. Hamiel, LM. Dolan, R Cohen, P Zeitler.  The Type 2 family: a setting for development and treatment of adolescent Type 2 Diabetes Mellitus.  Arch pediatrics (153) p. 1063-1067, 1999: 


    D. Hamiel, D. Roe, Psychophysiotherapy: Integrating biofeedback and cognitive behavioral therapy. Sichot. Israel Journal of Psychotherapy (15) 1, p. 51-57, 2000.


    D. Hamiel, D. Moss. P. Shwarzman. Clinical Psychophysiology in Primary Care.   Journal of the Israel Medical Association (142) 3, p. 193-196, 2003.    


    Daniel Hamiel, Children under Stress and Trauma: The Use of Biofeedback, Cognitive Behavioral Techniques and Mindfulness for Integrated and Balanced Coping. Biofeedback 33 (2005): 149-152.


    D, Hamiel, B. Bendict, The use of cognitive behavioral short interventions in the primary care by family physicians and pediatricians. Israel Journal of Family Practice (20) 155, p. 8-11,2010.


    L. Wolmer*, D. Hamiel*, N. Laor. (*equal contribution) Preventing children's   post-traumatic stress after disaster with teacher-based intervention: A controlled study. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry,  2011, 50:340-348.


    L. Wolmer*, D. Hamiel*, J.D. Barchas, M. Slone, N. Laor. (*equal contribution) . Teacher-delivered resilience-focused intervention in schools with traumatized children following the Second Lebanon War. Journal of Traumatic Stress, 2011, 24:309-316.


    Kletter, Hilit, Rebecca A. Rialon, Nathaniel Laor, Daniel Brom, Ruth Pat-Horenczyk, Mohammed Shaheen, Daniel Hamiel et al. "Helping Children Exposed to War and Violence: Perspectives from an International Work Group on Interventions for Youth and Families." In Child & Youth Care Forum, pp. 1-18. Springer US, 2013.


    L. Wolmer, D. Hamiel, M. Slone, M. Faians, M. Picker, N. Laor. Post-traumatic reaction of Israeli Jewish and Arab children exposed to rocket attacks before and after teacher-delivered intervention. Israel Journal of Psychiatry and Related Sciences. 2013, 50, in press.


    D. Hamiel, L. Wolmer, S. Spirman, N. Laor. Comprehensive child-oriented preventive resilience program in Israel based on lessons learned from communities exposed to war, terrorism and disaster. Child and Youth Care Forum,2013, 42:261-274.