מכון צבי מיתר לחדשנות טכנולוגית, משפט ואתיקה | מעצבים תפיסה אקדמית חדשה

לאחר חגיגות שנת ה-20 להקמת הבינתחומי הרצליה ובמסגרת החתירה לעיצוב תפיסה אקדמית חדשה שתעניק כלים להתמודדות עם אתגרי המאה ה-21, הושק מכון צבי מיתר לחדשנות טכנולוגית, משפט ואתיקה. המכון מתמקד בחקר ההשפעות של החדשנות הטכנולוגית על חיינו ומטרתו להבין את האחריות האתית והנורמטיבית המתלווה לשינויים טכנולוגיים מהפכניים.

 

התכנית לדיפלומטיה ציבורית | תורמים לתדמית של ישראל בעולם

בשנה זו גם הושקה בבינתחומי תכנית חדשה בדיפלומטיה ציבורית במטרה להכשיר סטודנטים מישראל ומהעולם לקחת חלק במאבק על התדמית של ישראל בחו"ל. סטודנטים נבחרים ליצור תכנים בעלי תרומה ממשית לתדמית ישראל והיא כוללת בתוכה קורסים אקדמיים, סדנאות מעשיות ועבודה מול משרדי ממשלה וגופים בינלאומיים. בעקבות ההסתה ברשת שהתעצמה בשנים האחרונות, הבינתחומי וארגון ה-IAC (הקהילה הישראלית-אמריקאית) הקימו את קהילת האונליין של מתנדבים הפועל למען תדמית מדינת ישראל ברשת האינטרנט.

 

מקדמים חזון "סדר ישראלי חדש" בשיתוף בית הנשיא

כחלק משאיפתו של הבינתחומי להיות מעורב בחברה הישראלית, בשנת 2015 הוביל המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) שיתוף פעולה ייחודי עם בית הנשיא במטרה לקדם את חזון "סדר ישראלי חדש" של נשיא המדינה העוסק בתהליכים הדמוגרפיים המעצבים מחדש את פני של החברה הישראלית בעשורים האחרונים. בבינתחומי הוקמה ועדה שלקחה על עצמה לזהות ולמפות עקרונות יסוד משותפים בתחומים שונים, כגון שוויון, זכויות וחובות, קהילה ומדינה, חינוך ומאבק בעוני, סמלים וטקסים, שוויון הזדמנויות ועוד.

 

ממשיכים להוביל | מקום ראשון בסקר שביעות הרצון של התאחדות הסטודנטים

כמוסד שהוקם עבור הסטודנטים הלומדים בו ואשר רואה בהם שותפים, היה זה אך טבעי שעם פתיחת שנת הלימודים האקדמית 2015-16, דורג הבינתחומי הרצליה זו השנה השישית במקום הראשון בסקר שביעות רצון של התאחדות הסטודנטים.