בית הספר לקיימות | אחריות סביבתית ועסקית

​תחום הקיימות הוא אחד התחומים המתפתחים בעולם והמשפיעים רבות על המגזר הציבורי והעסקי. תוכנית הלימודים של בית הספר לקיימות (Sustainability) מייסודן של החברה לישראל, כיל ובזן היא תוכנית בינתחומית ראשונה מסוגה בארץ, המציעה תואר דו-חוגי בקיימות וממשל או בקיימות וכלכלה. התוכנית מבוססת על תכניות לימודים דומות בבתי הספר המובילים בארצות הברית, ויש לה היבטים מקומיים הייחודיים לישראל.


מטרת התוכנית להכשיר את מקבלי ההחלטות העתידיים בתחומי הממשל והכלכלה להתמודד עם אתגרי הקיימות והסביבה, המעסיקים את ישראל והעולם במאה ה-21.

התוכנית, שבראשה עומד הדיקן פרופ' יואב יאיר, מקנה לבוגריה יתרון במגוון תחומי עיסוק. במגזר הציבורי יכולים בוגרי התוכנית לתרום לעיצוב מדיניות כוללת המאזנת בין סביבה, חברה וכלכלה, תוך הבנת הזירה הבינלאומית ושיקולי ביטחון לאומי. במגזר העסקי באפשרותם לפתח יזמות וחדשנות בתחומי סביבה ליצירת פתרונות חלופיים להבטחת קיימות.

חמ"ל הסברה עמוד ענן | נרתמים למאמץ הלאומי

עם תחילת מבצע "עמוד ענן" יזמה והקימה אגודת הסטודנטים חמ"ל הסברה בינלאומי שפעל בשיתוף עם משרד ההסברה והשתתפו בו כ 450- סטודנטים, חלק גדול מהם סטודנטים מבית הספר הבינלאומי. הסטודנטים הפיצו את המידע בארצות מוצאם דרך ערוצי המדיה הדיגיטלית: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ואתרים ובלוגים שונים ברשת.


הסטודנטים ביטאו את ההסברה הישראלית ב 29- שפות שונות והגיעו באמצעות ערוצי המדיה הדיגיטלית לכ 20- מיליון אנשים ברחבי תבל. בכך הצליחו לעסוק בהצגת עמדת ישראל יותר מכל רשות או ארגון ישראליים ולסייע במאבק על דעת הקהל.


פעילות זו היא דוגמה לאחת ממטרותיה הבולטות של אגודת הסטודנטים, שמגלה מעורבות רבה בחיי הקמפוס, ומקדמת יוזמות חברתיות רבות במישור הקהילתי ובמישור הלאומי.


חמ״ל ההסברה הוא רק דוגמה אחת לרוח היזמות בבינתחומי שמחלחלת אל הסטודנטים. לאורך השנים נולדו בקמפוס עשרות יוזמות של סטודנטים. בין היוזמות שמקורן בהתארגנויות סטודנטיאליות ניתן למצוא את נבחרות הספורט, מועדון הדיבייט, להקת הבינתחומי, מירוץ הבינתחומי, TedXIDC ועוד.​