בית ספר טיומקין לכלכלה | מעצבים מדיניות פיננסית

בית ספר טיומקין לכלכלה נוסד מתוך תפיסה כי מדובר במשימה בעלת עדיפות לאומית גבוהה. לדברי פרופ' רפי מלניק, משנה לנשיא לעניינים אקדמיים והדיקן המייסד של בית הספר: "התמורות החלות על המשק הישראלי - ובפרט הרפורמות הכלכליות, ההפרטה המואצת, תהליכי הגלובליזציה והמשבר הכלכלי-הפיננסי שפקד את שוקי העולם בשנת 2008 - מחייבות התייחסות רעננה לתהליכים

כלכליים, הן בהוראה והן במחקר״.

 

הנחת יסוד זו עומדת בבסיס פעילותו של בית הספר, המציע תוכניות לימודים ייחודיות המתייחסות בצורה יסודית ומקיפה למדיניות הכלכלית ולהתפתחויות המכריעות שהשפיעו על הכלכלה בשנים האחרונות. לצד למידה מעמיקה של התאוריות הכלכליות, התוכניות מציידות את הסטודנטים בכלי עבודה מעשיים להשתלבות במגזרים העסקי והציבורי.

 

בראש בית הספר עומד כיום פרופ' צבי אקשטיין, שבתפקידו הקודם שימש כמשנה לנגיד בנק ישראל.​

תכנית רבין למנהיגות | מובילים שינוי חברתי

​תוכנית רבין למנהיגות, הפועלת בשיתוף עם מרכז רבין, נוסדה במטרה להקנות לסטודנטים מצטיינים בעלי כישורי מנהיגות מוכחים את העקרונות ואת הכלים המעשיים להנהגה ולהובלת מהלכים ושינויים בחברה הישראלית. בכוונת התוכנית להכשיר סטודנטים להוביל את מדינת ישראל אל עבר השגת היעד של חברת מופת.


התכנית, שהוקמה בסיועה של הגב' רעיה שטראוס בן דרור ובראשה עומד האלוף (במיל.) יורם יאיר-ייה, משלבת גישות תאורטיות והתנסות מעשית בייזום ובהובלת פעילות חברתית-קהילתית-חינוכית, תוך ליווי צמוד וקבלת משוב מתמשך. התוכנית כוללת קורסים של מיטב המומחים בתחום המנהיגות, הרצאות אורח של דמויות מפתח בחברה הישראלית, סדנאות מנהיגות ומפגשים עם יזמים חברתיים בדרום ובצפון הארץ, לצד תהליך לימוד והקמה של מיזמים חברתיים.


בוגרי התוכנית פעילים במסגרת פרויקטים חברתיים, חלקם השתלבו בשירות המדינה ואחרים הקימו מיזמים חברתיים.