בית הספר הבינלאומי ע"ש רפאל רקנאטי | קיבוץ גלויות

לבינתחומי תרומה ציונית וחברתית ייחודית, והוא למעשה האוניברסיטה הבינלאומית הראשונה בישראל. הבינתחומי הוכר כמוסד להשכלה גבוהה הראשון בישראל שמציע תכניות לימודים אקדמיות מלאות לתארים ראשון ושני בשפה האנגלית.


בית הספר הוקם בסיועם הנדיב של דינה, אודי ומייקל רקנאטי והוא נושא את שמו של הבעל והאב, רפאל רקנאטי ז"ל. בית הספר מממש את חזונו של פרופ' אוריאל רייכמן להקמת אוניברסיטה בינלאומית. בית הספר הוקם בימים בהם פרצה האינתיפאדה השנייה, ובימיו הראשונים מנה עשרות בודדות של סטודנטים. מיום הקמתו נמצא בית הספר במגמת גידול מתמדת.


ייחודו של בית הספר טמון בשילוב בין מצוינות אקדמית לבין ערכים ציוניים והשאיפה להעמקת הקשר בין ישראל לתפוצות. ככזה, בחרו בו הסטודנטים כדי לחוות את ישראל ולהתוודע אליה.

בראש בית הספר עומד מזה שנים סגן הנשיא לקשרי חוץ, מר יונתן דייויס.​

תכנית ZELL ליזמות | הופכים רעיון למציאות

​בבינתחומי פועלות תכניות לימודים מיוחדות ביזמות וחדשנות, המשקפות את האופי היזמי של הבינתחומי ומעניקות לסטודנטים את הכלים להפוך רעיון למציאות. תכנית הדגל היא תכנית Zell ליזמות שהוקמה בסיועו הנדיב של Sam Zell, איש עסקים אמריקאי; את התכנית ניהלה בעבר עו"ד ליאת אהרנסון וכיום מורן ניר.


בתכנית משתתפים סטודנטים מצטיינים בשנה האחרונה ללימודיהם, שהתקבלו אליה לאחר סדרה ארוכה של מבחני מיון קפדניים. במהלך שנה אינטנסיבית הם לומדים מגוון קורסים ייחודיים, ובהם מיזמים חדשים, אסטרטגיית ניהול של מוצרים חדשים, יזמות בעולם הניו-מדיה, היבטים משפטיים ופסיכולוגיים, חשיבה אסטרטגית ועוד. לצד תכנית הלימודים הייחודית, לכל פרויקט מוצמד מנטור עסקי

בעל ניסיון רב בתחום הרלוונטי, שמלווה את הפרויקט בכל שלבי הקמתו.


13 שנים לאחר שהושקה התכנית, הקימו 40% מהבוגרים חברות סטארט-אפ, בהן: PicScout ,LabPixies ,Wibbitz ,Bizzabo ,Wibiya ,The Gifts Project, Formlabs ,Feex. חלקן נמכרו ו/או גייסו השקעות בסכום כולל של כ-200 מיליון דולר. כמו כן, 40 מהבוגרים הם מנכ"לים בחברות, בעיקר בתחום האינטרנט.

 

מועדון היזמות | יזמות עסקית וחברתית

​כמוסד חינוכי השם דגש על ערכים של חירות לפעולה, אחריות לקהילה, יזמות ומצוינות, הבינתחומי מעודד את הסטודנטים לפעילות נרחבת לצד הלימודים האקדמיים ולהקמת מיזמים שיגבירו את המעורבות בקהילה ויתרמו לשיפור המציאות הישראלית.


מיום הקמת הבינתחומי, יזמות זו באה לידי ביטוי אצל הסטודנטים בתחומים רבים: במיזמים בתחום ההיי-טק שנוסדו על ידי סטודנטים, וכן בעשרות פעילויות למען הקהילה. חלק מהפעילויות הן פרי יוזמתם של סטודנטים שלמדו בבינתחומי, חלקם סיימו את לימודיהם לפני שנים, אך הפעילויות ממשיכות להתקיים. בין היוזמות ניתן למצוא את מועדון הדיבייט ע"ש קרן משפחת ברמן-ליפא; פורום אופק למעורבות ולהשפעה בנושאי ביטחון; סמינר MICS ליישוב סכסוכים בינלאומיים; מועדון מודל האו"ם הבינלאומי; פרויקט "עתיד משותף", להקת המחול הייצוגית ועוד.


פעילות בולטת נוספת המתקיימת על ידי סטודנטים היא מועדון היזמות, שהוקם במטרה לעודד יזמות חברתית ועסקית ולפתח יכולת יזמית בקרב הסטודנטים לתארים ראשון ושני. המועדון מציע תכניות מגוונות לפיתוח יזמות בתחומים שונים, ובהן SratUpClass , תכניות ליזמות עסקית בתחום התקשורת והטלוויזיה, ותכנית "ניצנים" לפיתוח עסקים במגזר החרדי. כמו כן, במסגרת פעילות המועדון מתקיימות הרצאות אורח של הדמויות המובילות בעולם העסקים והטכנולוגיה.

התואר השני | איכות וחדשנות

תכניות התואר השני בבינתחומי משלבות תיאוריה והיבטים מעשיים במטרה להכשיר את אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. סגל ההוראה בתכניות מורכב מטובי המרצים והחוקרים, בעלי ניסיון הוראה ומחקר באוניברסיטאות המובילות בישראל ובעולם. התכניות כוללות חשיפה לשוק העולמי ומשלבות

מרצים אורחים בעלי שם בינלאומי.

בשנת 2001 קיבל הבינתחומי את אישור המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) לפתיחת התכנית הראשונה לתואר השני - תכנית ה- MBA במנהל עסקים, שהציעה לימודי ניהול מתקדמים והפכה מאז לתכנית הדגל של תכניות המוסמך.


לתכנית ה- MBA גויס סגל אקדמי בעל שם עולמי כדי להבטיח את רמתה הגבוהה. בראש התכנית עמד פרופ' אלי ברקוביץ, שכיהן כפרופסור באוניברסיטת מישיגן. תכניות ה- MBA בבינתחומי חדשניות וממשיכות להתפתח ולהתעדכן כל הזמן כדי להתאים למציאות המשתנה. לבית ספר אריסון שיתוף פעולה הדוק עם בית ספר Wharton למנהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה (ארה"ב), שכולל הסכם חילופי סטודנטים בתכנית ה- MBA ותכנית משותפת לייעוץ אסטרטגי בלימודי ה- Global MBA


מאז ועד היום נפתחו בבתי הספר בבינתחומי תכניות לתואר שני במגוון תחומים, ולומדים בהן כיום למעלה מ- 1000 סטודנטים.​