בית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה | המנהיגות הציבורית של המחר

בית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה הוא הראשון מסוגו בישראל. מאחורי חזון בית הספר עומד איש העסקים ונשיא הקונגרס היהודי העולמי, השגריר רונלד ס. לאודר, שסייע להקמתו.


הדיקן המייסד, פרופ' אהוד שפרינצק ז"ל, הבטיח וקיים במעמד הפתיחה שהסטודנטים שייבחרו לאייש את ספסלי הלימודים של בית הספר החדש, ״ימצאו את עצמם בסיום התואר הראשון מצוידים בכרטיס כניסה יקר-ערך, שיפתח בפניהם את הדרך לשירות הדיפלומטי של ישראל, לפוליטיקה הלאומית והמקומית, לחברות רב-לאומיות, לקהילות המודיעין והביטחון, ויעלה אותם על מסלול של ניידות חברתית ומיצוי אישי אופטימלי".

כך קורה מאז ועד היום: בית הספר משמש חממה למנהיגי הדור הבא, שמכשירה ומייצרת את המנהיגות הציבורית-פוליטית של המאה ה-21. תכנית הלימודים משלבת בין מדע המדינה, יחסים בינלאומיים, משפטים, מנהל עסקים, טכנולוגיה, מודיעין ואסטרטגיה.


פרופ' אסף מוגדם הוא הדיקן המכהן של בית הספר.

כנס הרצליה השנתי | החוסן והביטחון הלאומי

כנס הרצליה מתקיים מדי שנה על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה בבית ספר לאודר לממשל בבינתחומי. הכנס נוסד ב-2000 על ידי פרופ' עוזי ארד, הוגה הרעיון ומייסדו, מתוך הכרה בצורך בקיום פורום של מנהיגים ובכירים שייוועדו מידי שנה במטרה לדון על הנושאים החיוניים והמרכזיים ביותר שעל סדר יומה של ישראל, ולהציע דרכים לחיזוק החוסן והביטחון הלאומי, במובנם הרחב ביותר.


הכנס הפך לאירוע המרכזי בלוח השנה המדיני והנושאים הנידונים בו הינם בעלי רלוונטיות גבוהה ביותר לחוסנה של מדינת ישראל. הדוברים בו הינם מומחים בינלאומיים בעלי שיעור קומה, הנבחרים על פי התקפות המקצועית שלהם, ובהם ראשי ממשלות, שרים, רמטכ"לים, ראשי שירותים ומוסדות.


ראש ממשלת ישראל לשעבר, אריאל שרון ז"ל, בחר בכנס הרצליה כבמה לשתי הצהרות מדיניות חשובות שלו: בשנת 2002 הוא הכריז בכנס הרצליה על תמיכתו במפת הדרכים ובשנת 2003 הוא הציג את תכנית ההתנתקות.

אלוף (מיל.) עמוס גלעד, מכהן כיום כראש המכון למדיניות ואסטרטגיה.

"קרן אור" ו"ישראל שבלב" | מחויבות חברתית

הבינתחומי חרת על דגלו את הכשרת מנהיגות העתיד, ופועל לאתר מועמדים בעלי פוטנציאל מנהיגות הזקוקים לסיוע כלכלי. כיום אחד מכל שישה סטודנטים בבינתחומי הרצליה נהנה מסיוע כלכלי.


בין התכניות השונות הפועלות ברוח זו, ניתן למצוא שתי תכניות ייחודיות: תכנית "קרן אור" נפתחה בשנת 2000 ומאפשרת למועמדים מעוטי יכולת כלכלית, ובעלי מוטיבציה גבוהה להצליח, לרכוש תואר אקדמי במדעי המחשב או במנהל עסקים. התכנית מעניקה הזדמנות לאותם צעירים מוכשרים שהרקע החברתי-כלכלי שבו גדלו מונע מהם כניסה לתכניות האקדמיות המובילות. המועמדים לתכנית עוברים סדנת מיון מיוחדת, אשר איננה מבוססת על ידע קודם ובודקת את סיכוייהם להצליח בלימודים תובעניים. משתתפי התכנית זוכים למלגה בגובה 90% משכר הלימוד, לשיעורי תגבור ולפריסת הלימודים. בוגריה מעידים כי התכנית שינתה את חייהם.


"ישראל שבלב" היא תכנית למנהיגות ולמצוינות בקרב העדה האתיופית. התכנית מעניקה הזדמנות ייחודית למועמדים יוצאי הקהילה האתיופית, בעלי פוטנציאל מנהיגותי יוצא דופן, ללמוד לתואר ראשון בבינתחומי. מטרתה להכשיר את הסטודנטים למנהיגות ולאיוש תפקידי מפתח בחברה הישראלית. התכנית מציעה למשתתפיה מלגת לימודים מלאה ומלגת קיום סטודנטיאלית.

נבחרות הספורט | ליגת העל

מייקל ג'ורדן, שאקיל אוניל ומג'יק ג'ונסון הם רק חלק מכוכבי-על רבים שצמחו בספורט המכללות בארה"ב, שהצמיח שיאנים עולמיים לא רק בכדורסל, אלא גם בענפי ספורט אחרים כמו בייסבול, פוטבול, אתלטיקה ושחייה.


מאז הקמת הבינתחומי, ביקשו ספורטאים מצטיינים להצטרף ללימודים. בהובלתו של המאמן אילן קובלסקי, פועלות בבינתחומי 30 נבחרות תחרותיות במגוון ענפי ספורט ומשתתפים בהן מאות סטודנטים וסטודנטיות. הספורטאים מחויבים לעמוד בכל הדרישות האקדמיות, והבינתחומי מסייע להם בשיעורי השלמה מיוחדים.


במהלך שנת הלימודים נערכים משחקים בענפי ספורט שונים כמו קט-רגל, כדורסל, כדור-עף, כדור-יד וכדומה; וענפים אישיים כגון גלישת רוח, טניס, שחייה, ג'ודו, קרטה, שח-מט, אתלטיקה ועוד.


נבחרות הבינתחומי הגיעו להישגים חסרי תקדים בספורט האקדמי, ארבע מתוך תשע מדליות אולימפיות הן של סטודנטים ובוגרים: יעל ארד, אריק זאבי, שחר צוברי ואורי ששון.
לרשימת ההישגים והספורטאים המצטיינים לחצו כאן.