הכרת המל"ג בתואר הראשון במשפטים | מגשימים את החזון

במהלך שלוש וחצי השנים הראשונות לא זכה הבינתחומי לאישור המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) לבקשתו להעניק תואר אקדמי. הממסד האקדמי לא רצה לתת האישור, ועלו חששות שהסטודנטים של המחזור הראשון לא יזכו לקבל את התואר הנכסף. לקראת סוף הסמסטר הראשון בשנה הרביעית, הגיעה הידיעה שהמל״ג מכירה בתואר האקדמי של הבינתחומי.

 

היה זה יום חורף, כל הסטודנטים ואנשי הסגל התכנסו במבנה ההאנגר המקורי בכניסה לקמפוס, ששימש בעבר לתיקון רכבים, כדי להכריז רשמית על ההכרה. הדיקן הצעיר של בית הספר למדעי המחשב, פרופ' שמעון שוקן, כתב את המנון הבינתחומי ולימד את הקהל את הלחן והמילים.
״הכל היה ממש ספונטני", מספר פרופ׳ אוריאל רייכמן. ״בסופו של דבר מי שהכריע את הכף לטובתנו היה שר החינוך דאז, זבולון המר ז"ל, שקבע במשפט אחד: 'צריך להוסיף ספסלים לבית המדרש'".

הקמת ארגון הבוגרים

ארגון הבוגרים של הבינתחומי הוקם על ידי בוגרי המחזור הראשון בשיתוף עם ההנהלה ומונה כיום כ-25,000 בוגרים. מבנה הארגון מושתת על מודלים של אוניברסיטאות עילית בארה"ב, ומטרותיו הן הקמת רשת קשרים מתמשכת בין הבוגרים על מנת לסייע להם במהלך עתידם המקצועי בארץ ובחו"ל; חיזוק הקשר בתוך קהילת הבוגרים, לרבות הקשר עם הבינתחומי; ויצירת גוף תומך ומסייע המעניק לבוגרים פעילויות ושירותים רלוונטיים. כיום, פועלת מערכת קשרים חדשה IDCNet שפותחה במטרה לסייע לבוגרים ליצור קשרים על בסיס תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי, עיסוק ועוד.

 

כחלק מהדגש החזק על רשת הקשרים פועל בבינתחומי מרכז לקריירה, המסייע בתכנון מסלול מקצועי, בניית קריירה אישית וייעוץ בכל הקשור לתחום התעסוקה. הקשר של הבינתחומי עם בוגריו נמשך מעבר לתקופת הלימודים ומשרת אותם בכל שלב שבו הם זקוקים לסיוע תעסוקתי במהלך חייהם. מטרתו המרכזית של המרכז לקריירה הינה מינוף הקשרים הנוצרים בין הסטודנטים, הבוגרים והבינתחומי עם בכירי התעשייה בארץ ובעולם, לטובת השמה איכותית של הסטודנטים והבוגרים.