בית ספר אריסון למנהל עסקים | מובילים בעולם הגלובלי

הרעיון לבנות תכנית לימודים חדשה במנהל עסקים קסם לפרופ' אמיר ברנע, הדיקן המייסד של בית ספר אריסון למנהל עסקים, עוד כשהיה באוניברסיטת תל-אביב. התכניות באוניברסיטאות בעת ההיא ארכאיות ומקובעות, והסיכוי לשנותן היה זעום. בתוך זמן קצר משך בית הספר סגל מאוניברסיטאות מובילות בעולם ובנה לעצמו שם של מצוינות אקדמית לצד חיבור לנעשה בעולם העסקי הגלובלי.


במהלך השנים הצטרפו לבית הספר חוקרים מובילים מתחומי המימון והשיווק, שחזרו ארצה מהאוניברסיטאות המובילות בעולם וחיזקו את מעמדו בקרב בתי הספר למנהל עסקים בישראל ובעולם. ערכי בית הספר הם "גמישות וחדשנות ניהוליים" המבטאים את היכולת לנטרל את הסכנה הגלומה בגלי השינוי האדירים ולהפוך אותם לכח מניע להצלחה, ובמקביל ליצור בעצם גלי שינוי.


שרי אריסון נחשפה לבינתחומי וביוזמתה החליט אביה, תד אריסון ז"ל, לתרום להקמת בית הספר. בנאום טקס ההקמה אמר תד אריסון ז"ל לסטודנטים "אם תעשו משהו פחות ממצוין זה לא מספיק טוב". עוד אמר כי האתגר הגדול של בית הספר הוא בהשתלבות בעולם הגלובלי: "הבה נהפוך את חומרי הגלם של העולם לחומרי הגלם שלנו, ואת שוקי העולם לשווקים שלנו".

פרופ' דב פקלמן הוא הדיקן המכהן של בית הספר.

בית ספר אפי ארזי למדעי המחשב | חדשנות טכנולוגית

בית ספר אפי ארזי למדעי המחשב הוקם במטרה להכשיר את המנהיגות הטכנולוגית של מדינת ישראל, ומימיו הראשונים חרת על דגלו את נושא החדשנות האקדמית. פרופ' שמעון שוקן, הדיקן המייסד של בית הספר, הוקסם מרוח החלוציות ועזב משרה בכירה באוניברסיטת NYU כדי להצטרף לבינתחומי. חבר הנאמנים שהצטרף בהמשך הורכב ממנכ"לים ומנשיאים של חברות היי-טק מובילות: יואל גת מ"גילת", יוסי ורדי מ"מירביליס", בני לוין מ"נייס" וגיל שוויד מ"צ'ק פוינט".


בית הספר היה מהראשונים בארץ ללמד את המבוא למדעי המחשב בשפת ה-Java, תפיסה חדשנית שאומצה לאחר מכן על ידי התכניות המובילות בעולם. כיום בית הספר מציע התמחויות לימוד ייחודיות במערכת אבטחה בעידן הרשת, בפיתוח מחשב ומדיה אינטראקטיבית ובראייה ממוחשבת.


בשנת 1999 החליט אפי ארזי ז"ל, מחלוצי ההיי-טק הישראלי, להקים בבינתחומי את פרויקט "מלגות אפי". המלגות יועדו לסטודנטים נבחרים בעלי פוטניצאל יזמות מוכח, וכך התגבשה בבינתחומי קבוצה מעולה של יזמים טכנולוגיים. לאור הערכה רבה להישגי בית הספר ולדרך הלא שגרתית שבה בחר הבינתחומי ללכת, החליט ארזי בשנת 2000 לתרום להקמת בניין לבית הספר ומז הוא נושא את שמו.


פרופ' אריאל שמיר מכהן כדיקן בית הספר.